תיעוד מהזירה בנצרת

קרב יריות בנצרת: צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג, מחמוד ג'די, וצעיר נוסף כבן 25 נפצע קשה הערב (חמישי) בחילופי אש עם שוטרים בעיר. לטענת המשטרה, שוטרי מחוז צפון שהיו באזור הבחינו בירי לעבר בית בעיר וניהלו קרב יריות עם ארבעה חשודים. "אחד החשודים נהרג", נכתב בהודעת המשטרה. שוטר שהיה בזירה נפגע גם הוא מסיבה שטרם ברורה, וכוחות משטרה רבים הגיעו למקום.
לפי ההודעה, השוטרים סיירו בעיר "כדי להבטיח את שלום התושבים, שמעו קולות ירי וחתרו למגע". השוטרים הגיעו לאחת השכונות, זיהו רכב "שהעלה חשד שממנו בוצע הירי" והשוטרים החלו בנסיעה לאחר הרכב. "התפתח קרב יריות ממנו נהרג אחד החשודים, חשוד נוסף נפצע באורח קשה ושני חשודים נוספים נעצרו". בחיפוש ברכבם של החשודים אותרו שלושה רובי סער, שניים מסוג M-16 ואחד מסוג קלצ'ניקוב. לאחר האירוע הוזעקו למקום גם צוותי מד"א - שפינו את הפצועים לבית חולים.
3 צפייה בגלריה
מחמוד ג'די
מחמוד ג'די
תיעוד מהזירה בנצרת ומחמוד ג'די, שנורה למוות
3 צפייה בגלריה
הרובים שנתפסו בזירת הירי, נצרת
הרובים שנתפסו בזירת הירי, נצרת
כלי הנשק שנתפסו ברכבם של החשודים בנצרת. "מתמודדים עם עבריינים מצוידים"
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 19:17 על "שני גברים שנפצעו באירוע אלימות בנצרת". בהודעה נכתב כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית חולים צעיר כבן 20 במצב אנוש וגבר כבן 25 במצב קשה, שניהם עם פציעות חודרות". בבית החולים כאמור נקבע מותו של הפצוע שמצבו הוגדר תחילה אנוש.
תושבים שהיו במקום סיפרו ל-ynet כי הם "בעד שהמשטרה תפגע בכל מי שמסכן חיי אדם". לדבריהם, "אין מצב שפושעים יורים לעבר אנשים ובתים ורכבים בלי לעצור אותם. נוכחות המשטרה הצילה חיי חפים מפשע וילדים. ירי לעבר בתים יכול להסתיים גם ברצח".
במשטרה ציינו כי "השוטרים פועלים בקו הראשון במאבק נגד האלימות ואירועי הירי ביישובי החברה הערבית. השוטרים מקיימים נוכוחות קבועה ביישובים, מוזנקים לכל חשד לאירוע אלימות או ירי תוך התמודדות עם עבריינים מצוידים בכלי נשק אוטומטיים".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"השוטרים חוצצים לא אחת בגופם בין הפושעים לאזרחים. המאבק ארוך ומורכב"
(צילום: יונתן זינדל)
תושב נצרת שמתגורר ליד הזירה סיפר על רגעי פחד. "שמענו את הירי ואז נכנסנו מתחת למדרגות. פחדנו שהירי יגיע אלינו. לא הבנו מה התרחש רק לאחר ששמענו צעקות הבנו שיש ארוע חריג". תושבת נצרת שהייתה יחד עם ילדיה מחוץ לבית סיפרה על תגובה דומה: "ברגע ששמענו ירי נכנסנו אצל השכנים כי כמעט נפגענו. לצערי זה הסוף של כל יורה שמסכן את חיינו. אני בעד שהמשטרה תהיה מוכנה לכל אירוע חמור. נמאס לנו לחיות ללא ביטחון אישי. כשיש שוטרים חזקים כמו שהיו בשכונה אנחנו נמשיך את חיינו ללא סכנה".
ניצב שוקי תחאוכה, מפקד מחוז הצפון במשטרת ישראל, התייחס אף הוא לאירוע ואמר כי "אנחנו במלחמה בפשיעה ובאנו להכריע. כל עבריין שמסכן אחרים, יידע שהוא יתקל בשוטרים נחושים שלא יהססו לפעול על מנת לנטרל את האיום על ביטחון האזרחים. אני מגבה את השוטרים שלנו ומצפה שיפעלו בדיוק כך, בחתירה למגע, בקור רוח ובאומץ, גם כשכדורים עפים סביבם. לפעול נגד כל סיכון, של חיי התושבים וגם של חייהם עצמם".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוסיף: "הערב שוב הוכח כי שוטרי משטרת ישראל חוצצים לא אחת בגופם בין מחוללי הפשיעה בחברה הערבית לבין האזרחים, כאשר במהלך פעילות בנצרת הם חתרו למגע באומץ לב, פגעו בעבריינים שביצעו ירי שסיכן חיים ונשאו ברכבם אמצעי לחימה, ועצרו את חבריהם לפשע. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים יום ולילה כדי למגר את הפשיעה בחברה הערבית, ולא אחת מסכנים לשם כך את חייהם. המאבק הזה ארוך ומורכב, והוא דורש סבלנות ונחישות - אותה נחישות שהפגינו הערב בנצרת שוטרי מחוז הצפון. הם ראויים להוקרה על כך".