גורם במודיעין האמריקני אמר היום (שני) שרוסיה מייצרת תכנים בבינה מלאכותית כדי להשפיע על מערכת הבחירות בארה"ב. לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות הוסיף הגורם שבפעולותיה מנסה רוסיה לחזק את סיכוייו של דונלד טראמפ במרוץ מול קמלה האריס.
הגורם, איש המנהל המודיעין הלאומי, אמר בתדרוך לכתבים כי רוסיה ומדינות נוספות – כולל איראן – משתמשות בבינה מלאכותית כדי לנסות להשפיע על דפוסי ההצבעה בבחירות. הוא הדגיש כי רוסיה מנסה להתערב בבחירות שיהיו בנובמבר יותר מכל מדינה אחרת.
ארה"ב בוחרת 2024 – סיקור נרחב בעמוד המיוחד של ynet
1 צפייה בגלריה
(צילום: Kevin Dietsch/AFP, Alexander Kazakov/AP, Matt Rourke/AP )
לפי הגורם המודיעני, התוכן של הבינה המלאכותית שמפיצים הרוסים "תואם מאמצים נרחבים יותר לחזק את הנשיא לשעבר ולהשמיץ את סגנית הנשיא והמפלגה הדמוקרטית, בין השאר באמצעות נרטיבים קונספירטיביים". בנוסף אמר הגורם שגורמים איראנים משתמשים גם כן בבינה מלאכותית, ומייצרים כתבות חדשותיות פיקטיביות שמופצות ברשת.
החודש טען הבית הלבן טוען כי רוסיה משתמשת בתקשורת הממלכתית שלה כדי להתערב במערכת הבחירות בארה"ב. הממשל בוושינגטון הודיע על סנקציות נגד רשת הטלוויזיה הרוסית RT, שופרו של פוטין באנגלית, והאשימה כי באמצעות הרשת הזו מנסה רוסיה להתערב בבחירות בארה"ב ולחבל בהן. לפי גורמים אמריקנים רשמיים, גם הפעם מוסקבה רוצה להביא כך לניצחונו של טראמפ – כפי שעשתה לפי המודיעין האמריקני ב-2016.
לאחר ההאשמה של הבית הלבן אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנימה די ניכרת של לעג, כי בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב תומכת מוסקבה בניצחונה של האריס. בריאיון שהעניק מול קהל בוועידה כלכלית בוולדיווסטוק אמר פוטין כי אם עד פרישתו מהמרוץ תמכה רוסיה בג'ו ביידן, כעת היא רוצה לראות את מחליפתו מנצחת, והוסיף בציניות ברורה: "יש לה צחוק מדבק". דבריו עוררו צחוק בקהל שישב באולם והאזין לו.
טראמפ, נזכיר, נחשב לאורך השנים למנהיג שפוטין רוצה בניצחונו, בין השאר בשל הפילוג העמוק ששורר לגביו בקרב אזרחי ארה"ב והיכולת לזרוע באמצעות הפילוג הזה כאוס בחברה האמריקנית. טראמפ השמיע בעבר שבחים על רודנים כמו פוטין וקים ג'ונג און ועל היד הרמה שבה הם שולטים במדינותיהם, וה-CIA קבע כי בבחירות לפני שמונה שנים, כדי להביא לניצחונו, ניהלה רוסיה מבצע של זריעת דיס-אינפורמציה וחדשות כזב ברשתות האמריקניות.