שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', קיים הערב (יום ג') הצהרה בשדרות לצד ראש העיר אלון דוידי, שם המשיך להביע את התנגדותו לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, ואמר כי "לא אתפלא אם פתאום סינוואר ישיב בחיוב על העסקה וירצה להציל את עצמו ואת שלטונו, כדי לשקם את הכוח מחדש". על הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו בכירי הצבא מעוניינים לסיים את המלחמה ברצועה, בצל מחסור בחימושים: "את מי האמירות האלה נועדו להרגיע?".
סמוטריץ': "לא אתפלא אם פתאום סינוואר ישיב בחיוב על העסקה"
(צילום: תומר שונם הלוי)

1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"דווקא עכשיו זה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז". סמוטריץ', היום
(צילום: תומר שונם הלוי)
לדבריו, "אומר לכם באחריות, אנו רואים עוד ועוד סימני שבירה בחמאס עוד ועוד גורמים שמרגישים שהם רגע אחד לפני הסוף". כאמור, הוא טען כי סינוואר מייחל לעסקה, ואמר כי "לכן, דווקא עכשיו זה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז, הכי הפוך שיש".
סמוטריץ' התייחס לדיווחים בתקשורת הזרה, ובין היתר זה שפורסם ב"ניו יורק טיימס" על כך שבכירי צה"ל רוצים בהפסקת אש ברצועה גם אם זו תשאיר "בינתיים" את חמאס בשלטון. "לא ברורה לי הלהיטות של בכירי צה"ל להגיע להפסקת אש. לא ברורים לי התדרוכים והדיבורים בתקשורת הזרה על 'רגעים קריטיים' ועל הגברת הלחץ לעסקה. את מי בדיוק האמירות האלה נועדו להרגיע? את מה הן משרתות? אלו אכן רגעים קריטיים, רגעים של להיות או לחדול, רגעים קריטיים לסינוואר וממילא לביטחון התושבים כאן ולביטחון כל מדינת ישראל".
הוא הוסיף: "סינוואר לא מתרשם מהכרזות. אני לא נכנס לשפה הצבאית ולא מתערב לצבא באיך הוא מגדיר שלבים או תקופות. אבל במהות חייב להיות ברור שאנחנו לא עוצרים, אפילו לא ליום אחד. ממשיכים בלחץ הצבאי בכל הכוח, מגבירים את הלחץ ולא מנמיכים אותו".
תגובתו של נתניהו לדיווח ב"ניו יורק טיימס"
(צילום: דוברות רה"מ)

למרות דברי סמוטריץ', לפי שעה אין סימנים שסינוואר מתכנן להשיב בחיוב להצעה לעסקת חטופים. אחרי ההיסטוריה הקשה, המריחות של חמאס והתשובות השליליות שהעביר - בישראל מחכים בסבלנות. לחץ כבד מופעל על חמאס, גם מצד המתווכות. סמוטריץ' מצידו מעוניין לטרפד את העסקה שהציג הנשיא ביידן - כנראה מתוך לחץ.
מוקדם יותר טען ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסו לדיווח ב"ניו יורק טיימס", כי "אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר השגת כל מטרותיה - ולצה"ל יש את כל האמצעים להשיגן".
נתניהו יצא נגד "גורמים עלומי שם" שתדרכו את העיתון האמריקני. "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית שזה לא יקרה", אמר. "אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה לא ב'ניו יורק טיימס' ולא בשום מקום אחר. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".
ב"טיימס" דיווחו כי מלאי החימושים בישראל, אחרי תשעה חודשי לחימה, צריך להתמלא. הגורמים אמרו כי לצה"ל יש מחסור בחימושים, חלקי חילוף - וגם בכוחות ובמוטיבציה שלהם. פרט דרמטי למדי שנכלל בדיווח הוא שחלק מהטנקים של צה"ל שנמצאים בעזה לא מוטענים בכמות המלאה של פגזים שהם נושאים בדרך כלל. הטענה הזו נסמכת על שני קצינים ששוחחו עם העיתון.
עוד נכתב בדיווח, שעליו חתום גם כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, בכירי צה"ל רוצים בהפסקת אש ברצועה גם אם זו תשאיר "בינתיים" את חמאס בשלטון - ועמדתם משקפת התרחבות בקרע בינם לבין נתניהו, שמסרב בכל תוקף לסיום המלחמה. פרשננו נדב איל, נזכיר, דיווח בחודש שעבר על מסר דומה שהעבירו במערכת הביטחון לדרג המדיני - ולפיו אין צורך לחשוש מסיום המלחמה, תמורת השבת החטופים.