תיעוד: חיסול מג"ד שאטי של חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע הערב (א') על חיסול של בכיר נוסף בזרוע הצבאית של חמאס, מפקד גדוד שאטי, היית'ם אלחוואג'רי, שהוביל את הלחימה של ארגון הטרור במרחב שאטי, מחנה הפליטים הממוקם בצפון רצועת עזה. אלחוואג'רי חוסל באמצעות מטוס קרב בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן. תחת פיקודו יצאו מתווי פשיטה לישראל בטבח של 7 באוקטובר. "נמשיך לרדוף ולאתר כל אחד מהמחבלים", הבטיח תא"ל הגרי.
אלחוואג׳רי פיקד על אבטחת הפעילות של ארגון הטרור חמאס בבית החולים שיפא וכן פיקד על הלחימה נגד כוחות צה״ל במחנה שאטי.
ההצהרה של דובר צה"ל
(צילום: לע"מ)
אתמול חיסלו מטוסי קרב של חיל האוויר את מפקד גדוד שג'אעיה של חמאס, ויסאם פרחאת, האחראי לאסון הנגמ"ש במבצע צוק איתן בו נפלו שישה לוחמי צה"ל ונחטף סמ"ר אורון שאול שגופתו עדיין מוחזקת בעזה. פרחאת לקח חלק גם בתכנון מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר ושילח את מחבלי הנוח'בה באותו היום לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז. הוא נמנה גם עם מכוויני הפיגוע במכינה הקדם-צבאית בעצמונה ב-2002, שבו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים. הוא גם היה ממכוויני ירי הנ"ט לעבר האוטובוס בנחל עוז ב-2011, שממנו נהרג הנער דניאל ויפליך (16).
1 צפייה בגלריה
תעודת זהות של מפקד גדוד שאטי הית'ם חואג'רי
תעודת זהות של מפקד גדוד שאטי הית'ם חואג'רי
מפקד הגדוד שחוסל
(צילום: דובר צה"ל)
הגרי הוסיף על פעילות צה"ל ברצועה: "צה"ל מרחיב את הפעולה הקרקעית מול מרכזי הכובד של חמאס בכל הרצועה. הכוחות נלחמים פנים אל פנים עם מחבלים ומחסלים אותם, חיל האוויר, פיקוד הדרום, אגף המודיעין ושב"כ עובדים מסביב לשעון כדי לפגוע באיומים כמו מנהרות מחבלים ומשגרי רקטות, במקביל לפעולה הקרקעית וכדי להגביר את ביטחון כוחותינו".