ביזת מחסנים, כאוס והסתערות המונית על כל משאית: תיעוד שהגיע היום (ראשון) מהעיר עזה, מציג את מה שקורה במהלך חלוקת מים לתושבים, שנעשית ללא כל השגחה ולא מנוהלת בידי ארגון מסוים. ככה זה נראה:
סיוע הומניטרי בעיר עזה
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
ארגון הסהר האדום הפלסטיני מדווח כי כ-100 משאיות ובהן סיוע הומניטרי - כולל מזון, תרופות ומים - נכנסו היום דרך מעבר רפיח. אלא שבגלל הלחימה הבלתי פוסקת ברצועה, התקשו המשאיות לעבור מהמעבר שבדרום פנימה אל אזורי המרכז וצפון הרצועה. זו הסיבה שבגללה מעט מאוד אספקה חולקה בפועל לתושבים.
המלך הסעודי, סלמאן בן עבד אל-עזיז, שלח היום סיוע הומניטרי המיועד לעקורים פלסטינים במערב העיר חאן יונס. הסיוע חולק באחד מבתי הספר בעיר, בתיאום עם ארגון הסהר האדום. זאת כחלק מהקמפיין הסעודי הכולל לסיוע למען העם הפלסטיני ברצועת עזה. עד כה הטיסה הממלכה 24 מטוסי סיוע עבור האוכלוסייה האזרחית בעזה. זאת לצד סיוע נוסף שמגיע מקטאר ומהאמירויות.
מוקדם יותר היום הזהירו באונר"א מפני התפשטות הכאוס ברצועה. זאת בעקבות ביזה של מחסנים ומרכזים לחלוקת מזון וציוד הומניטרי, השייכים לארגון. לפני כחודש הצהירו בארגון כי אלפי תושבים עזתים הסתערו על מחסני הסיוע ושדדו קמח ואספקה נוספת במרכז הרצועה ובדרומה.