העיתונאית וכוהנת העצות אי ג'ין קרול התייצבה אמש (יום ד') לעדות בבית משפט בניו יורק, וטענה שם בקולה כי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אנס אותה לפני קרוב ל-30 שנה. "אני כאן מפני שדונלד טראמפ אנס אותי, וכשכתבתי על כך הוא שיקר ואמר שזה לא קרה", אמרה קרול למושבעים בבית המשפט הפדרלי במנהטן. "הוא שיקר והרס את המוניטין שלי, ואני כאן כדי לנסות להחזיר לעצמי את חיי".
6 צפייה בגלריה
אי. ג'ין קרול
אי. ג'ין קרול
אי ג'ין קרול. "הוא החדיר את האצבעות, זה כאב מאוד"
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מ מגדל טראמפ ב ניו יורק לתשאול בתביעה אזרחית נגדו
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מ מגדל טראמפ ב ניו יורק לתשאול בתביעה אזרחית נגדו
הנשיא לשעבר טראמפ. "זה סיפור שקרי! ציד מכשפות!"
( צילום: רויטרס )
קרול, בת 79 כיום, פרסמה בעבר טורי עצות במגזין "אל" וכתבה גם לתוכנית הבידור Saturday Night Live. היא טוענת שטראמפ פגש אותה בשלהי 1995 או בתחילת 1996 בסניף של רשת חנויות היוקרה "ברדגורף גודמן", ושם אנס אותה. את הטענה הזו השמיעה לראשונה לפני ארבע שנים, וכעת היא מנהלת נגד הנשיא לשעבר תביעת דיבה בגין ההכחשות הנמרצות שפרסם בעניין. היא טוענת כי הוציא את דיבתה רעה בכך שכינה את טענותיה "תרמית", "שקר" ו"הונאה מוחלטת", ובכך שטען שהיא "לא הטעם שלו" ושהמציאה את האונס כדי לקדם את מכירת ספר הזיכרונות שלה. את תביעת הדיבה הגישה על בסיס חוק שחל בניו יורק ומאפשר לנפגעות תקיפה מינית לתבוע את מי שתקפו אותן גם זמן רב אחרי שהוחלה התיישנות על מעשיהם.
טראמפ עצמו, בן 76 כיום, אינו נוכח במשפט, שהחל ביום שלישי. בימים אלה הוא מניע את מסע הבחירות שלו, בתקווה לנצח בפריימריז הרפובליקניים ולאחר מכאן לגבור על הנשיא ג'ו ביידן ולשוב לבית הלבן. להיום מתוכננת לו עצרת בניו המפשייר, ושני הצדדים בתביעה מאותתים כי הוא אינו צפוי להעיד במשפט. עם זאת, ברשת החברתית שלו Truth Social הוא המשיך אמש לתקוף את קרול ואנשיה, וטען כי עורך דינה הוא "סוכן פוליטי" וכי הטענה לאונס היא "הונאה שהומצאה": "זה סיפור שקרי – ציד מכשפות!", כתב. השופט המחוזי לואיס קפלן הזהיר כי טראמפ עלול למצוא עצמו בבעיות משפטיות חדשות אם ימשיך להתבטא בפרשה מחוץ לכותלי בית המשפט.

"יכול להיות שאמרתי לא"

בעדותה אמש אמרה קרול כי פגשה את טראמפ לראשונה שנים לפני האונס, וכי אז הוא נראה לה איש חביב. המפגש בברדגורף בסוף 1995 או בתחילת 1996, לדבריה, התרחש כשטראמפ זיהה אותה וסימן לה בידו בזמן שעמדה לעזוב את החנות. היא טוענת שעצרה ואז הוא פנה אליה: "היי, את האישה שמחלקת עצות", וכי השיבה לו: "היי, אתה טייקון הנדל"ן הזה".
6 צפייה בגלריה
ארה"ב אי ג'ין קרול עדות בית משפט טוענת ש דונלד טראמפ אנס אותה
ארה"ב אי ג'ין קרול עדות בית משפט טוענת ש דונלד טראמפ אנס אותה
קיבלה את היום שלה. קרול מגיעה לבית המשפט
(צילום: AP)
לדברי קרול טראמפ ביקש ממנה לעזור לו לבחור מתנה לאישה, והיא שמחה להיענות לו 'גם משום שחשבה שעבורה ככותבת טורי עצות יהיה משעשע לספר לאחר מכן שעזרה לאיל הנדל"ן לבחור מתנה בחנות בגדים. היא העידה שהציעה לו לקנות כובע, אך הוא כיוון למוצרי הלבשה תחתונה, וביקש ממנה לנסות אחד מהם. קרול אמרה שבעקבות זו התלוצצה איתו שהוא צריך לנסות אותם בעצמו.
קרול העידה כי אחר כך שידל אותה טראמפ להיכנס לחדר הלבשה שהיה פתוח, ואז סגר את הדלת, דחף אותה לעבר הקיר והפשיל את מכנסיה. היא אמרה כי השתנקה וחנקה את דמעותיה, בעודה מנסה להדוף אותו. "טראמפ החדיר את אצבעותיו אל הווגינה שלי, וזה היה כואב מאוד, כואב מאוד", טענה. "הוא גם הכניס את הפין שלו". אחר כך אמרה: "גם כשאני יושבת כאן היום אני עדיין יכולה להרגיש את זה. האירוע הזה גרם לכך שלא יכולתי לפתח מערכת יחסים רומנטית שוב".
6 צפייה בגלריה
טראמפ בביקור במוסקבה ב-1996
טראמפ בביקור במוסקבה ב-1996
טראמפ ב-1996. "אף אחד לא ראה? היא לא צרחה?"
(צילום: AP)
כשעורך דינה של קרול שאל אותה אם אמרה לטראמפ "לא" השיבה קרול: "יכול להיות שאמרתי", אך לא ידעה לומר בביטחון. היא הצהירה כי במשך שנים לא סיפרה על האירוע לאיש מלבד שתי חברות, משום שהאשימה את עצמה במה שקרה וחששה שאם תתלונן על שעשה לה טראמפ היא תפוטר והוא ינקום בה.
קרול העלתה את טענותיה בפומבי לראשונה בשנת 2019, בהשראת תנועת המחאה MeToo, ומאז דחתה את ההאשמות החוזרות ונשנות של טראמפ שהיא ממציאה את הסיפור משום שהיא מתנגדת לעמדותיו הפוליטיות. "אני לא מנסה להשיג מטרות פוליטיות", אמרה אמש בעדותה. "אני רוצה להשיג מטרות אישיות, כי הוא כינה אותי שוב ושוב שקרנית, וזה פגע קשות במוניטין שלי".

"הצטערתי כבר 100 פעם, לא אשב כאן ואבכה"

קרול טענה במשפט כי ההתקפות של טראמפ עליה גרמו למגזין "אל" לפטר אותה, וכי בכך לא רק נגרם לה אובדן של שמונה מיליון קוראים – אלא גם רבים שוכנעו שהיא שקרנית. כשנשאלה אם היא מתחרטת על ששברה את שתיקתה פרצה בבכי: "הצטערתי על זה כבר 100 פעם בערך, אבל בסופו של דבר האפשרות לקבל את היום שלי בבית המשפט סוף סוף היא הכול עבורי". בהמשך גייסה כוחות ואמרה: "אני לא הולכת לשבת כאן ולבכות ולבזבז את הזמן של כולם". היום צפויה קרול לעבור תשאול מצד עורכי דינו של טראמפ, ובין השאר הם צפויים להתעכב על חוסר יכולתה לזכור מתי בדיוק התרחש האונס.
6 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
עורכי דינו ישאלו איך היא לא זוכרת מתי אירע האונס. טראמפ
( צילום: רויטרס)
אתמול, כאמור, שעות לפני עדותה של קרול, התייחס שוב טראמפ לטענותיה ברשת החברתית שלו. בפוסט שפרסם שאל כיצד אדם כלשהו יכול להאמין שהוא – "איש ידוע מאוד, בלשון המעטה" – יכול היה לאנוס את קרול. "היא לא צרחה?", כתב. "לא היו עדי ראייה? אף אחד לא ראה את זה". בעקבות הפוסט פנה השופט קפלן לצוות המשפטי של טראמפ והזהיר כי נראה שהנשיא לשעבר מנסה לפנות אל המושבעים ולהשפיע עליהם, ועורך דינו של טראמפ, ג'ו טקופינה, אמר כי יורה לו להפסיק.
הדאגה מהשפעת המתחולל ברשתות החברתיות על המשפט נובעת גם מדברים שצייץ אתמול אריק טראמפ, בנו של הנשיא לשעבר, בנוגע לריד הופמן, מיליארדר ואחד ממייסדי הרשת החברתית "לינקדין" שנודע כתורם בכיר של המפלגה הדמוקרטית ומסייע לממן את התביעה של קרול. טראמפ הבן כתב כי מעורבותו של הופמן "היא מבוכה למדינה שלנו, צריכה להיחשב לא-חוקית ומספרת את כל מה שאתם צריכים לדעת על התיק הזה".
6 צפייה בגלריה
אריק טראמפ ורעייתו לארה. השופט הזהיר מהשפעה על המשפט
אריק טראמפ ורעייתו לארה. השופט הזהיר מהשפעה על המשפט
אריק טראמפ ורעייתו לארה. השופט הזהיר מהשפעה על המשפט
(צילום: gettyimages)
השופט קפלן אמר אמש לעורך הדין טקופינה כי הצהרות מהסוג הזה חייבות להיפסק. "יש כאן כמה חוקים רלוונטיים, ומישהו בצד שלך חייב לחשוב עליהם", הזהיר אותו. השופט הדגיש כי עורכי דינו של טראמפ אינם יכולים להזכיר את הופמן במשפט, משום שלדבריו הדבר יגרום לגיבוש דעה קדומה שאינה הוגנת.