עבד אלרחמאן מחמוד וזיד מרעי, צעירים בשנות ה-20 לחייהם ממשהד, נהרגו הבוקר (יום חמישי) בתאונת דרכים קטלנית בין משאית לרכב במחלף סומך שבכביש 79 בעמק זבולון. צעיר בן 26 - אחיו של אחד מההרוגים - נפצע באורח קשה, נהג המשאית נפצע באורח קל - וכך גם נהג של רכב פרטי נוסף.
התאונה במחלף סומך

2 צפייה בגלריה
עבד אלרחמאן מחמוד, זיד מרעי
עבד אלרחמאן מחמוד, זיד מרעי
מימין: עבד וזיד
מחמוד ומרעי היו בדרכם חזרה הביתה ממקום עבודתם בעת שאירעה התאונה. קרוב משפחתו של אחד מההרוגים שיתף כי "האירוע כואב מאוד. מאז שקיבלנו את ההודעה על מותם היינו בהלם, וחשבנו שהייתה טעות בזיהוי. לא היה קל לשמוע שהם נהרגו". לדבריו, "עבד וזיד הם חברים טובים ועבדו יחד. תמיד הם יצאו, אכלו וצחקו יחד".
תושבים במשהד סיפרו כי "רבים חזרו מעבודתם כשידעו על המקרה. יש היום אבל בכפר בגלל התאונה המזעזעת. הם אנשים טובים. צר לנו שרוב ההרוגים בתאונות דרכים הם ערבים". קרוב משפחה אחר של אחד מההרוגים אמר כי "רבים מתושבי היישוב הגיעו למשפחות של עבד וזיד במטרה להשתתף בצערן ולהיות לידן".
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 05:20. צוותי מד"א קבעו את מותם של ההרוגים במקום, ופינו לבית החולים רמב"ם בחיפה את הפצועים.
2 צפייה בגלריה
התאונה בכביש 79 ליד קריית אתא
התאונה בכביש 79 ליד קריית אתא
התאונה במחלף סומך
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
החובש ג'יהאד חטיב סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. רכב עם שלושה נוסעים נלכד בחלקו הקדמי מתחת למשאית. נהג הרכב והנוסע שישב לצידו היו מחוסרי הכרה, עם פגיעות רב-מערכתיות קשות מאוד. תוך כדי פעולות חילוץ מורכבות ביצענו בהם בדיקות רפואיות, אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".
לדברי חטיב, "נוסע שישב במושב האחורי של אותו הרכב חולץ כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קשה ולא יציב. נהג המשאית ונהג רכב פרטי נוסף שהיה מעורב בתאונה פונו מהמקום לבית חולים כשמצבם קל".
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות תאונת דרכים שאירעה במחלף סומך בין רכב פרטי למשאית. שוטרים ובוחני תאונות הדרכים של מחוז צפון נמצאים כעת בזירת האירוע והחלו בחקירת נסיבות המקרה".