לילך וקנין בבית המשפט היום
(צילום: גלעד מורג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) ארבע וחצי שנות מאסר על תושבת העיר לילך וקנין (45), שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת - לאחר שבמהלך ויכוח דחפה לכביש את חברתה גלית מזרחי, שנפצעה באורח קשה מפגיעת אופנוע, ומתה מפצעיה בבית החולים. וקנין הואשמה במקור ברצח, אך האישום הומר לסעיף המתה בקלות דעת במסגרת הסדר הטיעון.
השופטת מעין בן ארי אמרה כי "עסקינן בדחיפה לכביש בשעת צהריים, בעת שעברו בו רכבים. הנאשמת דחפה את המנוחה בקרבת הכביש, ומכאן נלמדת נטילת הסיכון המשמעותית לתוצאה. בנוסף, לא ניתן להתעלם מכך שדחפה את המנוחה בגבה". עם זאת, בן ארי ציינה: "לקחנו בחשבון את הודאתה, ושני הצדדים התייחסו לנסיבות האישיות החריגות של הנאשמת, בהן ילדותה הקשה, וכי מאז מעצרה היא הפגינה מוטיביציה לעשות שינוי משמעותי בחייה".
התקרית התרחשה בשנה שעברה, ב-18 בנובמבר. וקנין נפגשה עם מזרחי ברחוב יסוד המעלה בתל אביב, ובין השתיים פרץ ויכוח בנוגע לרכישת סמים מסוכנים. לאחר הוויכוח מזרחי צעדה ברחוב בעוד וקנין הולכת בעקבותיה. המנוחה ירדה לכביש במטרה לחצות אותו, אך נעצרה כשהבחינה באופנוע מתקרב. בנקודה זו וקנין דחפה אותה, ומזרחי, שנפלה למרכז הכביש, נפגעה מהאופנוע.
1 צפייה בגלריה
לילך וקנין בגזר דינה על המתה בקלות דעת של חברתה גלית מזרחי ז''ל
לילך וקנין בגזר דינה על המתה בקלות דעת של חברתה גלית מזרחי ז''ל
וקנין בעת מתן גזר הדין
(צילום: גלעד מורג)
מזרחי נפצעה באורח קשה מהפגיעה, בעוד שוקנין, שבחרה שלא לסייע לה, התרחקה מהמקום. מזרחי פונתה לבית חולים כשהיא סובלת מחבלות חמורות ומדימום במוח. היא נפטרה מפצעיה לאחר שלושה שבועות. וקנין הואשמה בתחילה בגין גרימת חבלה מחמירה, אך לאחר מותה של מזרחי היא הואשמה ברצח באדישות.
אלעד רטעו"ד אלעד רטצילום: אופיר הראל
השופטת בן ארי אמרה בדיונים קודמים:"לא מדובר באירוע מתחום הרשלנות. דחיפתה לעבר הכביש הייתה מכוונת. מדובר באירוע מכוון ללא עוררין". וקנין אמרה בדיון קודם:" דחפתי אותה מכוונה שתיפול ותקום. כשנפלה נבהלתי, והתבלבלתי מהלחץ. לבוא ולהגיד שעשיתי זאת בכוונה? לא חלמתי שיקרה סיוט כזה. אני מביעה חרטה עמוקה".
בא כוחה של וקנין, עו"ד אלעד רט מהסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה לגזר הדין: "מרשתי מוכת חרטה ויגון מהתוצאה הטרגית, ונטלה אחריות מלאה על מעשיה מהרגע הראשון. מדובר בנאשמת עם נסיבות חיים קשות ומורכבות, שעוברת הליך טיפולי. אנו מברכים על כך שבית המשפט דחה את עמדת הפרקליטות שעתרה להשתת שמונה שנות מאסר. לצד זאת, אנו סבורים שהעונש שהוטל על הנאשמת מחמיר יתר על המידה. בימים הקרובים נלמד את גזר הדין ונשקול את המשך צעדינו".