לפיד בפתח ישיבת הממשלה
(צילום: פול וואלה)

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות ואמר כי "המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה - להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית". הוא הוסיף: "אני אומר את זה בזהירות, אבל בינתיים זה עובד. ההסתייגויות שהצגנו לממשל האמריקני נלקחו בחשבון".
3 צפייה בגלריה
"לא הכול צריך להיות מריבות ונאומים". לפיד וביידן
"לא הכול צריך להיות מריבות ונאומים". לפיד וביידן
"לא הכול צריך להיות מריבות ונאומים". לפיד וביידן
(צילום: AP, AFP, EPA)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד בפתח ישיבת הממשלה
(צילום: יונתן זינדל)
לפיד עקץ את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שמתח ביקורת על מדיניות הממשלה: "דיברנו גם עם השותפים האחרים. הוצבו דרישות לאיראנים. לא על הכול אפשר לדבר, אבל לא הכול צריך להיות מריבות ונאומים. יש דרך אחרת, והיא עובדת טוב יותר. למי שאומר לנו שאנחנו לא צעקניים מספיק, או בוטים מספיק, אני מזכיר מה קרה באמת בעבר - ב-2015 כשישראל התעקשה על עימות מיותר עם הממשל, זה היה כישלון מוחלט. האמריקנים פשוט הפסיקו להקשיב לנו. גם היה נזק ליחסים איתם, והם גם הלכו וחתמו על הסכם רע".
מחר ייצא ראש המוסד דדי ברנע לוושינגטון, לסדרה של פגישות במסגרת המאמצים למנוע את החתימה על הסכם הגרעין. לפיד אמר שהפגישות "נועדו להסביר לממשל האמריקני את עמדתנו לגבי הסכנות הגלומות בהסכם".
ביום רביעי שוחח לפיד עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והבהיר לו כי ישראל מתנגדת להסכם הגרעין. בשיחתם, שארכה כ-45 דקות ורובה המוחלט עסק באיראן, אמר לפיד לנשיא כי "אתה יודע מה אני חושב ואתה יודע שאנחנו לא אוהבים את ההסכם הזה". בלשכתו של לפיד ציינו כי ביידן "הדגיש את מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל ולשמירה על יכולותיה נגד כל אויב ואיום - מקרוב ומרחוק".
פעילות כוחות הביטחון בכפר רוג'ייב בשכם
(צילום: תצפית )

3 צפייה בגלריה
עימותים מזרחית לשכם
עימותים מזרחית לשכם
"מטרתנו היא להרגיע את השטח, לא להסלים". עימותים באזור שכם, בשבוע שעבר
(צילום: EPA )
בישיבת הממשלה הבוקר התייחס לפיד גם לפעילות צה"ל ושב"כ ברחבי הגדה המערבית, בעיקר בגזרות ג'נין ושכם. "מטרתנו היא להרגיע את השטח, לא להסלים את העימותים", אמר לפיד. "נמשיך את המדיניות שאומרת – ממקומות שמהם יוצא טרור, נכביד את ידנו, גם במובן הכלכלי-אזרחי. במקומות שבהם נשמר השקט, נעשה מאמץ לאפשר שגרת חיים ולקדם את הכלכלה הפלסטינית".
לפיד הוסיף כי "במקביל, כפי שסוכם עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ישראל תבחן בחיוב את הגדלת מספר העובדים שיורשו לצאת מעזה עד ל-20 אלף עובדים, אבל שם זה יעצור. כל הגדלה נוספת של מספר העובדים תהיה מותנית בהחזרת הבנים שמוחזקים בעזה הביתה".