2 צפייה בגלריה
זילי
זילי
בן זילברשטיין
(מתוך פייסבוק )
בן זילברשטיין, כלבן לשעבר שעל שמו נקרא כלב הימ"מ זילי שנהרג אתמול (יום ג') בפעילות בשכם, פרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא זועם על היקף סיקור מותו של הכלב שאילף לעומת סיקור הנפגעים בצד הפלסטיני. "כלב ישראלי שנהרג תופס יותר הד תקשורתי מילדה בת חמש פלסטינית שנהרגה בעזה", כתב זילברשטיין. "מוות של ילדה בת חמש מעציב אותי, האדישות למוות שלה מעציב אותי".
לדבריו, "כמות ההתייחסויות אליו בתקשורת (מראש הממשלה ועד אחרון חברי הכנסת) ככמות ההודעות שאני מקבל על ההשתתפות בצערי". על הרגע ששמע על מותו של הכלב זילי, אמר: "חשתי תחושות מעורבות בנוגע לסיפור, מצד אחד עצב על אובדן של כלב שהכרתי מהיום שבו הוא הומלט וגאווה לכך ששמו מופץ בפי רבים ורבות כל כך ומוזכר כ'גיבור', ומצד שני מעין תחושת חמיצות פנימית. דיברתי עם קולגה שגרה בשכם שסיפרה לי שהיא לא יצאה מהבית עד 12:00 בגלל החרדה מקולות הירי והפיצוצים שנשמעו ליד ביתה. וכמו כן, על מספר הפצועים האדיר בפעילות כוחות הביטחון".
2 צפייה בגלריה
הכלב זילי שנהרג יחד עם לוחם ימ"מ
הכלב זילי שנהרג יחד עם לוחם ימ"מ
"עשה המון דברים טובים". הכלב זילי עם לוחם ימ"מ
(צילום: דוברות המשטרה)
זילברשטיין הוסיף כי "אישה מבוגרת, שהיא חברה קרובה מאוד שלי, שחיה תחת כיבוש ומפחדת לצאת מביתה, צובטת לי יותר בלב מאשר כלב שנהרג כשהיה בפעילות מבצעית. אהבתי את זילי. ואני יודע שהוא עשה המון דברים טובים כדי לשמור עליי ועל חבריי, גם בצבא וגם מחוצה לו. וגם עכשיו - אני מקווה שהוא עוזר לי להעלות נושא שחשוב לי שידובר ושאני מקווה שאפילו יגן טוב יותר עליי ועל חבריי בעתיד".
זילי נהרג אתמול בבוקר מירי מחבלים במהלך חיסולו של המבוקש איברהים אל-נבולסי בשכם. בשנת 2019 הרועה הבלגי נשלח למבנה רב-קומות ברמאללה - שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את הצעירה אורי אנסבכר, והחזיק אותו עד להגעת לוחמי הימ"מ שעצרו אותו.
אל-נבולסי היה החבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה בפברואר האחרון. זילי נהרג אחרי שהבית שבו התבצר המחבל כותר על ידי כוחות ימ"מ וצה"ל. אל-נבולסי היה מעורב בכמה פיגועי ירי לעבר אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי באזור שכם ובמתחם קבר יוסף. במקום התפתחו חילופי אש בין חמושים לכוחות הביטחון, וסייען של אל-נבולסי שהיה עמו בבית נהרג. כמות גדולה של מטעני חבלה ואמצעי לחימה נמצאו בבית שבו הסתתר.