האזעקות שנשמעו הבוקר (שני) בנהריה עוררו בהלה גדולה בקרב הורים לתלמידים בבתי ספר בעיר ובאזור, שמיהרו לאסוף את ילדיהם המפוחדים שהובהלו למקלטים. בבית הספר "ויצמן" ניסו הורים לפרוץ את השער הכניסה שהיה נעול ודרשו לאסוף את ילדיהם, בעוד שאחד מבתי הספר בעיר נמצא כ-500 מטרים בלבד מהבניין שבו פגע הכטב"ם. מחר בבוקר צפויים הורים מנהריה להפגין בכניסה לבניין העירייה בדרישה לפתרונות מיגון. צפו בפגיעה הישירה בבניין בעיר:
אזעקות ופגיעות בבתי ספר בנהריה

4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבית נהריה
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבית נהריה
פגיעת כטב"ם חיזבאללה בבניין בנהריה, הבוקר
(צילום: נחום סגל)
4 צפייה בגלריה
ערן צור
ערן צור
"נקרע בין להיות עם אשתי והתינוקת בבית לבין העסק החדש". ערן צור
רווית אלגרבלי, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר האזורי בקיבוץ כברי, שבו לומדים חלק מתלמידי יישובי הגליל המערבי, הודיעה כי בכוונת הורי בית הספר להשבית את הלימודים - במיוחד אחרי מתקפת חיזבאללה. "המשמעות מבחינתנו היא שכל התלמידים עתידים להגיע לבית הספר וללמוד במסדרונות לא ממוגנים, שחשופים חלילה לפגיעה ישירה", הסבירה. לדבריה, "עד לקבלת תשובות מעשיות בנוגע למיגון המוסד החנוכי ומסמך שמפרט לנו מה יעשה לטובת הגנה מלאה על ילדינו בזמן שהותם בו, בדרכים אליו וממנו - נשבית את הלימודים".
בקניון ארנה בנהריה תפסה האזעקה קונים רבים בעת בילויים, והם רצו בבהלה בחיפוש אחר מרחב מוגן. ערן צור (29), חנך בשבוע שעבר את הסניף הצפוני של "הגלגל של שרדר", רשת שווארמות שפתח בזכיינות בקניון. הוא סיפר: "פתחנו בבוקר עם עשרה עובדים, והאזעקות תפסו אותנו בזו אחר זו. במשך שעתיים-שלוש ישבנו ולא היה פה אדם אחד, אבל הנהריינים חוזרים מהר לשגרה".
אשתו של צור המתינה לו בביתם עם תינוקת חדשה, בת חודש ימים: "נקרעתי מהדאגה בין להיות פה עם העובדים בעסק החדש לבין לרוץ לאשתי והתינוקת שבוכה בבית. זה קשה, אבל היא תמכה ואמרה שאשאר כאן. מפחיד מאוד לחשוב שבכל יום נתון יכולה לפרוץ פה מלחמה עצימה, והקניון עלול להיסגר כך הפרנסה תיעצר. השקעתי במסעדה מאות אלפי שקלים, אבל אני מאמין בעיר שלי ובעתיד שעוד יהיה פה כשיחזירו לכאן את הביטחון".
כנף של כטב"ם שאותרה בחוף שבי ציון
(צילום: אסף ריקו פרץ)

4 צפייה בגלריה
בהלה ברשתות החברתיות בעקבות האזעקות והפגיעות בבתי ספר בנהריה
בהלה ברשתות החברתיות בעקבות האזעקות והפגיעות בבתי ספר בנהריה
פוסט מחאה של הורים מנהריה שפורסם ברשתות החברתיות
(מתוך פייסבוק )
4 צפייה בגלריה
שייח' נעים קאסם
שייח' נעים קאסם
"מלחמה תגדיל את כמות העקורים בישראל". סגן מזכ"ל חיזבאללה קאסם
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
בתוך כך, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, ציטט את סגן מזכ"ל הארגון נעים קאסם שאמר במהלך טקס זיכרון בלבנון כי "הושגו ומושגות" כל המטרות שהציב הארגון השיעי במסגרת "חזית התמיכה בפלסטין". לדבריו, "אנחנו שומעים שישראל מאיימת להרחיב את המלחמה כדי להחזיר את העקורים לבתיהם. אנחנו אומרים לישראלים - אתם מוזמנים לפתוח במלחמה - כי לחימה עם חיזבאללה לא תחזיר את העקורים - אלא תגדיל את כמותם. אם נחשף למצב כזה - נילחם בצורה קשה יותר".
במקביל, אחרי שחזר בו מהחלטתו וביטל את שביתת מורי התיכונים ברחבי הארץ, יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר ל-ynet כי "הפסקת השביתה והחזרה להמשך עיצומים היא מהלך טקטי כמו במלחמה ובכוונתו לחדש בהמשך את השביתה". זאת אחרי שבפתיחת השביתה הוחרגו ממנה כמה בתי ספר בצפון הארץ.