התובעים במשפטו של ריאן ראות' בן ה-58, היורה בניסיון ההתנקשות השני בדונלד טראמפ, אמרו היום (שני) כי חודשים לפני הירי הוא כתב מכתב על "ניסיון התנקשות" בנשיא לשעבר. הצהרת התובעים הייתה לפני הגעתו של ראות' לבית המשפט בפלורידה.
3 צפייה בגלריה
מכתב של ריאן ווסלי ראות' שתכנן להתנקש ב דונלד טראמפ ניסיון התנקשות ארה"ב
מכתב של ריאן ווסלי ראות' שתכנן להתנקש ב דונלד טראמפ ניסיון התנקשות ארה"ב
המכתב שהשאיר ראות'
(צילום: United States District Court Southern District Of Florida/Handout via REUTERS, מתוך פייסבוק)
ראות' נעצר החודש אחרי שנמלט ממגרש גולף בבעלות טראמפ בווסט פאלם פיץ' בפלורידה. אחד מסוכני השירות החשאי, שמאבטחים את טראמפ, הבחין בקנה הרובה של ראות' מבצבץ מתוך שיחים ליד גדר המגרש, וכמה מהמאבטחים ירו לעבר ראות' לפחות ארבעה קליעים. בתגובה לירי, ראות' נמלט לאחר ששמט לקרקע את הרובה - קלצ'ניקוב AK-47 - והשאיר במקום גם שני תיקי גב, מצלמת "גו-פרו" וחפצים נוספים.
עד ראייה הספיק לצלם את מכוניתו של ראות' וכן את מספר הרישוי שלה, ומסר את התמונה לרשויות. זמן קצר לאחר מכן, שוטרים במחוז מרטין הסמוך עצרו את החשוד בעודו נוסע בכביש 95 הבין-עירוני.
3 צפייה בגלריה
הפריטים שנתפסו בשיחים ליד מועדון הגולף של דונלד טראמפ בפלורידה: רובה, מצלמה ותיק
הפריטים שנתפסו בשיחים ליד מועדון הגולף של דונלד טראמפ בפלורידה: רובה, מצלמה ותיק
הפריטים שנתפסו בשיחים ליד מועדון הגולף בפלורידה: רובה, מצלמה ותיק
היום אמרו התובעים הפדרליים כי לפני כמה חודשים השאיר החשוד קופסא אצל אדם שזהותו לא פורסמה. אותה קופסא הכילה תחמושת, צינור עשוי מתכת, חומרי בנייה, טלפונים ומספר מכתבים. אותו אדם לא פתח את הקופסה עד למעצרו של ראות' לפני שבוע, ולאחר מכן יצר קשר עם הרשויות. אחד המכתבים של ראות' התייחס ל"ניסיון התנקשות" בנשיא לשעבר. לא ברור אם ראות' מתייחס לניסיון אחר להתנקש בחייו של טראמפ, או שהוא כתב מראש על הניסיון במגרש הגולף בפלורידה למקרה שלא יצליח במשימתו.
"עולם יקר", כתב ראות', "זה היה ניסיון להתנקש בדונלד טראמפ, אבל אכזבתי אתכם. עשיתי את המיטב וגייסתי את כל האומץ שאני יכול". ראות', שבהופעתו הראשונה בבית המשפט טען כי מצבו הכלכלי קשה, הציע במכתב סכום כסף נכבד למי שיתנקש בחייו של טראמפ. "עכשיו אתם צריכים לסיים את המלאכה, אני אציע 150,000 דולר למי שישלים אותה", כתב.
3 צפייה בגלריה
החשוד שנעצר בפאלם ביץ' בארה"ב בעקבות ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
החשוד שנעצר בפאלם ביץ' בארה"ב בעקבות ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
ראות' בן ה-58. נמלט ממועדון הגולף ונעצר
משרד המשפטים האמריקני אמר היום שבנוסף לאותו מכתב מצאו הרשויות שישה טלפונים בחיפוש במכניתו של ראות' – באחד מהם הוא חיפש בגוגל איך להגיע מפאלם ביץ' למקסיקו. בנוסף נמצאה רשימה בכתב ידו של ראות' של מקומות שבהם אמור טראמפ לבקר באוגוסט, ספטמבר ואוקטובר.