2 צפייה בגלריה
הרימון שהושלך על השוטרים
הרימון שהושלך על השוטרים
"מצאנו שתי נקודות DNA שאפשרו לזהות את הנאשם". הרימון שהושלך על השוטרים
(צילום: דוברות מחוז צפון)
הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד תושב העיר בן 22 שהשליך רימון יד לעבר קבוצת שוטרים במהלך אירועי "שומר החומות". מדובר היה ברימון רסס צה"לי תקני, אך הייתה בו תקלה שמנעה את התפוצצותו, וכך בעצם נמנעה פגיעה של השוטרים. לא ידוע כיצד הנאשם השיג את הרימון.
לפי כתב האישום, ב-14 במאי בשנה שעברה, התקהלו ביישוב יפיע שסמוך לנצרת עשרות מתפרעים ובהם הנאשם, כשחלקם רעולי פנים. הם הבעירו צמיגים, חסמו נתיבי תנועה, יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. חלקם אף נצפו כשהם אוחזים בנשק חם ונשמעו קולות של ירי.
2 צפייה בגלריה
הרימון שהושלך על השוטרים
הרימון שהושלך על השוטרים
הרימון שהושלך על השוטרים. הנאשם טען בחקירתו כי קיבל אותו ממתפרעים אחרים
(צילום: דוברות מחוז צפון)
בכתב האישום, אותו הגיש עו"ד מוסא עבאס, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון, נכתב כי "הנאשם נטל חלק בהתפרעות כשהוא נושא עליו רימון רסס. בשלב מסוים גמלה בליבו ההחלטה ליידות את הרימון לעבר השוטרים, במטרה לחבול בהם חבלה חמורה מתוך מניע לאומני".
רפ"ק פבל סחרוביץ'רפ"ק פבל סחרוביץ'צילום: דוברות המשטרה
רפ"ק פבל סחרוביץ', מפקד היחידה למאבק בפשיעה במרחב העמקים, שפיקד על החקירה, סיפר כי "הצלחנו להפיק מהרימון 2 נקודות DNA שנמצאו על גוף הרימון ועל המנוף שלו. בהשוואה למאגר שקיים במשטרה, הצלחנו להגיע לזהותו של הנאשם". הנאשם הכחיש תחילה בחקירתו את החשדות שיוחסו לו, אך בהמשך לקח אחריות. לטענתו, מתפרעים אחרים נתנו לו את הרימון במהלך ההתפרעות.
סעיפי האישום כוללים מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של עבירות בנשק ומעשה טרור של התפרעות. עו"ד חאלד אבו אחמד, שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה "הוא כופר לחלוטין באשמה ומכחיש כל קשר לאירועים".