שר הביטחון יואב גלנט ערך הבוקר (חמישי) הרמת כוסית לרגל חג הפסח יחד עם ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ וראשי האגפים - חברי פורום המטה הבכיר של הארגון. הוא נמנע מלהתייחס מפורשות לפיטוריו, אך ציין כי "כמי שבחרו להקדיש את חייהם לטובת ביטחון המדינה, מוטלת עלינו החובה להרגיע את הרוחות בחברה הישראלית ולקיים שיח מחבר ומאחד".
3 צפייה בגלריה
 שר הביטחון יואב גלנט ערך הרמת כוסית לרגל חג הפסח יחד עם ראש השב״כ רונן בר, סגן ראש השב״כ וראשי האגפים - חברי פורום המטה הבכיר של הארגון
 שר הביטחון יואב גלנט ערך הרמת כוסית לרגל חג הפסח יחד עם ראש השב״כ רונן בר, סגן ראש השב״כ וראשי האגפים - חברי פורום המטה הבכיר של הארגון
גלנט וראש השב"כ בר. "חובה להרגיע את הרוחות"
(צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
"אנו נמצאים בתקופה ביטחונית מורכבת, איראן מנהלת מלחמת התשה נגד ישראל ובמקביל מתקדמת בתוכניותיה להשגת נשק גרעיני צבאי. בכל אחת מהזירות קיים פוטנציאל שיכול להצית את השטח ולהדליק יחד איתו גם זירות נוספות. זו זכות עבורי להודות לכולכם, בשם מערכת הביטחון, על תרומתכם רבת המשמעות, הנעשית הרחק מעיני הציבור, לטובת ביטחון ישראל ולהגנה על חיי אזרחיה. חג פסח שמח לכם ולבני משפחותיכם".
בצל דבריו המפייסים של גלנט, אמש המשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייעצויותיו למינוי שר ביטחון לאחר ההודעה על העברת גלנט מתפקידו בתחילת השבוע, לאחר שהזהיר את הציבור מפני הסכנות הביטחוניות הנובעות מיישום המהפכה המשפטית. נתניהו נועד עם שר הכלכלה ניר ברקת, לאחר פגישות גם עם שר החקלאות אבי דיכטר. שרה נוספת שהוזכרה כמועמדת להחליף את גלנט היא שרת התחבורה מירי רגב.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו עדיין לא שלח מכתב פיטורים, דרעי מתווך עם גלנט. שר הביטחון יתנצל?
(צילום: יואב דודקביץ', קובי קואנקס, מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
אבי דיכטר באולפן ynet
אבי דיכטר באולפן ynet
השמות שעלו כמועמדים להחלפת גלנט
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי )
השם של ברקת, שהפגישה איתו הסתיימה ללא שורה תחתונה, עולה בעיקר על רקע המשבר ביחסים עם ארצות הברית. לברקת יש קשרים בממשל האמריקני, ויש הטוענים שנוכחותם תסייע להביא שקט בגזרה זו. כמו כן, הוא נחשב למועמד שמקובל על הצבא.
באשר לדיכטר, הוא נפגש שלשום בארבע עיניים עם נתניהו. ל-ynet נודע כי הפגישה בין השניים נערכה לאחר הדיון הביטחוני בלשכתו של נתניהו בהשתתפות גלנט, ועסקה באפשרות מינויו לתפקיד שר הביטחון. בלשכתו של נתניהו אישרו את דבר הפגישה, בעוד בלשכתו של דיכטר העדיפו שלא להגיב.
יותר מ-72 שעות אחרי שנתניהו הודיע על העברתו של גלנט מתפקידו, הוא טרם שלח אליו כאמור מכתב פיטורים - ולכן גלנט עדיין נשאר בקריה. גורמים בלשכת ראש הממשלה ציינו כי גלנט העביר מסרים ברורים ולפיהם הוא מעוניין להישאר בתפקיד על אף העימות הפומבי עם נתניהו בימים האחרונים. אמש אירח יו"ר ש"ס אריה דרעי בביתו בירושלים את גלנט כדי למצוא פשרה שתשאיר אותו במשרד הביטחון.
במהלך השיחה בין השניים הועלו אפשרויות שונות להשארת גלנט בתפקידו, ובכללן התנצלות מצידו אחרי שקרא בשידור חי לעצירת החקיקה של המהפכה המשפטית בעת שהותו של ראש הממשלה נתניהו בלונדון. אפשרות נוספת שמימושה תוביל להישארות גלנט בתפקידו היא התפטרות מחברותו בכנסת במסגרת החוק הנורבגי.