2 צפייה בגלריה
הבטיח רוטציה וחזר בו מכוונתו. נתניהו וח"כ גולן
הבטיח רוטציה וחזר בו מכוונתו. נתניהו וח"כ גולן
הבטיח רוטציה וחזר בו מכוונתו. נתניהו וח"כ גולן
אחרי חלוקת התפקידים, המתח בליכוד ממשיך לתת את אותותיו: לאחר שחברת הכנסת מאי גולן לא קיבלה תפקיד בסבב חלוקת התפקידים האחרון לפני השבעת הממשלה, פעיל פוליטי מוכר המזוהה עימה אמר כי "היא מסתובבת עם בטן מלאה, ומרגישה שעשו לה תרגיל מלוכלך".
כעת בליכוד לא יודעים לצפות כיצד גולן תנהג, כל עוד לא נפתרו המחלוקות. במפלגה לא בטוחים האם היא תמשיך להגיע להצבעות במליאה, או שמא תחרים אותן. גורמים שונים בליכוד מנסים לפתור את הסוגיה מול חברת הכנסת ולהציע לה מגוון תפקידים אחרים, אולם עד כה אין הסכמות.
במקביל, ח"כ דודי אמסלם, שנותר גם הוא ללא תפקיד, הודיע כי לא יגיע היום להצבעות במליאה עקב מחלה. על רקע כל זה מורגש משבר בקואליציה - וגם ח"כ אלמוג כהן מ"עוצמה יהודית" לא יגיע להצבעות, לדבריו עד שיודיעו על החזרת ההטבות מס לתושבי דימונה ומיתר-כרמית.
לגולן הוצע לעמוד בראשות ועדת הכלכלה, אך היא סירבה לתפקיד בטענה שלח"כ דוד ביטן יש זכות ראשונים על הוועדה. זאת למרות שבינה ובין ביטן שורר נתק, והוא אף כועס עליה לאחר שבחרה שלא להישאר בציר משותף יחד איתו ועם חברי ליכוד נוספים.
2 צפייה בגלריה
נתניהו וחברי מפלגתו שלא זכו בתפקיד
נתניהו וחברי מפלגתו שלא זכו בתפקיד
נתניהו וחברי מפלגתו שלא זכו בתפקיד
(צילום: אבי מועלם, מוטי קמחי, AP, AFP)
ביום השבעת הממשלה גולן יצאה מהכנסת לאחר שהבינה שהסיכומים שאליהם הגיעה עם נתניהו לא יצאו לפועל, ומאז לא חלה התקדמות משמעותית בנושא. הגורם הפוליטי המזוהה עימה סיפר כי במהלך הפגישה, שנערכה לפני השבעת הממשלה, נתניהו הבטיח לגולן שתכהן כשרת הסברה ברוטציה, ועד שזו תיכנס לתוקף, תכהן כיו"ר ועדה כלשהי, אך אז חזר בו מכוונתו. גולן ואלמוג כהן מעוצמה יהודית היו אמורים להתמנות כסגני שרים במשרד ראש הממשלה, אבל החוק הנוכחי לא מאפשר יותר משני סגני שרים במשרד, ולכן השניים לא מונו בסופו של דבר.
במקביל, גולן היא לא חברת הליכוד היחידה שנותרה ללא תפקיד לאחר השבעת הממשלה. דוד ביטן זומן לפגישה שבה ייתכן ויוצע לו לכהן כיו"ר ועדת הכלכלה, לאחר שנתניהו סירב לתת לו את התפקיד עקב ביקורת פומבית שהשמיע נגדו. גם ח"כ דני דנון טרם קיבל תפקיד, חרף מיקומו הגבוה בפריימריז בליכוד, ולמרות שכבר כיהן בתפקידים בכירים בעבר.
כאמור, ח"כ דודי אמסלם, שהתחייב שלא יסכים לקחת חלק בממשלה אם לא מדובר בתיק המשפטים או בתפקיד יו"ר הכנסת, נותר גם הוא ללא תפקיד. אמסלם סירב להצעתו של נתניהו לקבל תיק כלכלה "מורחב" או תפקיד אחר שמעניין אותו. "אהיה בסוף ח"כ מן המניין, כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות", אמר אז אמסלם. בסביבת נתניהו עדיין מנסים למצוא פתרונות לפחות עבור כמה מחברי הליכוד המאוכזבים, במטרה להפחית את כמות הבעיות שאיתן יתמודד נתניהו במהלך הקדנציה.
פורסם לראשונה: 22:16, 03.01.23