הלוויתה של בת שבע נגרי, שנרצחה בפיגוע בהר חברון
(צילום: אלכס גמבורג)

בת שבע נגרי, שנרצחה אתמול בבוקר (יום שני) בפיגוע הירי בהר חברון, הובאה למנוחות. הלווייתה של נגרי, תושבת בית חגי ואם לשלוש בנות, התקיימה בכפר עציון אחרי שיצאה ממקום מגוריה.
אמה של בת שבע, ציפורה, ספדה לה: "בת שבע בתי הבכורה עשתה אותי אימא, יחד עם אבא שלה שהתפללנו כל כך וחיכינו הרבה. מגיל צעיר מאוד היא אהבה ילדים ולכן הלכה ללמוד להיות גננת. היא מאוד אהבה את הילדים בגן ואת ההורים, שהתחרו ביניהם מי יזכה לגננת המיוחדת הזאת עם הנשמה כל כך גדולה".
3 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
בת שבע נגרי, לצד זירת הפיגוע
(צילום: צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של בת שבע נגרי, שנרצחה בפיגוע בהר חברון
הלוויתה של בת שבע נגרי, שנרצחה בפיגוע בהר חברון
הבת שיראל. "היו 3 יריות והחלונות היו שבורים"
(צילום: עמית שאבי)
שיראל, בתה בת ה-12 של בת שבע שהייתה עמה בפיגוע, ספדה ושחזרה: "אמא, אני רוצה לתת לך חיבוק פעם אחרונה. אני מתגעגעת אלייך ותמיד אתגעגע אלייך. את תמיד בתוך הלב שלי. אני יודעת שאת שומרת עליי, גם כשאני לא יכולה לראות אותך. תמיד שמרת עליי, ועכשיו אני בטוחה יותר. את היית הבן אדם הכי שמח שאני מכירה. יצאנו לירושלים להיפגש עם בנות דודות, להכין את הגן שלך. עלינו לרכב עם אריה ופתאום שמענו שלוש יריות. החלונות היו שבורים לגמרי ואת כבר לא היית ערה".
לדברי הבת, "התקשרתי למד"א 'ירו עלינו בואו מהר'. נלחצתי, הקול שלי רעד. כולם טיפלו בך והחזירו לך על כל הטוב שעשית לכולם. תמיד אמרת שהלב שלך רחב ופתוח לכולם. אני מבקשת ממך, אמא, שתשמרי עליי, על אבא על כולנו. ואל תעזבי אותי. אני מקנאה בכל המלאכים שזכו בך למעלה בשמיים. אני בטוחה שאת נהנית, טוב לך שם, אני אוהבת אותך. אני מבטיחה לך שתמיד תהיי אצלי בלב והילדים שלי יידעו איזו אמא לביאה הייתה לי".
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של בת שבע נגרי
הלוויתה של בת שבע נגרי
בני משפחה וחברים בהלווייתה של בת שבע נגרי
(צילום: אלישע בן קימון)
אלי, בעלה של בת שבע, אמר בהספד שנשא: "אהובה שלי, איך אפשר להמשיך עכשיו? אני מתגעגע אלייך, כל כך אוהב אותך. אני יודע שאת במקום טוב. תשמרי עלינו מלמעלה ועל הילדים שלנו. תמיד הקפדנו להגיד לילדים שאבא ואמא אחד. את אשת חסד. אני מודה לך על 18 שנים של אהבה. אוהב אותך תמיד".
אחיה עמוס אמר בהספד: "שידעו כולם, כל העולם, איזו אחות הייתה לי ואיזו אבדה זאת. זכיתי לגדול איתך ולידך, זכיתי שהיית חלק משמעותי בחיי. היית השראה לכולנו, אוהבת אדם ואישה מלאת חסד". אחותה שריי ספדה: "לא הפסקת לחלום על משפחה גדולה, בכל מקום סיפרת בגאווה על הילדים שלך. היית אימא וחברה הכי טובה".
אחיה של בת שבע, ישראל, אמר כי "יש לי נחמה שאת הולכת לאבא ויחד תוכלו לשמור עלינו. חשוב לי שתדעי, שהיית אחות נפלאה ורעיה מדהימה". אמו של אלי, בעלה של בת שבע, קראה לפוליטיקאים "לעשות", ו"לא לשבת ולנאום נאומים", כלשונה. "מי שבידו לעשות, מי שמקבל החלטות, צריך לקום ולעשות", אמרה. "אנחנו האנשים הפשוטים נעשה את שלנו אבל למנהיגים יש תפקיד. קחו את כוחכם זה והושעתם את ישראל. אל תעמדו מנגד, אל תסתפקו בנאומים על הדוכן".
הדר בוקשפן, חברתה של בת שבע, ספדה לה: "קשה לי לדבר עלייך בידיעה שאת כבר לא כאן, אז בואי נעמיד שאת פה. ביום שנפגשנו היה לנו חיבור מדהים. כולם ביישוב זכו להכיר אותך, כי אי אפשר לפספס אישה כזאת שמחה. נשארנו כאן בלעדיך עם חור בלב שאין איך למלא".
נגרי נורתה למוות לעיני בתה כשעלתה לטרמפ. בתה לא נפגעה מהירי, אך נהג הרכב שהסיע אותן, אריה גוטליב, נפצע באורח קשה. נגרי עבדה כגננת באפרת - שם מתגוררת משפחתה. "היא אישה מלאת זהב, כל כולה אהבה ונתינה עבור הילדים", סיפר חבר של המשפחה, "הלב הכי גדול שאפשר לבקש. זו אבדה גדולה מאוד. יום אבל קשה".
אחיה של בת שבע, ישראל רביד, ספד לה לאחר הפיגוע בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "אחותי האהובה, איך אפשר להיפרד מדבר כל כל טהור? את היית אור בחיי ובחייהם של רבים, אחות מדהימה, רעיה נפלאה ואמא לתפארת".
שגית ארובך, חברתה של נגרי, סיפרה בבכי: "היינו אמורות להיפגש עכשיו להכין את הגן לקראת שנה הבאה. היא אמרה לי שהיא בדרך וחיכיתי לה. שמעתי על הפיגוע - מייד התקשרתי אליה ולבת שלה, והן לא ענו. התקשרתי לבעלה לראות שהכול בסדר, וגם הוא לא ענה. בתוך תוכי ידעתי שזו היא, כמו חרב בתוך הלב".
היא הוסיפה: "בת שבע הייתה אישה שמחה ואמיתית. הלב שלה היה פתוח לכולם, כל הזמן בנתינה ובאהבה. היא האמינה בתורת ישראל וארץ ישראל. כל הזמן הייתה אופטימית, לא עשתה רע לאף אחד. היא גננת 12 שנה, מאוד מעורכת. כל הילדים הם כאילו הילדים שלה. יצאנו בשבוע שעבר לנופש ביחד. היא כאילו נפרדה ממני. היא כמו אחות, זה קושי בלתי נתפס".
תחקיר ראשוני של הפיגוע מעלה כי הירי התרחש ליד כיכר בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים - כאשר המכונית הישראלית שבה היו נגרי ובתה והפצוע קשה (39) - האטה את נסיעתה. המחבל או המחבלים ברכב החולף "ניצלו את ההזמנות", ופתחו באש לעבר המכונית - ככל הנראה מנשק אוטומטי שירה כמות גדולה של קליעים.
לפי התחקיר בשטח, המחבלים ירו יותר מ-20 כדורים לעבר המכונית הישראלית שהאטה - ולכן הפגיעות היו קטלניות. המחבלים "חתכו" את הרכב הישראלי וירו לעברו מטווח קצר. בצה"ל מעריכים כי כיוון ההימלטות המשוער של המחבלים היה לתוך העיר חברון, הגדולה בערי הגדה. צה"ל מפעיל כעת בשמי חברון מטוסי חוזי שמופעלים מרחוק (כטמ"מים) של חיל האוויר ואמצעי תצפית נוספים באוויר כחלק מהמרדף אחר החוליה.
פורסם לראשונה: 23:34, 21.08.23