הבום העל-קולי בוושינגטון והסביבה

בהלה אחזה אמש (יום א') בוושינגטון, בירת ארה"ב, אחרי שקול נפץ אדיר נשמע ברחבי העיר וגם באזורים סמוכים במרילנד ובווירג'יניה. גולשים ברשתות החברתיות מיהרו להעלות ספקולציות שונות באשר למקור הרעש, אבל הרשויות בעיר מיהרו להודיע כי לא התרחשו בה תקריות חריגות, ובהמשך נמסר כי מדובר בבום על-קולי ממטוסי קרב, שהוקפצו לאוויר בגלל מטוס מנהלים שחדר למרחב האווירי.
המשרד להגנת המולדת מסר תחילה כי "אין איום לפי שעה", ובהמשך התבררה הסיבה למקור הבום העל-קולי: גורמי ממשל אמריקנים אמרו כי מטוסי הקרב הוקפצו לאוויר בגלל מטוס מנהלים מדגם ססנה 560 Citation V, כזה שמסוגל לשאת בין שבעה ל-12 נוסעים, כיוון שחדר כאמור למרחב האווירי ולא ענה לקריאות בקשר.
2 צפייה בגלריה
מטוס F-16 של צבא ארה"ב ארכיון
מטוס F-16 של צבא ארה"ב ארכיון
מטוסב F-16 אמריקני. בהלה בבירת ארה"ב
(צילום: shutterstock / Ryan Fletcher)
2 צפייה בגלריה
מטוס מנהלים של ססנה מדגם Citation
מטוס מנהלים של ססנה מדגם Citation
מטוס מנהלים של ססנה מדגם Citation, מהדגם שהתרסק בווירג'יניה
(צילום: shutterstock)
לדברי הגורמים, נראה שהמטוס טס באמצעות טייס אוטומטי, ובהמשך הוא התרסק בעמק שננדואה שבצפון וירג'יניה. הגורמים הדגישו כי מטוסי הקרב ש"רדפו" אחרי מטוס הססנה לא גרמו לו להתרסק. רק כמה שעות לאחר ההתרסקות הגיעו לזירה צוותי החירום, והם דיווחו שלא היו שם ניצולים. רשת CNN דיווחה מפי מקור המעורה בפרטים שעל המטוס היו ארבעה בני אדם.
עוד לפני שהתברר המקור לרעש העז, גולשים ברשתות החברתיות מיהרו להעריך כי ייתכן שמדובר בבום על-קולי ממטוסי קרב. אבל אחרים חששו שמדובר בפיצוץ של ממש, ואחד הגולשים כתב: "הבית שלי רעד! נראה שהיה פיצוץ או משהו שהרעיד את הבית. עוד מישהו הרגיש את זה?". גולש נוסף דיווח: "היה פיצוץ בוושינגטון לפני כמה דקות. נראה שזה נשמע באזור נרחב בעיר. אין לי מושג מה זה, אבל זה לא טוב".
פורסם לראשונה: 23:12, 04.06.23