רב-אלוף במיל' דן חלוץ, הרמטכ"ל ה-18 של צה"ל, תועד אמש (שבת) מפונה בכוח על-ידי שוטרים מכביש בהפגנה שנערכה בסמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. יום אחרי העימות עם השוטרים, אמר חלוץ: "נתניהו ממשיך לא לחשוב על החטופים".
שוטרים מפנים בכוח את דן חלוץ בקיסריה
(צילום: בני משי)

חלוץ, ממתנגדיו הבולטים של ראש הממשלה, משתתף בקביעות במחאות נגדו ובאלו שקוראות להשבת החטיפים שנמצאים בשבי חמאס. כמה מפגינים ובכללם הרמטכ"ל לשעבר חסמו בשבת את כביש הגישה לבית ראש הממשלה בקיסריה. לאחר כשעתיים, המשטרה החלה לפנות אותם בכוח, וחלוץ תועד מונף באוויר על-ידי שוטרים.
"תראה מה קורה במדינה הנפלאה שלנו, תראה איזה עם מדהים יש לנו ולעומת זה איזו הנהגה", אמר חלוץ בעקבות התקרית. "היינו בשני מוקדים של מחאה בקיסריה, מחינו שם עם מפגינים והרבה מתושבי האזור וקיסריה. יש לנתניהו החלטה - להמשיך להקריב את החטופים, ואנחנו לא מתכוננים לוותר לו".
1 צפייה בגלריה
שוטרים מפנים בכוח את דן חלוץ בקיסריה
שוטרים מפנים בכוח את דן חלוץ בקיסריה
הפינוי בכוח של חלוץ
(צילום: בני משי)
חלוץ אמר עוד: "אנחנו ממשיכים למחות ולהפגין כדי לנסות בכל זאת לשנות את רוע הגזרה ולהשיב את החטופים מהשבי הממושך למשפחות היקרות שלהן. הפעולה שלנו נעשתה במסגרת המאבק - בלי החזרת החטופים לא נהיה אותה מדינה.
"בשני המוקדים בקיסריה היינו מאוד סבלניים. ישבנו על כביש ואז השוטרים הגיעו, כרזו שיש לנו שתי דקות להתפנות וברגע אחד הגיעו שני שוטרים שיפנו אותי ואחרים משם. לנתניהו יש החלטה - להמשיך להקריב את החטופים. נקווה שיקרה נס וזה ישתנה בהקדם. אנחנו לא נוותר, נמשיך למחות".
נתניהו עצמו חשף היום בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי לפי המידע העדכני שבידי ישראל, כמחצית מ-101 החטופים שמוחזקים בעזה עדיין בחיים. את הדברים שיוחסו לנתניהו ציינו גורמים שנכחו בדיון.