תיעוד מההפגנה מול ביתו של קיש, אמש

מאות הורים הפגינו אמש (חמישי) בקריאה לאשר את תיקון חוק המצלמות, סמוך לביתו של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון. במקום תועדו עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים. שניים מהמפגינים נעצרו ושוחררו בלילה.
אחת המפגינות סיפרה כי "הפגנו בנוגע להתעללות בילדים בגני הילדים וחוק המצלמות בגני עירייה. לאחר כמה דקות הגיעה המשטרה והפעילה כוח לא סביר לפיזור ההפגנה. נשים נגררו על הרצפה, אישה מבוגרת אחרי ניתוח לב פתוח נשכבה ללא יכולת לזוז כי נתנו לה מכה בצלעות".
5 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר המפגינים מול ביתו של יואב קיש בהפגנה נגד תיקון חוק המצלמות בהוד השרון
תיעוד ממעצר המפגינים מול ביתו של יואב קיש בהפגנה נגד תיקון חוק המצלמות בהוד השרון
תיעוד ממעצר המפגינים, אמש
המפגינה הוסיפה כי "שוטר דחף את אחת הבנות על ג'יפ שהיה במקום. עכשיו היא מאושפזת עם קרע ברצועות, סדק וכתף פרוקה שצריכה לעבור ניתוח כדי להחזיר למקום".
בהודעת המשטרה על ההפגנה נכתב כי "המשטרה תחמה את האזור שאושר למחאה והציבה גדרות לשם אבטחת הנוכחים, לצד הזרמת התנועה בציר חלופי. במהלך המחאה המשטרה עצרה שני חשודים בהפרת הסדר ותקיפת שוטרים, והם יועברו לחקירה בתחנת המשטרה בהתאם".
5 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר המפגינים מול ביתו של יואב קיש בהפגנה נגד תיקון חוק המצלמות בהוד השרון
תיעוד ממעצר המפגינים מול ביתו של יואב קיש בהפגנה נגד תיקון חוק המצלמות בהוד השרון
ההפגנה מול ביתו של קיש, אמש
חוק המצלמות עבר בשנת 2018 וקבע לראשונה חובה להצבת מצלמות בגני ילדים בגילי 3-0. גני העירייה נותרו בחוץ וגם הגישה להורים. שתי הצעות חוק שהוגשו לאחרונה מבקשות לתקן את המעוות. ב"מטה המאבק למען הילדים" טועים כי קיש החרים את הוועדה שעסקה בתיקון החוק במעמד הורים שילדיהם נפגעו בגנים. "השר אף דאג לדחות את הדיון בוועדת השרים והוציא הודעה נחרצת כי לא יהיו מצלמות בגני העירייה", אמרו עוד.
עו"ד עדי פשקו כץ, שמייצגת הורים רבים שילדיהם נפגעו בגנים, מסרה כי "מדובר בהפגנה מאושרת מול ביתו של שר החינוך, ובהורים נפגעי עבירה שהגיעו לממש את זכותם הדמוקרטית לתמוך בחוק המצלמות. האלימות המשטרתית הקשה שהופנתה כלפי ההורים שילדיהם נפגעי התעללות היא בלתי נסבלת ואני מקווה שמח"ש יבחנו את ההתנהלות וימצו את הדין עם הפוגעים. הסיטואציה הזאת אבסורדית - מתעללים בילדים בגנים והתיקים נסגרים מחוסר ראיות, ההורים מוחים וחוטפים מנחת זרועה של הרשות האמונה על אכיפת החוק".
פשקו כץעו"ד כץצילום: אורטל בריוטי


חן קובריץ כהן, מ"מטה המאבק למען הילדים", אמרה כי "הגענו לביתו של שר החינוך הנעלם יואב קיש לזעוק את זעקת הילדים שהוא מתעלם ממנה. לצערנו תוך דקות ספורות הגיעו שוטרים שהיו מותשים כנראה מהפגנה שהייתה במקום לפנינו וראינו בשטח את התוצאה".
לדבריה, "מעולם לא פעלנו באף הפגנה באלימות ותמיד השוטרים היו איתנו ולצדנו. לצערי הפעם המצב היה אחר, אך הם התנצלו בפנינו בלילה בתחנת המשטרה. בתוך כל זה, חשוב לזכות שהמטרה היא אחת והיא למוגנות של הילדים שלנו בגנים כשאחד הצעדים הנדרשים מיידית הוא תיקון לחוק המצלמות ועל כך לא נוותר ונמשיך להילחם".
מהמשטרה נמסר כי "התקיימה הפגנה פרועה ולא מאושרת צמוד לבית של נבחר ציבור, ובניגוד לפסיקת בג"ץ בנושא. לאחר שהמפגינים סירבו להוראת השוטרים להתרחק לעבר המתחם המאושר, הם הורחקו תוך הפעלת כוח סביר. שני מפגינים נעצרו בגין תקיפת שוטרים".