השיחה המתוחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלשום (חמישי) עלתה לטונים גבוהים, ובמהלכה ביידן אף הטיח בנתניהו: "Stop bullshitting me!". כך דווח הערב בחדשות קשת.
ביידן על חיסול הנייה: "לא עזר להפסקת אש"

1 צפייה בגלריה
נתניהו וביידן, שזעם: "אל תיקח את נשיא ארה"ב כמובן מאליו"
נתניהו וביידן, שזעם: "אל תיקח את נשיא ארה"ב כמובן מאליו"
נתניהו וביידן, שזעם: "אל תיקח את נשיא ארה"ב כמובן מאליו"
(צילום: קובי גדעון לע"מ, AP Photo/Susan Walsh)
במהלך השיחה, כך דווח, ביידן לחץ על נתניהו לעמוד במילתו בעניין עסקת החטופים. כשנתניהו השיב כי "אנחנו מתקדמים עם המשא ומתן", והבטיח כי "בקרוב תצא משלחת", השיב ביידן בזעם. בסיום השיחה אמר לנתניהו: "אל תיקח את נשיא ארה"ב כמובן מאליו".
גורם אמריקני אישר ל-ynet שהשיחה הייתה "לוהטת ומתוחה מאוד". לדבריו, ביידן אכן אמר את הדברים שיוחסו לו בדיווח, אך לדבריו "ארה"ב שולחת לישראל עזרה בכל זאת". הוא אמר כי על אף הכעס התחושה שנתניהו "מתחמן אותנו", ארה"ב "שולחת ספינות".
בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את תוכן השיחה - ומסרו כי "רה"מ בנימין נתניהו לא מתייחס לדברים שנאמרו בשיחות סגורות עם נשיא ארצות הברית. רה"מ מתמיד ברצון שלו לשחרר את כלל חטופינו, החיים והחללים כאחד. רה"מ לא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, ויעבוד עם כל מי שייבחר לנשיאות - כפי שהוא מצפה גם מהאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית".
אמש דווח בחדשות כאן 11 כי דיון בנושא המו"מ שהתקיים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי הגיע לטונים צורמים, והוגדר על הידי הנוכחים "ישיבת הצעקות". על פי הפרסום, ראשי מערכת הביטחון אמרו בישיבה שדרישות נתניהו יתקעו את העסקה, אבל קיבלו את הרושם שהוא לא מתכוון לשנות את עמדתו.
ראש השב"כ רונן בר, נטען, אמר לנתניהו בדיון: "אנחנו מרגישים שמצד אחד אתה שולח אותנו לשאת ולתת, מצד שני אתה מכניס שינויים למתווה". לפי דיווח בחדשות קשת, הוא הוסיף: "אם הכוונה שאתה לא רוצה את המתווה שעל השולחן, תגיד לנו". האלוף במיל' ניצן אלון אמר לנתניהו: "אתה יודע שכל הפרמטרים (שהוספת) לא יתקבלו ולא תהיה עסקה. עם מה שאתה אומר אין לנו מה ללכת".
לפי הדיווח, נתניהו דפק על השולחן והטיח בראשי מערכת הביטחון: "אתם רופסים. אתם לא יודעים לנהל משא ומתן קשוח. אתם חלשים, אתם מכניסים מילים לפה שלי. במקום ללחוץ את ראש הממשלה תלחצו את סינוואר".
הצהרת משפחות החטופים, הערב
(צילום: קובי קואנקס)

חצי יממה בלבד לאחר הפרסומים הללו נמסר כי ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ בר הגיעו לקהיר בירת מצרים לשיחות על עסקת החטופים. המחלוקת העיקרית בין ישראל לחמאס נוגעת ככל הנראה לסוגיית הנוכחות הישראלית שתישאר בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים ברצועת עזה. המשלחת חזרה לישראל בסביבות 18:00 אחר הצהריים.
בתגובה לדיווחים, מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע אחר הצהריים כי ברקע מה שהוא מגדיר "גרירת רגליים" במו"מ לשחרור הישראלים המוחזקים בעזה, הוא יקיים הערב הפגנה בשער שאול בקריה בתל אביב. המטה תכנן להסתפק בהקרנת הסרט "מיגונית המוות" על אירועי 7 באוקטובר ליד רעים, וזאת בשל המצב הביטחוני והאפשרות של תקיפה של איראן או חיזבאללה. אבל הפרסומים מהיממה האחרונה על המתרחש במו"מ, כאמור, שינו את התמונה. במקביל להפגנה יתקיימו מחאות תחת הכותרת "עסקה או פרישה" גם ליד בתיהם של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם ויו"ר ש"ס אריה דרעי בירושלים.