"Enogh is enough", אמר אחר הצהריים (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בפני כינוס העצרת הכללית של האו"ם, מבלי לרמוז רבות על הפעולה שמתוכננת זמן קצר לאחר מכן - בשעה שהוא מקיים תדרוך לכתבים. אבל מאחורי הקלעים, התקיפה בדאחייה אושרה עוד לפני לפני טיסתו של נתניהו לאו"ם. הייתה הזדמנות מבצעית - והאור הירוק הסופי ניתן.
2 צפייה בגלריה
נתניהו ונסראללה
נתניהו ונסראללה
התקיפה בדאחייה אושרה לפני טיסת נתניהו, כשהגיעה ההזדמנות - האישור הסופי ניתן
(צילום: Ibrahim AMRO / AFP, אלכס קולומויסקי)
"מי שהיה שם לא יכול לשרוד". זירת התקיפה

לפי גורם אמריקני ששוחח עם רשת ABC, נסראללה וחלק מאנשיו היו בביירות בביקור מהיר כשהתקיפה התבצעה. הגורמים לא פירטו אם נסראללה היה במקום, אך ייתכן שזו ההזדמנות המבצעית שגם זוהתה בישראל. בישראל מעריכים שנסראללה אכן שהה במפקדה, וגורם ישראלי אמר הערב כי "מי שהיה שם לא יכול לשרוד".
האישור הסופי לפעולה ניתן על ידי נתניהו בעודו שוהה כאמור בארה"ב. בהמשך, במהלך תדרוך לעיתונאים שערך בבניין האו"ם, הגיע אליו המזכיר הצבאי שלו, אלוף רומן גופמן, לחש באוזנו, בהמשך העביר לו פתק - והתדרוך נקטע. נתניהו עזב את המקום בבהילות, יצא מיד מבניין האו"ם וחזר למלון שלו, שם יש לו טלפון אדום ואמצעי תקשורת מסווגים. בהמשך הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו החליט להקדים את חזרתו ארצה, וימריא כבר הערב מארצות הברית.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב כי המפקדה מוקמה מתחת לבנייני מגורים, במעוז חיזבאללה. בלבנון מסרו על כ-10 פיצוצים, ועל פי דיווחים שונים, לפחות שישה בניינים נהרסו בתקיפה. בתיעוד מהמקום נראה הרס רב בזירה. בסוכנות ידיעות לבנונית דווח שהתקיפות יצרו חגורת אש ממחנה בורג' אל-בראג'נה ועד חארת חריכ.
2 צפייה בגלריה
הרס בדאחייה
הרס בדאחייה
זירת התקיפה בדאחייה
( צילום: SOCIAL MEDIA/via REUTERS)
גלנט בבור בקריה בזמן התקיפה בדאחייה
( צילום: שחר יורמן)

על פי מקור ביטחוני לבנוני, מדובר בתקיפה המאסיבית ביותר של ישראל על הרובעים הדרומיים של בירת לבנון מאז תחילת המלחמה. הוא אישר לרשת "אל ערבייה" כי מדובר באזור שבו בכירי חיזבאללה בדרך כלל שוהים. משגרירות איראן בביירות נמסר כי התקיפה מהווה "הסלמה מסוכנת שמשנה את כללי המשחק".
בעת התקיפה שהו בבור הפיקוד של חיל האוויר בבסיס הקריה בתל אביב, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר. בנוסף, ישראל עדכנה את האמריקנים על התקיפה, אך בארה"ב ציינו כי לא ידעו עליה מראש. לפי הפנטגון, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם גלנט במהלך התקיפה.
נתניהו התייחס ללחימה מול חיזבאללה בנאומו באו"ם מוקדם יותר, שם הדגיש כי ישראל צריכה להביס את חיזבאללה. "זה ארגון טרור שרצח אזרחים אמריקנים, צרפתים ועוד לאומים. לא נאפשר לחיזבאללה לשבת על הגבול ולתכנן עוד 7 באוקטובר. לישראל אין ברירה - ויש לה כל זכות להסיר את האיום. זה בדיוק מה שאנו עושים", אמר.
לדבריו, "חיסלנו מפקדים שאחראים לרצח ישראלים, אמריקנים וצרפתים, ואז חיסלנו את המחליף, ואת המחליף של המחליף. נמשיך בתקיפות - עד שנשיג את כל היעדים שלנו".
התקיפה הערב הגיעה לאחר שורת חיסולי בכירים של ארגון הטרור הלבנוני. כך למשל, רק אתמול חיסל צה"ל בביירות את מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, מוחמד סרור. לפי דיווח בתקשורת הערבית, התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך לאזור שבו חוסלו בסוף השבוע שעבר ראש מערך המבצעים של הארגון, איברהים עקיל, ובכירים נוספים בכוח רדואן.