בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, שיתף הערב (יום שבת) תכנים נגד מפקדי צה"ל - בעיצומה של המלחמה ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
 יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש השלום כפ"ס
 יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש השלום כפ"ס
יאיר נתניהו. כתב בציניות: "נתניהו אשם!"
(צילום: יאיר שגיא)
בין היתר, נתניהו הבן - ששוהה בחודשים האחרונים במיאמי, ולא חזר ארצה עם פרוץ המלחמה - ציטט תוכן שהעלה ד"ר גיא בכור, שבו טען בעקבות המחדלים הצבאיים ב-7 באוקטובר: "דרג הפיקוד בצה"ל מנותק מן החיילים, עם יהירות, שאננות ומסוכנות". בפוסט אחר כתב נתניהו הבן בציניות: "נתניהו אשם!".
הפרסומים המדוברים הציגו דיווח של חדשות 12 מהיום, שלפיו תצפיתניות התריעו למפקדיהן על פעילות חמאס בעזה, והמפקדים לא הקשיבו להן.
נתניהו הבן, כמו אביו, בחר גם להבליט את הטענה שצה"ל ושב"כ הם שהמליצו לדרג המדיני להכניס דלק לרצועת עזה. עם זאת, ראש הממשלה הקפיד להגיד הערב שמדובר בהחלטה נכונה ש"התקבלה פה אחד", כדי לספק לישראל "כיפת ברזל מדינית" בצל הלחצים המתגברים מהעולם, ולאפשר לארצות הברית להמשיך בתמיכתה במלחמה.
זו לא הפעם הראשונה שיאיר נתניהו משתף פוסטים נגד בכירים במערכת הביטחון, כשבעבר תקף גם את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ - שלגביו טען שהיה מעורב בהפיכה נגד אביו. לפי דיווחים שונים, יאיר נתניהו גם המליץ לאביו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט שקרא להסכמה רחבה במהפכה המשפטית - פיטורים שאביו ביטל בעקבות מחאת הענק שפרצה. נתניהו הבן גם תמך בשחרור רוצח בני משפחת דוואבשה מהכלא, תוך ביקורת על שב"כ.
לפני שלושה שבועות פרסם נתניהו האב פוסט ברשת X (טוויטר לשעבר) בשעה 01:10 בלילה, שבו תקף את ראש השב"כ וראש אמ"ן וטען כי לא העבירו התרעה על מתקפת הפתע הרצחנית ב-7 באוקטובר. נתניהו חולל סערה, התנצל ומחק את הפוסט - ובהמשך התברר כי בעוד יועציו של נתניהו התנגדו לנוסח שעלה, שרה ויאיר נתניהו דחפו לפרסום הנוסח הניצי.
ב"אחים לנשק" הגיבו לפוסטים ששיתף יאיר נתניהו: "כדאי שתכיר בעובדות: יהירות זה אתה, אטימות ואשמה זה אבא שלך. תם זמנה של מכונת הרעל שלך. כולנו מאוחדים מאחורי הלוחמים והלוחמות שמסכנים ואף מוסרים את חייהם להגנת המדינה שממנה ברחת. אנחנו מבינים את חוסר שביעות הרצון מאבא שלך, כל העם מבין. בערב שבו התבשרנו על מותם של שמונה חיילים, מוטב שהיית שותק".