כטב"ם ששוגר מלבנון פגע ישירות בבית בקיסריה, מבלי שהופעלו התרעות. שניים נוספים שחצו מלבנון יורטו, ובשל חציית הכטב"מים לאזור - הופעלו גם אזעקות במחנה גלילות שנשמעו באזור. כשעתיים לאחר הפגיעה, לשכת ראש הממשלה אישרה כי הכטב"ם שוגר לעבר ביתו של רה"מ, ונכתב כי הוא ורעייתו לא היו במקום. במקביל: אזעקות בשורת יישובים מהגליל העליון ועד חיפה בבוקר שבת.
7 צפייה בגלריה
המתקפה לעבר קיסריה
המתקפה לעבר קיסריה
הפגיעה בקיסריה
(צילום: נמרוד הופשטטר לחדשות קיסריה)
7 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה
(צילום: שרון צור)
עוד טרם האישור מלשכת ראש הממשלה, ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי מקורות כי "המטרה בתקיפת הכטב"ם שחדר מלבנון לקיסריה הייתה מעונו של בנימין נתניהו". בעקבות האירוע, היחידה לאבטחת אישים הגבירה כוננות אצל כל סמלי השלטון, והחמירה את ההנחיות בנוגע לתנועות האח"מים.
מהמשטרה נמסר כי כלי טיס עוין חדר לאזור קיסריה, שם נשמע פיצוץ כתוצאה מנפילה. "שוטרים וחבלנים של מחוז חוף מזנקים ראשונים למוקדים השונים ומבצעים סריקות לשם הסרת סיכון ואיתור מוקדים תוך טיפול בפריטי ושרידי האמל"ח ששוגרו", נמסר.
לפי גורמי הרפואה, כך נמסר, לא דווח על נפגעים. שוטרי מחוז חוף ממשיכים לבצע סריקות לשם הסרת סיכון.
7 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה
הזירה בקיסריה
(צילום: איתן גליקמן)
7 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה
(צילום: שרון צור)

"נשמע פיצוץ אדיר - למה לא הפעילו אזעקות?"

"נשמע פיצוץ אדיר כאן, משהו ממש חזק. במזל אין נפגעים", סיפר אלון, תושב קיסריה. תושב נוסף, צ'קי לוי המתגורר בסמוך למקום הנפילה, סיפר: "זו הייתה שעת בוקר מוקדמת, לא הייתה אזעקה ונשמע בום חזק מאוד, זה היה מוזר מאוד. שמעו אחר כך מסוקים והרבה כוחות הצלה, הבנו שזה כאן".
יעל, גם היא תושבת העיר, שיתפה: "אנשים החלו לצאת לבית הכנסת, נשמע בום חזק מאוד באזור. איך לא הייתה אזעקה? הכטב"ם חדר כאן, ראינו מסוקים ואז בום אדיר. אחד המבנים נפגע, נס שלא קרה אסון עם נפגעים". אורי, תושב נוסף, תהה מדוע לא הופעלו התרעות: "למה לא מפעילים את מערך האזעקות? לא הפעילו אעזקות כמו באסון שהיה השבוע בגולני בבא"ח פה לידינו בבנימינה. שוב בלי אזעקות ואז בום אדיר, נס שאין נפגעים, יש פגיעה באחד הבתים ברחוב".
אופק מור, תושב העיר, סיפר על הרגעים שלפני פגיעת הכטב"ם: "פתאום נשמע זמזום, לא היה ברור מה זה ואז נשמע בום אדיר, חזק מאוד. לא הבנתי מה קורה, היה רעש חזק. זה מרחק הליכה קצר מהבית שלי, הגענו לכאן והבנו מה קרה מהר מאוד".
7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בלשכתו נמנעים מלהגיב על מיקומו. נתניהו
(צילום: GIL COHEN-MAGEN/Pool via REUTERS)
כטב"ם חיזבאללה חולף על פני מסוק צה"ל בשמי עכו

שריפות בשלומי בעקבות ירי מלבנון
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר הופעלו התרעות במרחב גלילות, בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש מלבנון. בנוסף, דווח על נפילת כלי טיס בלתי מאויש בקיסריה". כשעה וחצי לפני הפגיעה בקיסריה, באזור השעה 06:20 הופעלו אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בעמק וחפר, אך בהמשך דובר צה"ל עדכן כי מדובר בזיהוי שווא, ולפי הצבא אין כל קשר בין האירועים.
במקביל, באופן חריג, הופעלו הבוקר אזעקות במספר מקומות בגוש דן - מבלי שהופעלו התרעות בפלטפורמות פיקוד העורף. בהמשך עדכן דובר צה"ל כי "לפני זמן קצר הופעלו התרעות במרחב גלילות, בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש מלבנון". האזעקה הופעלה רק במחנה גלילות, ולכן לא הופיעה בפלטפורמות השונות.

פצועים ונזק מפגיעות בקריות ובגליל המערבי

משעות הבוקר הירי מלבנון אינו פוסק. באזור השעה 07:20 הופעלו התרעות בטבריה ובכינרת, שם כמה רקטות נפלו לאגם ולא גרמו לנזק או נפגעים. התרעות הופעלו גם בחיפה ובאזור יקנעם, ובהמשך דובר צה"ל עדכן כי רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח.
זירת הפגיעה בקריית אתא
( צילום: גיל נחושתן, תיעוד מבצעי מד"א)

7 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הרקטה בעיר
זירת פגיעת הרקטה בעיר
זירת פגיעת הרקטה בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)
7 צפייה בגלריה
תיעוד מהשריפות בשלומי לאחר מטח השיגורים לעבר הצפון
תיעוד מהשריפות בשלומי לאחר מטח השיגורים לעבר הצפון
שריפה בשלומי
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
בהמשך, באזור השעה 10:30 נורו מטחים לחיפה ולקריות, וגם לרחבי הגליל, ולפחות 13 בני אדם נפגעו מפגיעות בקריית אתא ובשלומי (תשעה בקריית אתא וארבעה בשלומי): שלושה בני אדם נפצעו מרסיסים בקריית אתא, בהם בן 28 במצב קל-בינוני, וגבר ואישה כבני 40 במצב קל; שני פצועי הדף במצב קל - גבר ואישה בשנות ה-20 וארבעה נפגעי חרדה. במקביל, משלומי פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה פצוע מרסיסים במצב בינוני, ושלושה נפגעי הדף במצב קל.
לפי דובר צה"ל, בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 10:22-10:23 במרחב המפרץ, מרכז הגליל והגליל העליון, זוהו כ-20 שיגורים שחצו מלבנון, חלקם יורטו; ובהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 10:35-10:37 במרחב הגליל העליון והגליל המערבי, זוהו כ-35 שיגורים שחצו מלבנון. גם במטח זה רק חלק מהרקטות יורטו, ובשני המטחים צוין כי זוהו נפילות.
מכבאות והצלה נמסר כי צוותים פועלים במספר זירות בשלומי בעקבות הירי מלבנון, בין היתר בשריפות שפרצו במבנים ובצמחייה. במקביל, המשטרה עדכנה על זירת נפילה שאותרה בכביש 70. בהמשך לשני המטחים, צוותי מד"א טיפלו בארבעה פצועים בשלומי, ומפנים אותם לבית החולים לגליל בנהריה: אחד מהם באורח בינוני, שניים במצב קל ואדם נוסף שמטופל בזירה, גם הוא במצב קל. מקריית אתא פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה שני פצועים באורח קל שנפגעו מרסיסים בעקבות פגיעה בבניין מגורים.