זירת הרצח בעכו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הנרצח ה-71 בחברה הערבית מתחילת השנה: חמאדה סאלם, תושב עכו בן 30, נורה למוות אמש (שבת) ברחוב מוטה גור בעיר מגוריו. הוא נפצע אנושות מהירי ופונה על ידי צוות מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
חמאדה סאלם, שנרצח בעכו
חמאדה סאלם, שנרצח בעכו
הנרצח בעכו, חמאדה סאלם
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון החיסול בעכו
זירת ניסיון החיסול בעכו
זירת הרצח בעכו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הנרצח היה מוכר למשטרה, שמסרה כי פתחה בחקירת הירי וכי היא מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה ואספה ממצאים בזירה. הירי התרחש שעה אחרי צאת השבת, בשכונה יהודית מעורבת, ולעיני עוברי אורח. אישה שמתגוררת ברחוב סיפרה כי "יש לי מזל שלא קיבלתי התקף לב. הייתי שם בדיוק עם שני תינוקות". אחרת סיפרה כי "חשבתי שאני מדמיינת שאני שומעת יריות. אלו היו שני צרורות של ירי מאוד מפחידים".
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 21:13. חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א, שמעון דהאן, סיפר: "הפצוע שכב בחניון בניין, בסמוך לרכבים, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצע ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".
במקביל, התרחשו אמש שני אירועי ירי בג'סר א-זרקא - שבהם נפצעו באורח קשה שני תושבי היישוב שמצפון לקיסריה. הפצוע הראשון, צעיר בן 25, נפגע מירי על רקע פלילי ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. המשטרה מסרה כי היא פתחה בסריקות אחר היורים. תוך פחות משעה התרחש בג'סר א-זרקא אירוע ירי נוסף - וגם בו נפצע צעיר בן 25 תושב היישוב. המשטרה מסרה כי הרקע נמצא בבדיקה.
שלשום בצהריים נורה למוות מוהנד שלבי (34), תושב עין מאהל שבצפון, נשוי ואב לילדה. הוא היה הנרצח ה-70 בחברה הערבית מאז 6 בינואר - תוך 119 ימים. שלבי פונה לבית חולים האיטלקי בנצרת במצב אנוש, שם נקבע מותו. לפי החשד, יעד החיסול היה קרוב משפחתו של שלבי, שהיה איתו בזירת הרצח.
פורסם לראשונה: 22:07, 06.05.23