בצל הלחימה בגבול לבנון, מתיחות בין שני אנשי חיזבאללה התפתחה בעקבות ריאיונות שקיימו השניים לאחרונה, שעסקו בקשר בין המלחמה בעזה ללחימה מול ישראל בחזית הדרומית של ארץ הארזים.
הריאיון של איש חיזבאללה נואף אל-מוסאווי

בריאיון לפני כעשרה ימים לרשת אל-ג'דיד הלבנונית אמר הפוליטיקאי הלבנוני ויאם והאב, ראש מפלגת "אל-תוחיד אל-ערבי" הידוע כמקורב לחיזבאללה, כי הוא "תומך בהפסקת הפעולות בגבול לבנון", והבהיר שהלחימה בגבול לא מקלה לדבריו על המלחמה ברצועת עזה. "אנחנו עייפים, אנחנו עייפים", הוא אמר למראיינת, וזכה מאז לביקורות קשות מאוד ברשת.
"אני מאחוריהם (מאחורי חיזבאללה) בכל התמודדות עם ישראל, אבל אני רואה שאין לזה תוצאות בשטח. הלחץ על עזה לא עוצר", הדגיש והאב. כשנשאל בהמשך הריאיון על "ציר ההתנגדות" ונגד מי הוא פועל, והאב השיב כי איראן לא תיכנס למלחמה נגד ארה"ב, ושהציר עושה את הפעולות שלו באזורים השונים. הוא גם דיבר על היערכות למלחמה גדולה, שיכולה להימשך זמן רב.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
הריאיון של ויאם והאב שעורר סערה

דבריו חזרו לכותרות לפני יומיים, כשנואף אל-מוסאווי, שאחראי בחיזבאללה על תיק משאבי הטבע והגבולות, התראיין לערוץ אל-מנאר המזוהה עם ארגון הטרור. בריאיון הוא נשאל על דבריו של ויאם והאב והשיב: "אם הוא עייף והבריאות שלו לא במיטבה, הוא יכול ללכת לנוח. אף אחד לא ביקש ממנו כלום".
האמירה הזאת כמובן לא עברה בלי תגובה של ויאם, שכתב בחשבון ה-X שלו: "מר נואף אל-מוסאווי, קיוויתי שתשמע את מה שאמרתי לפני התגובה הריקה מתוכן שלך. אבל אני אקבל את עצתך ואקדיש את זמני לתקיפת תחנות משטרה". הוא התכוון בדבריו לתקרית אישית של אל-מוסאווי ומשפחתו שאירעה בשנת 2019 וזכתה לסיקור נרחב בלבנון.
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
(צילום: מתוך הטוויטר)
הריאיון של אל-מוסאווי באל-מנאר לא עלה לכותרות רק בהקשר זה. במהלך הריאיון הוא דיבר על המלחמה ברצועת עזה, ואמר כי אחרי 7 באוקטובר בחיזבאללה שאלו גורמים בעזה האם במקרה של מלחמה כוללת המלחמה ברצועה תיפסק. אל-מוסאווי הוא הראשון מפרוץ המלחמה שאומר כי חיזבאללה פנו לפלסטינים עם שאלה כזאת, ולדבריו הם השיבו כי "לא, ההתקפה על עזה לא תיפסק עד שהלוחם הישראלי יובס בה".
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נזכיר, אמר בנאום שנשא בתחילת נובמבר כי "ההחלטה לפתוח במתקפה הייתה 100 אחוז פלסטינית, ומבצעיה הסתירו אותה מכולם". הוא הדגיש: "המערכה היא פלסטינית לחלוטין, לא אזורית. הקרב הוא לחלוטין פלסטיני, למען הפלסטינים, ואין לו שום קשר לעניין אזורי כלשהו". נסראללה הצהיר כי "החשאיות של הפעולה לא הכעיסה אף אחד בציר ההתנגדות", כלומר באיראן ובארגוני הטרור הסרים למרותה.