נתניהו הבן, ששוהה בעיקר בחו"ל מאז מרץ 2023, התייחס לירי לעבר טראמפ ולרדיפה אחרי אביו במהלך הרצאה בפלורידה לחברי הכנסייה האוונגליסטית. לדבריו, "בעשור האחרון יש משהו בתקשורת המיינסטרים. השמאל בישראל, בארה"ב ובאירופה, ששובר את כל חוקי המשחק של השיח הפוליטי, ויתר על דיון תרבותי, ורק רוצים לחזור לשורשים הקומוניסטיים המרקסיסטיים שלהם של ניסיון לא לדון ביריב הפוליטי שלך, אלא לכלוא אותו, להסית נגדו, והם מנסים להרוג אותו".
דבריו של יאיר נתניהו בהרצאה בפלורידה

בנו של ראש הממשלה הוסיף: "זה מסוכן מאוד עבור העולם המערבי, זה מסוכן מאוד לאמריקה, זה מסוכן לחירות. אנחנו לא יכולים לתת לזה להימשך כך. זה קורה גם בישראל לצערי. וזה גם קשור למה שראינו בחצי השנה האחרונה בערך בקולג'ים אמריקניים, את השבירה הזו של נורמות, של נורמות תרבותיות, של נימוסים, של להיות בן אדם הגון.
"יש לכם ברית של המרקסיסטים, שהיום היו קוראים להם פרוגרסיביים או woke, והאיסלאמיסטים, שלשניהם יש אותה מטרה להרוס את הציוויליזציה המערבית, להרוס את הציוויליזציה היהודית-נוצרית, להרוס את החירות והדמוקרטיה. ראינו את זה בקמפוסים, איך לכולם יש אנטישמיות בוטה, מראים והופכים אותה למיינסטרים והופכים אותה למקובלת. זאת הקנאות היחידה שמקובלת, וזה לא באמת קשור לישראל. הם לא שונאים את אמריקה בגלל ישראל, הם שונאים את ישראל בגלל אמריקה, בגלל שהם רואים בישראל שלוחה קטנה של אמריקה במזרח התיכון".
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו באירוע של ארגון LCI בפלורידה
יאיר נתניהו באירוע של ארגון LCI בפלורידה
יאיר נתניהו בהרצאה בפלורידה
הוא ציין עוד: "והם חושבים שאמריקה היא מדינה רעה. זו מדינה רעה, קולוניאליסטית, לא לגיטימית. והם חושבים שישראל זהה. אבל בגלל שישראל היא בעלת הברית החזקה ביותר של אמריקה, היא חייבת להיות רעה כמו אמריקה, לדעתם. ומכיוון שאיראן והפלסטינים כל כך שונאים את אמריקה ואת הנצרות, הם חייבים להיות הטובים, כי כולם נגד ערכי המערב. אז הכול קשור, הכול מאוד מסוכן.
"אני מקווה שמה שקרה אתמול (ניסיון ההתנקשות בטראמפ - ד"א) תהיה קריאת השכמה לאמריקנים רגילים, שלא מאוד מעורבים פוליטית ולא מודעים למה שקורה. ואולי עכשיו יבינו שזה סיכון לא רק לישראל הרחוקה או לרפובליקנים או משהו כזה, אלא זה סיכון לכל אמריקני, שאלימות ושנאה למדינה הזו ונגד הערכים של המדינה הזו יהפכו למיינסטרים ויהפכו למרכז".

"משהו פי מאה או אלף גדול יותר יקרה במרכז ישראל"

בהתייחס לרצועת עזה, אמר נתניהו הבן: "תחשבו שהיו את התחזיות של השמאל שעזה תהפוך לסינגפור של המזרח התיכון, שהיא תהפוך למשגשגת. ובכן, הם אכן קיבלו מיליארדי דולרים ממשלמי המיסים האמריקנים וממשלמי המיסים האירופאים. הם היו אמורים להיות גן עדן, רצועת חוף יפהפייה על הים התיכון. אבל במקום זאת, הם לקחו את כל הכסף הזה ובנו את ארגון הטרור הגדול ביותר שראה העולם כדי לבצע פיגוע נגד ישראל.
"עזה די רחוקה מהאוכלוסייה המרכזית של ישראל, אבל הגדה המערבית חוצה את לב ישראל, אז זה מבטיח שמשהו כמו 7 באוקטובר, אבל פי מאה או פי אלף גדול יותר יקרה במרכז ישראל, בתל אביב, בירושלים ויחסל את ישראל. אז ישראל היא, מלבד כל העובדה שזו הארץ שלנו, אנחנו לא כובשים. אנחנו הילידים. הפלסטינים הם הכובשים הקולוניאליסטים. הפלסטינים הם צאצאים של מהגרים ערבים אחרונים מהמזרח התיכון שהגיעו לאחר שהאימפריה הבריטית השתלטה על הארץ והיהודים הציונים באו במאה ה-19. הארץ הייתה ריקה ושוממת לפי כל תיעוד היסטוריה אמריקני ואירופי".
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו באירוע של ארגון LCI בפלורידה
יאיר נתניהו באירוע של ארגון LCI בפלורידה
ההזמנה להרצאה של יאיר נתניהו
נתניהו שיתף את הנוכחים בהרצאה כיצד זה להיות בן של ראש ממשלת ישראל. לדבריו, "הייתי אומר שזו גם זכות גדולה וגם נטל כבד. זו זכות כי אני מעריץ את אבא שלי. אני חושב שהוא באמת אחד המנהיגים הגדולים ביותר של העם היהודי בהיסטוריה האחרונה והוא לוחם אמיתי. הוא נלחם למען ארצו, הוא נלחם למען התרבות המערבית, הוא נלחם למען התרבות היהודית-נוצרית כל חייו, נגד הכוחות החזקים ביותר בעולם ובתוך ישראל. אבל בגלל זה, המחיר שכולנו משלמים כחלק מהמשפחה שלו הוא מחיר כבד מאוד.
"הצד השני כפי שכולנו יודעים, מאוד מגעיל ואכזרי, והם רודפים אחריי. הם לא עושים זאת רק נגד יריב פוליטי, אלא אחרי המשפחה שלו, כדי להפיל אותם. ואלה חיים קשים. זה חיים קשים. אבל אני כל כך גאה בו וכל כך גאה להיות הבן שלו".
בנוגע לזיכרון מיוחד מאביו, סיפר נתניהו הבן: "זה היה ב-2016, אחרי שטראמפ ניצח בבחירות, אבל אובמה עדיין היה הנשיא ודחף במועצת הביטחון החלטה מאוד-מאוד מסוכנת נגד ישראל. זה לא קשור באופן אישי לאבא שלי, זה נגד המדינה, זה נגד העם, ומעולם לא ראיתי את אבא שלי כל כך מודאג. עובדים כל כך קשה ומקבלים שיחות טלפון, ומתקשרים לכל המנהיגים השונים של מדינות שונות שהן חלק ממועצת הביטחון באותה שנה. כשהיו דברים נוראיים שנעשו נגדו, לא ראיתי אותו מוטרד וכועס כמו מבוהל, כשהחבר'ה הרעים עשו דברים רעים נגדו.
"באופן אישי, כפי שראיתי אותו באותו יום שבו מדינת ישראל הייתה בקו האש והיינו לבד בבית, זה היה ערב שישי, ובדרך כלל אנחנו עורכים ארוחת ערב שישי. אבל הוא היה בטלפון בחדר העבודה שלו ופשוט התקשר למנהיג אחר מנהיג, מנסה לשכנע אותם לא להצביע נגד ישראל. יש לו מסירות ואהבה לעם ולאומה שלו".
דבריו של בנימין נתניהו על ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

נתניהו גם תקף את קטאר, שמעורבת במשא ומתן לקידום עסקת חטופים: "יש לך עוד ספונסר לטרור, הלוא היא קטאר, שהיא מדינה מאוד עשירה שמשום מה מקבלת שטיח אדום בוושינגטון ובניו יורק. אבל הם מממנים, הם המימון מספר 2 של טרור בעולם אחרי איראן, והם נותני החסות מספר אחת של אוניברסיטאות אמריקניות".
בזמן נאומו של יאיר נתניהו הפגינו בחוץ חברי תנועת אנאקספטבל, שטוענים כי אביו "מסית, שקרן ופועל לחיסול ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". בתנועה מסרו: "נמשיך לעמוד לצד אחינו ואחיותינו בישראל ובתפוצות, שעושים לילות כימים להחזיר את 120 החטופים הביתה לאחר שהופקרו, ולוודא שישראל לא תהפוך לתיאוקרטיה משיחית". חברי התנועה מתכוונים להפגין נגד נתניהו האב במהלך ביקורו בארה"ב בהמשך החודש.