רב-סמל במיל' זיו חן (27) מכפר סבא, אחד משלושת לוחמי גדוד המילואים 630 שנהרגו אתמול (שני) מפיצוץ מטען באזור חאן יונס, הוא הנופל התשיעי של ישיבת ההסדר ירוחם במלחמה בעזה. ראש הישיבה הרב חיים וולפסון אמר: "גדול כים שברנו, רצינו להאמין שסיימנו לשלם את המחיר הכבד". מהפיצוץ אתמול נהרגו גם מפקד גדוד 630 סגן-אלוף במיל' נתנאל אלקובי (36) מחיפה וכן ממלא-מקום מפקד פלוגה בגדוד רב-סרן במיל' יאיר כהן (30) מרמת גן.
2 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' זיו חן
רס"ל במיל' זיו חן
רס"ל במיל' זיו חן
רס"ל חן הותיר אחריו את אשתו הלל, ביום ראשון הקרוב היו אמורים השניים לחגוג את יום נישואיהם. "הוא היה מלח הארץ, תלמיד ישיבה מבריק שאהב את ארץ ישראל", ספד דודו דני חן. "בגיל 18 הוא כבר לימד בישיבה בירוחם, היה אנציקלופדיה מהלכת, בעל ידע רב. במוצאי שבת לפני שבועיים ראיתי אותו בפעם האחרונה, תמיד חיבק ונישק. ילד למופת, אבדה גדולה. כולנו המומים וכואבים".
חן הוא בוגר מחזור כ"ג בישיבת ההסדר ירוחם. "איבדנו את עמוד התווך של בית המדרש", ספד לו ראש הישיבה הרב וולפסון. "זיו, כשמו כן הוא - היה כולו אור. איש אוהב ואהוב, אברך, כל מה שהוא עשה היה באהבת אין סוף. הוא אהב אנשים, אהב את התורה וכל דבר שהוא עסק בו נעשה מכל הלב".
ראש הישיבה הוסיף: "זיו היה הדבק של כולם, גם של החבורה שלו וגם של הישיבה כולה. הוא חיבר בין הצעירים למבוגרים, בין התלמידים לרבנים. זיו דבק בתורה על כל רבדיה, בלימוד, בתפילה, בעבודת השם, בגמרא. הוא היה אדם של עמל ועבודה, עצמית ותורנית, והכול עם שמחה ואהבה".
חן הוא כאמור הנופל התשיעי של ישיבת ירוחם מאז תחילת המלחמה. לפניו נפלו התלמידים והבוגרים הבאים: סמל אריאל אליהו (19) ממצפה יריחו, רב-סמל במיל ינון פליישמן (31) מירושלים, סמל-ראשון איתן דב רוזנצוויג (21) מאלון שבות, סרן איתן פיש (23) מפדואל, סמל יקיר ידידיה שנקולבסקי (21) ממגדל עוז, רב-סמל מתקדם במיל' גדעון אילני (35) מעשהאל, רב-סמל ראשון במיל' אלישע לוינשטרן (38) מחריש, וסמל-ראשון אפרים יכמן (21) מנווה דניאל.
2 צפייה בגלריה
בוגרי ישיבת ההסדר בירוחם שנפלו במלחמה
בוגרי ישיבת ההסדר בירוחם שנפלו במלחמה
שמונת הנופלים הנוספים במלחמה מישיבת ירוחם
(צילום: באדיבות ישיבת ההסדר ירוחם)
"זו מכה אדירה לישיבה, פשוט ישבנו ובכינו כל הלילה", אמר בכאב הרב וולפסון. "נהנינו מחודש וחצי של 'שקט', רצינו להאמין שהישיבה שילמה את המחיר ושעם ישראל כולו שילם את המחיר הכואב, אבל לדאבוננו גילינו אתמול שלא".
ישיבת ההסדר בירוחם ספדה: "מִנְּשָׁרִים קַלּוּ וּמֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָם וְחֵפֶץ צוּרָם. בצער עצום ובלב קרוע התבשרנו על נפילתו של תלמידנו היקר והאהוב זיו חן הי"ד בעזה". אורן הירשהורן, חברו של חן, כתב בפייסבוק: "ההודעות מהצבא נפתחות ב'הותר לפרסום'. אבל יש גם את ההודעות מהישיבה. רק לראות את הכותרת של 'מנשרים קלו ומאריות גברו' ואתה מחוויר. זיו חן. יא אללה. מי היה מאמין".
מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל רס"ל זיו חן הי"ד, לוחם בחטיבת גבעתי, תלמיד ישיבת ההסדר ירוחם, שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזרים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".