גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה"

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר (שבת) הערכת מצב מבצעית באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים וקיבל סקירה על פריסת הכוחות על קו הגבול וביישובים הסמוכים. בשיחה עם חיילים הוא אמר בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
גלנט בגבול הצפון. "גובים מחירים כבדים"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
עם זאת, גלנט הזהיר: "אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב".
עוד הוא הוסיף, ברקע הדיווח הלילה בניו יורק טיימס שלפיו הוא טען כי המאמץ הצבאי העיקרי של ישראל היה צריך להתמקד דווקא בחיזבאללה "מכיוון שהוא מהווה איום גדול יותר מחמאס": "אני רואה את ההיערכות של האוגדות והחטיבות ואת מערכי ההגנה והמוכנות. החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה".
לפי הדיווח, גורמים בצה"ל אף העלו תוכנית שהתמקדה בתקיפה רחבה נגד חיזבאללה באמצעות כניסה קרקעית לעזה כפעולות הסוואה להתקפה נרחבת בצפון, אך נתניהו דחה את מימוש הפעולה, לאכזבתו של גלנט ואחרים שתמכו בה.
3 צפייה בגלריה
ירי פגזים של צה"ל בדרום לבנון
ירי פגזים של צה"ל בדרום לבנון
עשן בדרום לבנון אחרי ירי פגזים של צה"ל. "מלחמת אין ברירה"
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
גלנט הביע הערכה בפני החיילים, החיילות והמפקדים "שהגיעו בשריקת פתיחה, מי שחייב ומי שלא, והמשמעות של זה היא פריסה מאוד רחבה, הגנה בכל נקודה בשטח, פעולה של אנשי מילואים בכל מקום, זה נעשה בצורה מאוד מרשימה וגם התהליך שבו אנחנו פועלים ביוזמת האוגדה. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל, גאים בכם ובעיקר סומכים עליכם".
בחודש אוגוסט האחרון, לפני פרוץ המלחמה בעזה, הזהיר גלנט את ארגון הטרור הלבנוני מפני עשיית טעויות, כלשונו. "עשיתם טעויות בעבר ושילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות - נחזיר את לבנון לעידן האבן", אמר אז גלנט.
כמה ימים אחר כך השיב מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה באיום משלו בהחזרת ישראל לתקופת האבן. "שר הביטחון הישראלי עמד מאות מטרים מהגדר כי הוא יודע שאנחנו עוקבים אחריו, ואיים ואמר שיחזירו את לבנון לתקופת האבן. אנחנו לא מכחישים שיש לישראל את היכולת להחזיר את לבנון לתקופת האבן, עם חיל האוויר העוצמתי שלה, והצבא והסיוע והגיבוי האמריקני", אמר. "זה לא מה שמעניין פה, אלא מה שחיזבאללה וההתנגדות יכולים לעשות. אני אומר לישראל - גם אתם תחזרו לתקופת האבן אם תפתחו במלחמה נגד לבנון. זה מה שיקרה בישראל, תחזרו לתקופת האבן".
פורסם לראשונה: 13:14, 21.10.23