2 צפייה בגלריה
הגן בחריש
הגן בחריש
"הילדים השתוללו והצוות איבד שליטה". הגן בחריש
הורים לילדים בגן חובה ממלכתי-דתי בחריש התבשרו אמש (שלישי) כי הגננת - שהתחילה את עבודתה רק לפני שבוע וחצי - החליטה לעזוב במפתיע, וכתוצאה מכך נשארו הבוקר ילדי הגן בבית. לדברי ההורים, מדובר בגננת השלישית שעוזבת את הגן בשבועיים האחרונים - אך גורמי החינוך מתנערים מאחריות. מנגד, בעירייה טוענים כי הצוות תוגבר בסייעת נוספת.
"הגננות לא מצליחות להשתלט על הילדים", אומרים ההורים שמדגישים כי בשנה שעברה "הגן היה מושלם ולא היו בכלל בעיות". לטענתם, לפני כחודש וחצי החלו אירועי אלימות בין הילדים: "הם השתוללו, הפכו כיסאות ומשחקים והצוות פשוט איבד שליטה".
בעקבות אירועי האלימות, כך טוענים ההורים, הודיעה הגננת לפני כשבועיים כי היא עוזבת את הגן ובמקומה הגיעה גננת חדשה, אולם היא החליטה לעזוב עוד לפני שהתחילה. "הגננות לא נפרדו מהם כראוי, אף אחד לא מתחשב ברגשות הילדים", סיפרו ההורים, ואמא אחת הוסיפה: "הבת שלי שאלה 'למה כל גננת עוזבת אותנו?', הילדים מרגישים נטושים".
"מדובר בילדים קטנים בגילי 6-5, אבל לא היה ליווי מקצועי", אמרה אמא אחרת שהסבירה כי ההורים ציפו שיגיעו לגן צוותים מקצועיים שיטפלו בילדים ש"עברו טראומה ממה שעבר על הגן. הם צריכים להיות במסגרת חינוכית ושתהיה להם שיגרת לימודים".
2 צפייה בגלריה
הגן בחריש
הגן בחריש
ההורים טוענים: "הילדים עברו טראומה. לא היה ליווי מקצועי"
מעיריית חריש נמסר בתגובה כי "האחריות והסמכות על מינוי גננות והניהול הפדגוגי בגני ילדים היא של משרד החינוך ולא של הרשות המקומית. טענות בנוגע למתרחש באחד הגנים בעיר הועלו בפנינו רק לפני מספר ימים, ומאותו רגע פעלנו בדחיפות מול משרד החינוך במטרה לבדוק את הטענות ולטפל במה שדורש טיפול. במקביל, הפעלנו את השירות הפסיכולוגי-חינוכי והכנסנו לגן סייעת נוספת".
ממחוז חיפה במשרד החינוך נמסר כי "המשרד מודע היטב לחששות של ההורים והוא פועל לחדש את הלימודים בגן בהקדם. אשר להחלטת הגננות לסיים את עבודתן בגן - כל אחת מהגננות קיבלה החלטה משיקולים אישיים, ואין כל קשר בין המקרים".