יותר מחמישה שבועות חלפו מאותה שבת נוראה שבה פרצה המלחמה נגד חמאס, מלחמה שבה נפלו ונרצחו מאות אזרחים וחיילים. ynet מזמין אתכם לכתוב מילות פרידה מאלה שקיפחו את חייהם במלחמה בעמוד המיוחד. אלה חלק מהסיפורים:

סמל רותם דושי ז"ל

לוחם צנחנים, נפל בקרב בעוטף עזה
רותם שלי, אהוב ליבי, החבר הכי טוב שלי בעולם. זכיתי לאהוב בן אדם שפוגשים פעם בחיים. זכיתי להיות האהבה הראשונה שלך. רותם דושי תודה שהיית אהבת חיי. תודה שלימדת אותי מהי אהבה אמיתית. א-ה-ב-ת א-מ-ת!
תודה שסירקת אותי בכל פעם שלא היה לי כוח, שלמדת לעשות לי קוקו וצמה. תודה על כל התקופות והרגעים הבלתי נשכחים איתך. רותם, אתה הבן-אדם הכי חזק, אמיץ וטוב לב שאי-פעם הכרתי. היית גבר שבגברים, נשמה טהורה שלי. המוח עוד לא מעכל שאתה כבר לא פה, הלב שלי נשבר לשניים. הקסם האישי, החן, היופי ושמחת החיים שלך ילוו אותי לעד! העיניים הטובות שלך והחיוך הכי כובש בעולם חרוטים לי בזיכרון.
8 צפייה בגלריה
סמל רותם דושי
סמל רותם דושי
סמל רותם דושי ז"ל
הייתי מנשקת לך את הפנים מלא.. אהבתי.. הייתה לי חולשה לפנים שלך.. היית בן זוג כל כך טוב, היית הגבר שלי. תמיד אהבת להצחיק אותי, דאגת להצחיק אותי! איזו אישיות עוצרת נשימה, אנרגיות טובות, אור ושלווה.
החיים הזויים ולא צפויים ומעבירים אותנו רכבות הרים - זה תלוי בנו איך לעבור אותן, ועם מי אנחנו בוחרים לעבור את מסע החיים המלא בעליות וירידות, ואני בחרתי מדויק. אתה היית הגיבור שלי! אלוף העולם שלי, ואני המעריצה מס' 1 שלך. אני אוהבת אותך עד שכואבות העצמות בגוף, אני אוהבת כל חלק בגוף שלך. רותם, אתה באמת מושלם..
כמה צחקנו בשישי.. חיכיתי לך שתחזור מהמסיבה.. כתבת לי לנסות לישון ושתבוא בלילה ותחבק אותי חזק. תמיד חיכיתי לך, ועכשיו? הייתי מחכה גם עוד מיליון שעות כדי שתחזור. למחרת, כשהלכת בפעם האחרונה, ממש נפרדת ממני, ידעת, ידעת.. כתבת לי להישאר עם ההורים שלך, שאני אשמור על עצמי ואהיה חזקה בשביל כולם.. כתבת לי לשתות מים ולאכול והייתה לי בחילה, אבל אתה ביקשת שאכניס משהו לגוף.
אני אמשיך לעבור את החיים כשאני רואה את היופי וההומור בכל סיטואציה כמו שלימדת אותי. אז הנה אני, עושה צעד צעד כדי לעלות למעלה ולהיות מיום ליום טיפה יותר חזקה, אני מבטיחה לך שאהיה חזקה. תשמור עליי מלמעלה. המלאך השומר שלי, אני מתגעגעת אלייך מעמקי נשמתי, עד השמיים ובחזרה, עד השמש, הירח והכוכבים, עד סוף העולם. כמו ששלמה ארצי אומר בשירים שכל כך אהבנו לשמוע, אני אקדח טעון געגועים. תמיד שלך, עדי.
עדי של רותם

נועה אנגלנדר ז"ל

נרצחה במסיבה ליד רעים
נונוש שלי🥺 חברת ילדות ואמת שלי. אף אחד לא הכין אותי לרגע הזה, וייקח לי עוד הרבה זמן כנראה לעכל את זה. את זה שלא תהיי לצידי יותר, את זה שלא תכריחי אותי לצאת איתך, ושלא תשגעי אותי בטלפון💔 אין אדם שלא הכיר אותך, את שמחת החיים שלך, הצחוק, החיוך שלך שהיית מפזרת לכולם. הטוב והקסם שלך שהפצת לכל מקום שרק נכנסת אליו.
8 צפייה בגלריה
נועה אנגלנדר ז"ל
נועה אנגלנדר ז"ל
נועה אנגלנדר ז"ל
(באדיבות המשפחה)
כי ככה את – צנועה, טובה ויפה, לעולם לא רבה ולא מתווכחת, רודפת שלום. נועה את חברת הנפש שלי, האוזן הקשבת, התומכת, שתמיד מאזנת, מרימה ומשמחת אותי. מילאת אותי, תמיד היית בשבילי ואני בחיים לא אשכח אותך. אני נזכרת בכל החוויות, הימים, הריבים, השטויות – הכל, כל מה שעברנו יחד. אין מילים שיתארו אותך נועה.
כל מה שנותר לי זה להגיד לך תודה שזכיתי לבלות איתך ולהיות חברה שלך כל השנים האלו. תודה על חברות כנה ואמיתית של 12 שנים. את לנצח בליבי, החברה הכי טובה בעולם!!! לנצח נונוש❤️❤️
לי אוחנה

סא"ל סהר ציון מחלוף ז"ל

מפקד גדוד תקשוב 481, נפל באוגדת עזה
8 צפייה בגלריה
סא"ל סהר ציון מחלוף
סא"ל סהר ציון מחלוף
סא"ל סהר ציון מחלוף ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
הכרותינו החלה כשברקע שכול. אני אם שכולה, אתה המג"ד החדש בגדוד אמירים, לא הכרת, אבל החלטת לקרב אותי. הוזמנתי לטקסים בגדוד, ביוזמתך, ואף טרחת להגיע לביתי להדלקת נר חנוכה, כי נבצר ממני להגיע למשמר הנגב.
נכנסת לי ללב, היו לנו שיחות מעניינות וגם כשעברת לתפקידך האחרון המשכת להיות בקשר. עדכנת שנולד בנך השלישי, שמחתי בשמחתך, דאגתי לרעייתך, אם הבנים, כשאתה תשרת במרחק מהילדים. שלחת לי צילום של הילדים מחופשת הקיץ באילת, עלם חמודות, עמוד שדרה חזק ואנושי, אוהבת אותך כאם -שוש מנור, אימו של יקי ז"ל.
שוש מנור

רב"ט נחמן דקל ז"ל

לוחם נח"ל, נפל בקרב בסופה
נחמן, אחי הקטן שהוא גדול מהחיים! אתה האור שלנו שלעולם לא ידעך. כתבת לי ברכה ליום ההולדת שלי, שם רצית בהזדמנות זו לומר לי תודה על מי שאני עבורך ושזכית בי. לא הספקתי לברך אותך ביום ההולדת שלך, שבו לחמת בגבורה עד הרגע האחרון.
אז אני רוצה בהזדמנות זו כמו שאמרת.. לומר לך שאני זו שזכתה בך, זכיתי להיות האחות הגדולה של מלאך כמוך. תמיד חייכת, תמיד הקרנת אור, תמיד היה חשוב לך שכולם בסדר, תמיד היה חשוב לך שיש לאמא את מה שהיא צריכה - דאגת לפנק אותה בכל הזדמנות ולגרום לה לנחת. תמיד היית שמח בחלקך, היית מוותר עבור אחיות שלך כדי שיהיה לנו הכי טוב שיש, והכל עשית עם חיוך ורוגע.
8 צפייה בגלריה
נחמן דקל
נחמן דקל
רב"ט נחמן דקל ז"ל
אתה המקום הבטוח השלו והיציב שלנו. אני מבטיחה שאהיה שם תמיד בשביל אבא, אמא, תהילה, ליה ונתן - אחזק אותם ואגבש אותם. החברים שלך עוטפים אותנו מהרגע הראשון ולא עוזבים לרגע, מחבקים, תומכים ועוזרים. זה רק מעצים את מה שאנחנו יודעים שאתה, איזה חבר היית, את האדם המיוחד שאתה.
נחמן, אני מרגישה אותך איתי בכל שנייה ושנייה, ביום ובלילה. אני מרגישה אותך שומר עליי, מחזק אותי, את כולנו, אחרת אין מצב שהיינו חזקים ככה. במותך ציווית לנו את החיים! אני דבקה בזה ורואה אותך לנגד עיניי. גרמת לי להתעוררות והתפקחות, אני כל כך מודה לך! אני חוזרת לאבא עם חיוך על הפנים, באהבה גדולה שלא הייתה לי כמותה.
נחמן שלי, בבקשה תמשיך לקרוע את השמיים עבורנו, תמשיך לחזק אותנו מלמעלה. אהוב שלי, אני אוהבת אותך עד ההיכל שבו אתה נמצא ובחזרה.
רנן דקל

עידן הרמתי ז"ל

נרצח במסיבה ליד רעים
8 צפייה בגלריה
עידן הרמתי
עידן הרמתי
עידן הרמתי ז"ל
עידן, בלב אנחנו אחים. מהגן אני מכיר אותך ואני לא הייתי אותו אדם שאני היום לולא אתה. אתה חתיכה עצומה בתוך הנפש שלי והיא נכרתה ממני ברגע אחד. אני לא יכול שלא לשבת בלילות ולא להרגיש אשם על כל המצב הזה וכמה שזה לא צודק מה שקרה.
יש לך אופי ואישיות נדירה ואין לך סוג. זכיתי לחוות את חיי וילדותי עם בן אדם נדיר וטוב ואני לא יודע לאן להמשיך מפה. שה' יקום דמך ושאזכה לראות אותך עוד פעם מתישהו.
אופק בנליצ'י

סמ"ר דור לזימי ז"ל

לוחם גולני, נפל בקרב בנחל עוז
8 צפייה בגלריה
דור לזימי
דור לזימי
סמ"ר דור לזימי ז"ל
מלאך בדמות אדם. "מים שקטים חודרים עמוק" - זה המשפט שמגדיר אותך בעיני. אומר מה שצריך, מתי שצריך ואיפה שצריך, שם כדי להקשיב ולנכוח גם בפשטות שלך ובשלווה שלך. לא הגיע לך הסוף הזה. לא ככה, באמצע החיים. אבל אני מקווה שאתה שלם עם עצמך ועם הבחירות שלך.
יודעת שהיית מעדיף ללכת ככה, במות גיבורים, מאשר בדרך אחרת. אתה גיבור אמיתי, דמות שהיא השראה ולא יכול שלא להשאיר קצת ממך בכל אחד. נוח על משכבך בשלום דורצ'ו, תדע שעזבת והשארת את כולנו שבורים ומאוחדים גם יחד, וזה בסדר.
א.ר.

שחר מנצור ז"ל

נרצח במסיבה ליד רעים
8 צפייה בגלריה
שחר מנצור
שחר מנצור
שחר מנצור ז"ל
תודה שהיית חבר טוב לאחי הקטן נתנאל. אם תוכל לשמור עליו ולחזק אותו כי הוא שבור ומסתגר. אני מפחדת עליו כי נראה שהוא לא מבין למה הוא כן ואתה לא. נדמה לי שהוא היה רוצה שתדע שהוא היה נותן את חייו בשביל להציל את שלך.
הוא מרגיש לבד עכשיו, למרות שכולנו איתו, כי היית משמעותי עבורו. אז תודה וסליחה שלא יכולנו להציל גם אותך ולשמור גם עליך, אז רק תשמור עליו, על נתנאל אחי הקטן.
מיכל גולן
ליאב אסייג ז"ל
נרצח במסיבה ליד רעים
8 צפייה בגלריה
ליאב אסייג
ליאב אסייג
ליאב אסייג ז"ל
ליאבי שלי, כמה אתה חסר פה, אני מקווה שטוב לך שם למעלה ושאתה מרגיש כמה אנחנו אוהבים אותך וכמה אתה חלק מהיום יום שלי בכל צעד. איזה בן אדם היית.. מגנט אנושי, מיליון אנשים שאהבו והעריצו אותך כולל אני.
תמיד הערצתי אותך ושאפתי להיות חזקה כמוך, עם לב כל כך גדול. תודה על כל רגע קטן איתך שהעלה לי חיוך והיו המון, אין ספק שאני בת מזל שזכיתי להכיר אותך בצורה הכי עמוקה שיש. אני אוהבת אותך ומבטיחה שתהיה חלק ממני לעד❤️
שקד כהן

רב"ט עילי בר שדה ז"ל

לוחם גולני, נפל בקרב בזיקים
עילי, הנסיך הקטן מפלוגה כ', בשבילנו - נער החידות מרמת גן. מדבר מעט, חולם ועושה הרבה – שקט וצנוע, נדיב וטוב לב ובעיקר - אמיץ ונחוש. בשנה האחרונה נהניתי לראות אותך מתפתח מול עינינו. לפעמים הצלחתי לתפוס איתך שיחה קצרה שהשאירה טעם של עוד.
רב"ט עילי בר שדהרב"ט עילי בר שדה ז"לצילום: דובר צה"ל
מכל חבר שהגיע לנחם למדתי עליך עוד קצת, מסתבר שאפשר ללמוד הרבה גם מבחור בן 19 וחצי. למשל, שהחיים אינם נמדדים לפי כמות הנשימות אלא לפי מספר הפעמים שבהן עוצרים אותן. לא יכול לשכוח את התמונה שלך מגיל 5, רודף אחריי, יחד עם עומרי ובני הדודים, מנסה ברגליך הקטנות להוציא ממני את הכדור. לא ויתרת אז – כמו גם בשבת הארורה ההיא.
עדי ברוך, שנהרגה באותה שבת, ביקשה בשיר שכתבה: "ואם אי פעם אמות לפני שיגיע זמני, אני רוצה שתחגגו את החיים ולא תתאבלו על מותי. שתקומו כל בוקר עם חיוך וגעגוע בלב, ולא תתנו לאף שנייה מחייכם להתבזבז. תראו עולם בשבילי, תעריכו כל רגע קטן ומדי פעם תחייכו לעננים – אני אהיה שם". יש לי הרגשה, שעילי היה מצטרף לבקשה!
עילי התאהב בגיטרה שעליה שרה פעם להקת חיל האוויר: "וכפעם בפעם פוקע מיתר וממשיכים לנגן על מיתר אחד פחות, מפני שאת המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק, מוכרחים להמשיך לנגן". אז לא שמוכרחים, אבל רוצים ומבטיחים לכם - עומרי, לימור ועוזי ואנחנו נמשיך להיות לצידכם אלון, מירב, נועה, אופיר ואייל.
אלון בר-שדה