המהומה במשחקייה בחריש

המשחקייה שהפכה למוקד של מאבקי דת: בית משפט השלום בחדרה האריך הערב (יום א') ביממה את מעצרו של מיכאל דב רייז, בן 27 מחריש, החשוד כי הגיע אתמול עם חרדים נוספים למשחקייה בעיר הפועלת בשבת, שם תקף את ציפי ברייר שרעבי שהייתה במקום וכתוצאה מכך נגרם לה שבר ביד.
לרייז מיוחסות עבירות של חבלה חמורה, תקיפה הגורמת חבלה ממש ומהומה במקום ציבורי. בחקירתו הכחיש רייז את המיוחס לו וטען כי לא שהה במקום בזמן שהמתלוננת נפלה. בדיון טען סנגורו של החשוד, עו"ד מנחם שטאובר, כי האישה התפרעה במהלך האירוע במשחקייה, השמיעה מוזיקה ונגעה בחרדים. הוא גם העלה טענות נוספות נגד האישה.
2 צפייה בגלריה
ציפי ברייר
ציפי ברייר
"היא הקורבן". ציפי ברייר שרעבי
בתגובה לטענות הסניגור טען נציג המשטרה כי לא ידוע לו על האירועים האלה, והם ייבדקו. הסנגור שאל אם המתלוננת נחקרה באזהרה, ובמשטרה השיבו כי "יש פעולות לבצע עם הקורבן. לא אפרט. באירוע הזה היא הקורבן".
בהחלטה קבע השופט אביהו גופמן כי השתכנע שיש חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירה. הוא הוסיף כי עיון בצילומי מצלמות האבטחה יהיה בהם כדי לשלול או לחזק את החשד, אם כי לא ברור אם החשוד תקף בעצמו או אחרים שהיו מעורבים.
השופט הורה למשטרה לעשות ככל יכולתה לבדוק את הטענות שמדובר בקורבן שחוזרת ומבצעת פעולות התרסה נגד ציבור אחר וכמו כן לבדוק את הטענה שאביה משרת בתחנת עירון החוקרת את האירוע. השופט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים - והורה על הארכת מעצרו ביממה בלבד. הוא הורה להביא בפניו את המסקנות לדיון מחר, אם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו שוב.
2 צפייה בגלריה
הג'ימבורי פתוח כחוק - חרדים  תוקפים ומטרידים נשים חילוניות בחריש
הג'ימבורי פתוח כחוק - חרדים  תוקפים ומטרידים נשים חילוניות בחריש
הוארך מעצרו של חשוד אחד, אחר שוחרר
חשוד נוסף שנעצר הוא יעקב דוד לנדא, בן 28 מחריש, שחשוד בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ומהומה במקום ציבורי. לנדא חשוד כי התפרע במשחקייה בגלל פתיחתה בשבת והתנגד למעצר. בחקירתו הכחיש לנדא את המיוחס לו וטען כי היה בדרך לביתו מתפילת מנחה ומעצרו בוצע רק בגלל "אגו של שוטר". השופט גופמן דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, והורה לשחררו בחתימה על ערבות למעצר בית למשך יומיים - והרחקתו מהמשחקייה למשך שלושה ימים.
בעקבות מחאת החרדים נגד פתיחתה בשבת, אזרחים מרחבי הארץ קראו ברשתות החברתיות לסייע למשחקייה ולקנות כרטיסים לבילוי במקום עם ילדיהם. מוקדם יותר היום שיתפה שרעבי בתחושותיה: "הם לא יפחידו אותי. במקרה הם נפלו על אישה אמיצה שלא מתכוונת לתת להם להפחיד אותה או לשנות את אורחות חייה. אני אגיע לשם גם בשבת הקרובה ולא אכנע להם".
היא סיפרה שהגיעה אתמול בשעות אחר הצהריים במטרה לסייע לבעל העסק להתמודד עם החסידים שמפריעים לבאי המקום זה מספר שבועות. לדבריה, "היו שם מעל 50 איש שעמדו וצרחו ללא הפסקה. הבעלים ניסה לסגור את הדלתות החיצוניות, אבל הם פרצו אותן באלימות והוא הזעיק משטרה שתסייע לו באלימות שלהם".
אבל גם השוטרים שהגיעו לא הצליחו להתמודד עם כמות האנשים. "עמדתי באמצע עם רמקול שהשמעתי בו את 'יוניקורן' של נועה קירל, חשבתי שאישה שמשמיעה שירת נשים אולי תגרום להם לסגת, שאולי ירגעו קצת. פתאום אחד מהם בעט בי ממש בחוזקה. ניסיתי לפלס את דרכי בכוח לעבר השוטרת כדי להתלונן. הם הקיפו אותנו במעגל ולא נתנו לנו לעבור בכלל, האיש שבעט בי שם לי רגל ונפלתי", שיתפה.
שרעבי הוסיפה כי "קיבלתי מכות ברגליים, והכי חמור - יש לי שבר מורכב במרפק ואני צריכה לעבור ניתוח. בינתיים אני מגובסת אחרי הטיפול שעברתי בבית החולים הלל יפה שבחדרה. זה היה מפחיד ממש". שרעבי התייחסה לאירוע כחלק מתופעה בעיר: "יש קבוצה של חרדים ששמו למטרה להעיף אותנו מפה והם אומרים זאת בלי בושה".