המשטרה פרסמה הערב (שלישי) את תיעוד מעצרה של נועה גולדנברג, שמואשמת בזריקת החול על השר איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב. לפי המשטרה, הפרסום נובע מ"פרסומים שקריים שמנסים לסלף את העובדות ולהטעות את הציבור", בעקבות הצהרתה הארוכה של גולדנברג לתקשורת מוקדם יותר היום.
התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר: "זכויותיה של הנאשמת נשמרו"
(צילום: דוברות המשטרה)

בתיעוד, שצולם ממצלמת הגוף של השוטר, ניתן לראות לטענת המשטרה כי גולדנברג שהתה במים יותר מעשר דקות, למרות שהתבקשה לצאת מהים הן על-ידי השוטר והן על-ידי המציל שכרז לה במערכת הכריזה. הסרטון, נציין, נחתך כך שלא ניתן לראות בו את כל עשר הדקות שבהן שהתה גולדנברג במים. "בנוסף, ניתן לראות בסרטון כי הנאשמת לבושה בבגדים והטענה כי נחקרה בבגד ים הינה טענה שיקרית ומופרכת", נמסר מהמשטרה. "בניגוד לטענותיה, כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה במהלך המעצר". בסרטון ניתן לראות כי היא נלקחה מהים כשהיא לבושה בחזיית ספורט ובמכנס טייץ.
"במקום לקחת אחריות על מעשיה, הנאשמת מטילה דופי בעבודת השוטרים שעושים את עבודתם נאמנה ובמקצועיות הראויה לכל הערכה", הוסיפה דוברות המשטרה. "ראוי היה לגנות בכל תוקף עבירה של תקיפת עובד ציבור. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה פגיעה בנבחרי ציבור באשר הם, ותפעל כלפי כל מי שינסה לפגוע באנשי ציבור ובאזרחים בכלל, באופן שיוויוני וללא משוא פנים".
מהמשטרה נמסר כי "מדובר בנאשמת בת 27 שהוגש נגדה כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. אנו דוחים בשאת נפש את דבריה של הנאשמת וכל ניסיון לגמד או לנרמל את האירוע החמור, נותן לגיטימציה לפגיעה באנשי ציבור ואנו לא נאפשר זאת. נדגיש, כי בניגוד לטענותיה כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה, ובמקום לפגוע בעבודת השוטרים שפעלו כפי שמצופה מהם, ראוי היה לגנות בכל תוקף עבירה של תקיפת עובד ציבור".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמות הגוף של השוטר באירוע זריקת החול על ידי החשודה נועה גולדנברג איתמר בן גביר
תיעוד ממצלמות הגוף של השוטר באירוע זריקת החול על ידי החשודה נועה גולדנברג איתמר בן גביר
נועה גולדנברג כפי שתועדה בחוף. המשטרה: "הנאשמת לבושה בבגדים"
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמות הגוף של השוטר באירוע זריקת החול על ידי החשודה נועה גולדנברג איתמר בן גביר
תיעוד ממצלמות הגוף של השוטר באירוע זריקת החול על ידי החשודה נועה גולדנברג איתמר בן גביר
נועה גולדנברג לבושה בחזייה אפורה ובטייץ שחור בדרכה למעצר. מתיעוד המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
כאמור, המשטרה טענה שבניגוד לדבריה של גולדנברג, היא נחקרה כשהיא לבושה ולא בבגד ים. לטענת המשטרה, בסרטון רואים אותה יוצאת מהחוף בבגד ים, ומובאת למעצר בגופייה קצרה וטייץ שחור - ואלו הבגדים שהיא לבשה בחקירתה.
בסרטון, שומעים שוטר או איש שב"כ קורא: "תוציא אותה, אותה כן. אני מבקש להישמע להוראות השוטר ולצאת עכשיו. בואי נדבר רגע, איפה הבגדים שלך הדברים שלך תעודה מזהה?". נועה השיבה "אין לי, בבית". איש הביטחון שאל "באת ככה? איך קוראים לך? את יודעת את מספר תעודת הזהות שלך בעל פה?". נועה: "כן, מה קרה אבל?". איש הביטחון: "את זרקת בוץ על אישיות". נועה: "אני לא, אני לא זרקתי בוץ". איש הביטחון: "אוקיי את כרגע מעוכבת על תקיפה, לתחנה". גולדנברג השיבה כי "לא תקפתי אף אחד", ואיש הביטחון אמר: "את כרגע מעוכבת ואם תסרבי לעיכוב את תהיי עצורה".
גולדנברג טענה כי "אתה מצלם אותי עם הבגד ים", והוא השיב: "הכל מצולם אין בעיה". בהמשך הוא אמר לה כי "את נצפית זורקת בוץ על אישיות, זה לא משנה מי האישיות זה לא מעניין אותי מי האישיות". היא השיבה: "אבל אני לא זרקתי בוץ". איש הביטחון: "אני שמרתי על קשר עין איתך מהרגע שזרקת את הבוץ עד לרגע שנכנסת למים וסירבת לצאת". נועה: "אני לא סירבתי לצאת". איש הביטחון: "את סירבת לצאת, הכל מצולם. אני מכיר את הזכויות שלי ואני מכיר את החוק שלי ופעלתי על פיו. אני לא לוקח סיכונים בדברים האלה, אני פועל על מה שהחוק מתיר לי, וכל מה שאני נדרש לעשות אני עשיתי פה. עם בגדים מומלץ מאוד".
לאחר פרסום התיעוד מהחוף, מסר עו"ד של גולדנברג, ניר אלפסה ממערך עוטף עצורים: "אנחנו מזועזעים לגלות שדוברות משטרת ישראל, באופן גלוי ובוטה, חושפת חומר ראיות בהליך פלילי שהחל רק אתמול, אף בטרם הועבר לעיון ההגנה. יש כאן שיבוש חמור של הליכי משפט מתנהל וזיהום שלו, על ידי משטרה שאמורה להקפיד יותר מכל על טוהר ההליך, ואנו שוקלים את צעדינו המשפטיים, לרבות הגשת תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. טוב תעשה משטרת ישראל אם תשאל עצמה מדוע היא רומסת ברגל גסה את זכותה של נועה להליך הוגן".
גם אמה של נועה, שרון גולדנברג, פרסמה פוסט ברשת X שבו מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה: "תקנו אותי בבקשה אם אני טועה, אבל הרגע קראתי פרסום רשמי של משטרת ישראל, שמפרסם בפומבי ראיה גולמית מתוך חומרי החקירה בהליך פלילי תלוי ועומד. אדגיש, שחומר החקירה טרם הועתק על ידי הסנגור. למיטב הבנתי, הגוף שאמון על שלטון החוק שיבש זה עתה ביודעין, במכוון ובמוצהר את ההליך הפלילי, זיהם אותו - וכמובן שגם מדובר בעבירה פלילית. אז קבענו להיפגש במחלקה לחקירת שוטרים?".