שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (ראשון) ללחימה בגבול הצפון ולמעורבותה של איראן. לדבריו, "איראן היא שורש העוינות והתוקפנות נגד מדינת ישראל. המלחמה היא רב-זירתית למרות שעוצמתה מתמקדת בעזה".
גלנט אמר כי "מתחילת המלחמה חיזבאללה ירה יותר מאלף חימושים נגד יעדים ישראליים, אבל סופג פגיעות משמעותיות בהרבה. אנחנו מסכלים חוליות ירי ופוגעים בנכסים ויעדים צבאיים, חיזבאללה משלם מחיר כבד בכל יום".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בעוצבת הגליל
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בעוצבת הגליל
שר הביטחון גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון התייחס גם להתגברות האירועים ביהודה ושומרון. "ביו"ש יש ניסיונות רבים להוציא פיגועים נגד ישראלים שמסוכלים מדי יום על ידי צה"ל ושב"כ", הוא אמר.
על רקע חטיפת האונייה בבעלות ישראלית חלקית על ידי החות'ים בתימן, אמר גלנט כי "במערכת הביטחון מזהים בימים האחרונים נטייה הולכת וגוברת של איראן להעצים את תקיפות המליציות נגד ישראל באמצעות השלוחים בעיראק, סוריה ותימן. אנחנו עוקבים אחר הדברים ונדע לפעול בזמן, במקום ובעוצמה המתאימים".
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד דרום
הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד דרום
הרמטכ"ל הלוי ומפקד אוגדה 98 גולדפוס (מימין)
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה. בתמונה שפרסם דובר צה"ל מאישור התוכניות נראה הלוי לצד תא"ל דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98.
בינתיים חילופי האש בצפון נמשכים גם היום ומהבוקר שוגרו כטב"מים לצד מטחי פצמ"רים וטילי נ"ט מלבנון, וצה"ל תקף בתגובה יעדי חיזבאללה. בגליל המערבי חיזבאללה ביצע מתקפה משולבת עם טילי נ"ט ופצמ"רים לעבר מוצבי צה"ל. לא היו נפגעים, וצה"ל השיב אש. דובר צה"ל מסר בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת כלי טיס עוינים בצפון הארץ, כי שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לשטח הגליל העליון.