3 צפייה בגלריה
מרגלית מוזס עם בני משפחתה בבית החולים
מרגלית מוזס עם בני משפחתה בבית החולים
מרגלית מוזס עם בני משפחתה בבית החולים
(מתוך פייסבוק)
מרגלית מוזס בת ה-77 מקיבוץ ניר עוז הייתה אחת מ-13 החטופים ששוחחרו אתמול (שישי) בפעימה הראשונה של העסקה בין ישראל לחמאס. לאחר מסע ארוך שכלל בין היתר העברה מחמאס לידי הצלב האדום ונסיעה למצרים דרך מעבר רפיח - מוזס הגיעה לבית החולים. בנה יאיר פרסם בפייסבוק תמונה מהאיחוד המרגש בבית החולים, ורק כתב: "אמא חזרה".
מוזס, אם לשלושה ילדים וסבתא לעשרה נכדים שחיכו יותר מחודש וחצי לחזרתה, עסקה בהוראה במשך 25 שנה ושימשה כגזברית במפעל "נירלט". היא נחטפה מביתה. בן זוגה לשעבר, גדי מוזס, נחטף מביתו שלו, גם כן בניר עוז. בת זוגו אפרת כץ נרצחה.
3 צפייה בגלריה
גדי מוזס
גדי מוזס
מרגלית עם בן זוגה לשעבר גדי מוזס. שניהם נחטפו מביתם, והוא נותר בשבי
יחד עם מרגלית שוחררה גם דורון כץ אשר (34) מגנות הדר, בתה של אפרת, ובנותיה רז (4) ואביב, בת שנתיים וחצי. דורון והבנות ביקרו את הסבתא לרגל החג, בעלה יוני נשאר בבית בשרון. הוא הבין שהן נחטפו כשאיכון שביצע למכשיר הטלפון של דורון הצביע על כך שהן בעזה, ובהמשך פורסם סרטון של דורון והבנות הקטנות בתוך שטח הרצועה. אחיה של דורון, רביד כץ, עדיין מוחזק בשבי חמאס.
יוני אשר, בעלה של דורון ואביהן של רז ואביב, סיפר על המפגש עם משפחתו: "משפחתי - דורון רז ואביב שבו אליי הביתה מן השבי. אני נחוש להביא לתקומתה של משפחתי מהטראומה והשכול הנוראי שעברנו, למען עתיד הילדות ודורון".
3 צפייה בגלריה
רז, אביב ודורון אשר כץ
רז, אביב ודורון אשר כץ
דורון כץ אשר ובנותיה רז ואביב. נחטפו מביתו של גדי מוזס בניר עוז, ושוחררו יחד עם מרגלית
"ימים מורכבים עוד לפניי. חייב תודה והוקרה לבנינו שמחרפים נפשם, לצה"ל, ממשלת ישראל וקבינט המלחמה העוסקים במלאכה. תודה לעם ישראל הנפלא על החיזוקים. תודה גדולה למטה משפחות החטופים שפועל למען החזרת כולם. אני שמח שקיבלתי בחזרה את משפחתי, מותר לשמוח ומותר להזיל דמעה. זה דבר אנושי. אבל אני לא חוגג, אני לא אחגוג עד אשר יחזור אחרון החטופים".