בצל המגעים הממושכים וההמתנה לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס, שר העבודה יאב בן צור (ש"ס) אמר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet Live כי לפי מה שידוע כרגע - "אין עסקה". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "סומך על שיקול הדעת של קבינט המלחמה", וכי מפלגתו תתמוך בהחלטה שתובא לאישור הממשלה כשזה יקרה.
"לא מחליפים ממשלה בעת מלחמה". ריאיון עם השר יואב בן צור
(צילום: שמוליק דודפור, גיל יוחנן)

בן צור נשאל על האפשרות של פירוק הממשלה, ואמר כי לדעתו "בעת מלחמה לא מחליפים ממשלה ולא ראש ממשלה. יש זמן ועת לכל דבר. זה יראה חולשה מול אויבינו". כמו כן, הוא הביע את רצונו להצטרפותן של כל המפלגות הציוניות לממשלה: "צריך לעשות את כל מה שצריך כדי שיהיה איחוד, כולם מוכנים לשלם את המחירים. המחנה הממלכתי אומנם נכנסו כשרים בלי תיק, אבל זה לא מה שאני מצפה מכולם".
שר העבודה נשאל גם על הריאיון של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ל"וול סטריט ג'ורנל", שבו תקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ועל הגיבוי של יו"ר מפלגתו אריה דרעי לנשיא שהגיע בהמשך. "יו"ר התנועה שלנו לא מצייץ על תגובות של אחרים אלא על מה שהוא חושב ומבין. הרב דרעי הודה לביידן על התמיכה החד-משמעית שלו בישראל בתקופה קשה כל כך. זה לא בא בתגובה לאף אחד, אלא מתוך אמונה פנימית ועצמאית".
מרב מיכאלי: אם לא נחזיר אותם - ההרתעה של ישראל תיפגע
(צילום: שמוליק דודפור)

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה למגעים לעסקה שתוביל לשחרור חטופים, ואמרה בריאיון ל-ynet Live כי "ההרתעה של ישראל תיפגע אנושות אם לא נחזיר את האנשים שלנו". לדבריה, "חד-משמעית, צריך להביא אותם בכל מחיר".
על הריאיון של בן גביר ל"וול סטריט ג'ורנל", אמרה מיכאלי כי "כל רגע שראש הממשלה בנימין נתניהו לא מפטר אותו - המשמעות היא שהוא מסכים איתו ומסכן את ביטחון מדינת ישראל". מיכאלי הוסיפה כי "ראינו אתמול ואנחנו שומעות היום ממקורות פוליטיים, שנתניהו 'הזמין את העליהום' (נגד העסקה בממשלה) כדי שיהיה לו קשה לעשות את העסקה. עצם העובדה שאין לאזרחיות ולאזרחי ישראל אמון בראש הממשלה, שלנתניהו יותר חשוב לשמור על השלטון מאשר להחזיר את החטופים - זה בלתי נסבל".
לדבריה, "יש הרבה אנשים בליכוד שחושבים שצריך להחליף את נתניהו. סיעת העבודה תצביע בעד כל מועמד שהוא לא נתניהו, כולל בהרכב הנוכחי של הממשלה".