דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר אמש (שבת) כי הרקטה שבה השתמש חיזבאללה במתקפה במג'דל שמס, שגבתה את חייהם של 12 נערים וילדים, היא רקטת "פלק 1" מדגם איראני, שמיוצרת באיראן. "ראש הקרב שלה - חומר הנפץ - הוא יותר מ-50 ק"ג. הממצאים הפורנזיים בזירה מצביעים על הרקטה הזאת, שנמצאת רק אצל חיזבאללה", הדגיש.
הרכבים שמהם חיזבאללה משגר את רקטות פלק 1
(מתוך אל-מנאר)

3 צפייה בגלריה
חיזבאללה לוקח אחריות על ירי טיל פלק 1 לאזור הגולן
חיזבאללה לוקח אחריות על ירי טיל פלק 1 לאזור הגולן
דגם של פלק 1 בתימן. טווח שיגור של כ-10 ק"מ
3 צפייה בגלריה
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
זירת הפגיעה במג'דל שמס
(צילום: אפי שריר)
לקיחת האחריות הראשונה של חיזבאללה על ירי רקטה מסוג "פלק 1" לעבר ישראל במלחמה הנוכחית, הייתה בסוף ינואר האחרון, על ירי לאזור הגולן. לפי פרסומים ערביים, מדובר ברקטה שפותחה בשנות ה-90, מתוצרת איראנית. קוטר הרקטה 240 מ"מ, אורכה 1.32 מטרים ויש לה טווח של כ-10 ק"מ. היא פועלת על דלק מוצק ובעלת ראש קרב משמעותי. הרקטה יכולה להיות מותקנת על ג'יפים וניתן לשגר אותה ממשגרי יבשה, והיא יכולה לפגוע גם במטרות ימיות. משקלה 111 קילוגרם וראש הקרב שלה, כפי שאמר הגרי, שוקל כ-50 ק"ג. בכתבה ב"סקיי ניוז" בערבית נטען כי היא דומה לטיל הרוסי BM24.
מאז החשיפה של חיזבאללה, כי הוא עושה שימוש ברקטה, פורסמו בחודשים האחרונים לקיחות אחריות רבות על ירי של הרקטה, בין היתר לעבר היישובים בירנית וזרעית בגליל המערבי.
קיימת גרסה מתקדמת של "פלק 1" – "פלק 2" – שגם היא נכנסה לשימוש בלחימה של חיזבאללה נגד ישראל בחודשים האחרונים. בתחילת יוני דווח כי חיזבאללה שיגר לראשונה טיל מסוג "פלק 2" לשטח ישראל. לפי פרסום ב"סקיי ניוז" בערבית, מדובר ברקטה שקוטרה 333 מ"מ, ראש נפץ שלה במשקל 120 ק"ג וטווח של עד 11 קילומטר. נטען כי מהירות הרקטה עולה על מהירות הקול וכי מטען הטיל במהלך השיגור שווה ערך ל-12 טילי 107 מ"מ. לפי פרסומים נוספים, הרקטה יכולה להמריא לגובה של 3.2 קילומטרים ומשוגרת ממשגרים יבשתיים וספינות קרב. נטען כי ל"פלק 2" יש מנוע גדול וחזק יותר.
קצין תותחנים של חיזבאללה אמר בתחילת יוני בריאיון לערוץ הלבנוני "אל-מנאר", שמזוהה עם הארגון כי "פלק 1 ופלק 2 הם טילים שנכנסו לקרב על סמך ההגבלות שקבעה ההנהגה. סוגים אחרים כבדים והרסניים יכולים להרוס מוצב בשלמותו. לטיל פלק יכולת הרס גדולה והוא גם יכול להגיע למטרות עד 11 ק"מ, חשיבותו בטווח שלו. כל טיל פלק שווה ערך לתקיפה אווירית". לדבריו חיזבאללה באחד המטחים לעבר בסיס מירון, ירה 20 טילי פלק 2, שזה "שווה ערך לחגורת אש". הוא הוסיף: "יש לנו הפתעות. התקדמנו לפלק 2 ונעלה".