שנת הלימודים תיפתח בעוד כשבועיים, ועשרות אלפים תלמידים ביישובי הצפון נותרו חשופים למציאות המלחמה שהפכה לשגרה מסכנת חיים. כ-500 הורים לתלמידים ביישובים הסמוכים לגבול לבנון בגליל ובגולן פנו היום (חמישי) לשר החינך יואב קיש בדרישה לא לפתוח את שנת הלימודים בצפון.
2 צפייה בגלריה
יואב קיש שר החינוך בכנס היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
יואב קיש שר החינוך בכנס היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
ההורים לשר החינוך: "לא לפתוח את שנת הלימודים כאילו דבר לא אירע"
(צילום: שרון צור , מוטי קמחי)
במכתב דחוף, שנשלח על ידי מטה "נלחמים על הצפון", מפרטים ההורים את סכנות הביטחוניות הנשקפות לתלמידים בעקבות התרחבות טווח הירי של חיזבאללה, שיורה גם ליישובים שאינם פונו. "יש לעצור ולא לפתוח את שנת הלימודים כאילו דבר לא אירע", כתבו. הם ציינו בנוסף כי זמן ההתרעה הקצר לא מאפשר מענה מיידי לסכנה הנשקפת לחיי ילדיהם בזמן מטחים.
ההורים כתבו כי "כל בר דעת יודע שבכיתה או פעוטון עם 35 ילדים, ההגעה למרחב המוגן היא בלתי אפשרית ואף מסכנת את חיי ילדינו". הם הדגישו כי זמן ההגעה למרחבים מוגנים הוא 15 שניות במרבית היישובים, ובחלקם הוא קצר יותר. "פיקוד העורף הגה את מתווה 'הכי מוגן שיש', שקובע כי על הילדים לשכב עם ידיים על הראש ו'לקוות לטוב'. לאור ההסלמה ברור לכולם שהמתווה הזה הוא הימור על חיי ילדינו", כתבו.
במטה, שמייצג כאמור את ההורים, הציעו מתן מענה ותמיכה פסיכולוגית לכל הילדים (באישור הוריהם), ומציאת פתרונות חלופיים למוסדות בהם יש פערי מיגון. בין היתר, על המכתב חתומים הורים מנהריה, גשר הזיו, מעלות תרשיחא, עבדון, אלקוש, צפת ויישובים נוספים.
בתוך כך, ראש המועצה המקומית קצרין יהודה דואה וראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר נפגשו היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר פגישתם מסרו ראשי המועצות כי הפגישה עסקה בין היתר בסיוע תקציבי שוטף, תוספת של מיגוניות ציבוריות ותגבור ביטחוני לקראת פתיחת שנת הלימודים. הם סיפרו כי הציגו בפני נתניהו את חששות ההורים, וזה השיב כי "תלמידי קצרין והגולן, כמו שאר תלמידי ישראל, זכאים לפתוח את שנת הלימודים בביטחון מלא".
בשבוע הבא צפויים אלוף פיקוד העורף רפי מילוא ושר החינוך להיפגש עם ראשי רשויות פורום קו העימות, ולקבל החלטות באשר לפתיחת שנת הלימודים בספטמבר.