2 צפייה בגלריה
דיכטר נפגש עם נתניהו, גלנט מעוניין להישאר בתפקיד
דיכטר נפגש עם נתניהו, גלנט מעוניין להישאר בתפקיד
דיכטר נפגש עם נתניהו, גלנט מעוניין להישאר בתפקיד
(צילום: אוהד צויגנברג, EPA, אלכס קולומויסקי)
הקרב על תפקיד שר הביטחון: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (שלישי) בארבע עיניים עם שר החקלאות אבי דיכטר, שמועמד להחליף את שר הביטחון המפוטר יואב גלנט. ל-ynet נודע כי הפגישה בין השניים נערכה לאחר הדיון הביטחוני בלשכתו בהשתתפות גלנט, ועסקה באפשרות מינויו של דיכטר לתפקיד שר הביטחון. בלשכתו של נתניהו אישרו את דבר הפגישה, בעוד בשלכתו של דיכטר העדיפו שלא להגיב.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
פועל מאחורי הקלעים להשארת גלנט
(צילום: עמית שאבי)
יש לציין כי גם כעת, יותר מ-48 שעות אחרי שנתניהו הודיע על העברתו של גלנט מתפקידו, הוא טרם שלח אליו מכתב פיטורים - ולכן גלנט עדיין נשאר בקריה. גורמים בלשכת ראש הממשלה ציינו כי גלנט העביר מסרים ברורים ולפיהם הוא מעוניין להישאר בתפקיד על אף העימות הפומבי עם נתניהו בימים האחרונים. עוד יצוין כי מאחורי הקלעים פועל יו"ר ש"ס אריה דרעי כדי להשאיר את שר הביטחון המכהן בתפקיד.
הדיון הביטחוני אתמול בירושלים בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות שר הביטחון, נקבע מראש והשתתפו בו קצינים וגורמי ביטחון נוספים. לא מדובר בפגישה אישית בין השניים, אך היא הייתה הראשונה בנוכחותם לאחר השיחה הקצרה ביניהם בלשכת ראש הממשלה ביום ראשון בערב - אז הודיע נתניהו לגלנט כי אין לו אמון בו יותר, בשיאה של תקופה ביטחונית רגישה. בסביבת רה"מ טענו: "הסיבה המרכזית - תגובה רפה לסרבנות". גלנט הגיב: "ביטחון ישראל תמיד היה ויישאר משימת חיי".
גורמי ביטחון התריעו כי החלפת שר ביטחון בתקופה רגישה כזו מבחינה ביטחונית וגם מדינית מול האמריקנים והמערב, שרואים בשר הביטחון כמבוגר האחראי, תהווה פגיעה נוספת בביטחון ובהתנהלות מערכת הביטחון.