הדיווחים על האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יפטר את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו, הניעו את ארגוני המחאה להיערך להפגנות סוערות בדיוק כפי שאירע במרץ בשנה שעברה אחרי הניסיון הקודם שהוביל רבבות לרחובות. "ביבי מנסה לפטר את גלנט תוך כדי מלחמה? אין מצב שלא נעשה כלום בעניין", כתב הפעיל החברתי יאיר (יאיא) פינק בחשבון ה-X שלו.
מרץ 2023: הפגנות ברחבי הארץ לאחר הדחתו של יואב גלנט

גורמים פוליטיים אמרו בימים האחרונים כי ראש הממשלה נתניהו מנסה להדיח את גלנט מתפקידו, ולהעביר את תיק הביטחון ליו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער. לטענת הגורמים הפוליטיים, בסביבת נתניהו בודקים את האפשרויות לגיבוש הצעה שתכניס את סער לממשלה.
גורמים בכירים בליכוד אמרו בסוף השבוע שעבר כי במפלגה שוקלים להציע לסער גם שריון ברשימת המפלגה של לפחות שני מקומות בכירים. בימין הממלכתי אומרים מנגד כי הם לא מכירים הצעה שמתגבשת, ואין הצעה קונקרטית על השולחן כרגע. תגובה דומה התקבלה גם מהליכוד.
הפעיל החברתי פינק יצר לאורך היום כמה קבוצות שקטות שאליהן הצטרפו כבר כ-100 אלף בני אדם. המטרה העיקרית היא להניע את חברי הקבוצות לרחובות בעת "פקודה" כדי למחות על פיטורי שר הביטחון גלנט. המהלך יצא אל הפועל גם במקרה של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.
"פתחתי קבוצת וואטסאפ 'ליל גלנט 2' לכל מי שרוצה להיות בדקת קריאה אם וכאשר נתניהו ינסה לפטר את גלנט או את היועמ"שית", כתב הפעיל החברתי פינק.
2 צפייה בגלריה
מחאה באיילון
מחאה באיילון
"ליל גלנט" באיילון במרץ 2023
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בג'וליס ביום ה-128 למלחמה
ישיבת הממשלה בג'וליס ביום ה-128 למלחמה
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ראש הממשלה נתניהו הודיע ב-26 במרץ בשנה שעברה על פיטורי גלנט, יממה לאחר ששר הביטחון אמר כי הקיטוב בעם בעקבות המחלוקת על המהפכה המשפטית מהווה סכנה מיידית לביטחון המדינה. זמן קצר לאחר הודעת הפיטורין, הגיעו אלפי בני אדם אל צומת קפלן בתל אביב ומשם לנתיבי איילון שנחסמו לתנועה במשך שעות ארוכות. מחאות נוספות התארגנו גם במקומות אחרים ברחבי הארץ.
במקביל, אוניברסיטאות ומכללות הודיעו על שביתה, יותר מ-20 ראשי רשויות מקומיות פתחו בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע על שביתה כללית עד שנתניהו יודיע על עצירת חקיקת המהפכה המשפטית והחזרת גלנט לתפקידו.
באפריל בשנה שעברה הודיע נתניהו כי הוא מחזיר את גלנט למשרד הביטחון: "אנחנו עומדים יחד ועובדים יחד בכל החזיתות מול האתגרים הביטחוניים. החלטתי להשאיר את המחלוקות מאחורינו". גלנט עצמו כתב לאחר מכן ברשת X: "ממשיכים יחד במלוא העוצמה, למען ביטחון ישראל".