העימות הפומבי בין ירושלים לוושינגטון, הפעם בטור בעיתון אמריקני: היועץ המדיני של ראש הממשלה, אופיר פלק, ששימש כשליחו של נתניהו לשיחות המו"מ לעסקה שהתקיימו בפריז ובקהיר, מתח ביקורת קשה על הלחץ שמפעיל ממשל ביידן על ישראל וכתב בטור בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי "בקשה מישראל להפסיק את המלחמה עכשיו דומה לאמירה לבעלות הברית לעצור באמצע הדרך לברלין במלחמת העולם השנייה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אוהלים בעזה, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, אוהלים בעזה, ג'ו ביידן
"הלחימה בעצימות גבוהה תסתיים לאחר רפיח". המסר לביידן, בעיתון אמריקני
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun, Ahmad Hasaballah /Getty Images)
לדבריו, "אם חמאס לא ימוגר, טרוריסטים רוצחי עם ימשיכו לצוץ. כפי שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לבוגרי קורס הקצינים של צה"ל בשבוע שעבר, כשאנחנו מביסים את הרוצחים ב-7 באוקטובר, אנחנו מונעים את 11 בספטמבר הבא".
בפנייה שנראית כישירה לבית הלבן, כתב פלק: "הגברת הלחץ הבינלאומי לסיום המלחמה לא תחליש את נחישותה של ישראל לממש את משימתה להשמיד את חמאס, לשחרר את החטופים ולהבטיח כי עזה לעולם לא תהווה איום על ישראל שוב. המתנגדים דוחים את 'הניצחון המוחלט' כבלתי-סביר, אבל העובדות בשטח מצביעות אחרת".
אחרי שלשכת רה"מ הודיעה מוקדם יותר היום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר תוכנית לפעולה ברפיח, ציין יועצו כי "הלחימה בעצימות גבוהה תסתיים לאחר רפיח". אז, לדבריו, "הסיוע ההומניטרי לא יחטף עוד על ידי חמאס, וניתן יהיה לממש ביטחון לאזרחים. ניצחון מוחלט בהישג יד. ישראל תסיים את העבודה. כל דבר פחות יסכן את שאר העולם המתורבת".
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ואנתוני בלינקן בפגישתם ביום ה-124 למלחמה
יצחק הרצוג ואנתוני בלינקן בפגישתם ביום ה-124 למלחמה
"לא ראינו תוכנית ברורה לרפיח". בלינקן
(צילום: אורן בן חקון)
פלק הסביר את חשיבות המבצע ברפיח ואמר כי "לחמאס יש ארבע גדודי טרור שם. העיר הזו היא המעוז האחרון של חמאס, ותבוסתה היא תנאי מוקדם לניצחון. מי שלוחץ על ישראל להימנע מכניסה לרפיח מונע את השמדת חמאס ושחרור אזרחים ישראל ועזתים מאחיזת החנק של חמאס".
היועץ המדיני של רה"מ גם השווה את הלחימה בעזה לזאת שהתנהלה בעיראק: "ישראל כבר פירקה 18 מתוך 24 הגדודים של חמאס, חיסלה יותר מ-21,500 מחבלי חמאס, כשני שלישים מכוחה, כולל שניים מארבעת המנהיגים המובילים (ככל הנראה מתכוון לאל-עארורי ומרואן עיסא, שטרם התקבל אישור רשמי לחיסולו - ד"א) - והרסה מנהרות טרור משמעותיות. לעומת זאת, לכוחות הצבא האמריקני לקח תשעה חודשים להרוג 5,000 לוחמי דאעש במוסול".
למרות דבריו, והטענה הישראלית לאישור תוכניות פעולה ברפיח, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ציין היום כי "ארה"ב צריכה לראות תוכנית ברורה וברת-יישום לפעולה ברפיח - וטרם ראינו כזו". בלינקן התייחס גם לתשובה שמסר חמאס בנוגע לעסקת חטופים והפסקת האש, ואמר כי ארה"ב פועלת עם מצרים, קטאר וישראל כדי "לגשר על הפערים הנותרים", וכן כי השיחות בנושא מתקיימות בעת הזו.