תיעוד: השוטר חוסם את התחנה ואוזק את נהג האוטובוס

נהג האוטובוס סירב להזדהות בפני השוטר - וסיים את הנסיעה אזוק במושב האחורי של הניידת הסמויה. איגור אברמוביץ (52), נהג אוטובוס דן בדרום, נסע כמדי יום בקו 4 באשקלון - וכשנכנס לתחנה המרכזית ביקש להתקרב למדרכה, כדי להוריד אדם נכה בעזרת רמפה. רכב שעמד בתחנה הפריע לאברמוביץ, ולכן צפר לו כדי שיזוז - ואז יצאו ממנו שני שוטרים בלבוש אזרחי, שביקשו לעכב אותו עקב שימוש לא נכון בצופר.
"אחד מהם אמר לי 'תביא את הרישיון שלך', מבלי להזדהות כשוטר", טען אברמוביץ. "שאלתי אותו מי הוא, ורק אז הוא הוציא תעודת שוטר. בגלל שלא היו להם מדים ביקשתי מהנוסעים להתקשר למשטרה. חשבתי שהוא לא שוטר כי הוא בא אליי בצורה מאיימת".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: השוטר חוסם את התחנה ואוזק את נהג האוטובוס
תיעוד: השוטר חוסם את התחנה ואוזק את נהג האוטובוס
השוטר שחסם את התחנה ואזק את נהג האוטובוס
בסרטונים שמופצים ברשתות נראה שהשוטר אכן הזדהה בפני הנהג, אך הנהג סירב להזדהות - לדבריו, משום שחשב לא מדובר בשוטר אמיתי. "הוא אמנם הוציא תעודת שוטר ובלש אבל לא היו לו מדים, ולכן לא נתתי לו את הרישיונות", אמר. "אמרתי לו שהוא עובר על החוק וביקשתי שיזיז את הרכב. אמרתי לו שהוא לא שוטר כי הוא בא אליי בצורה עבריינית כשאני בתפקיד ומפריע לי".
בשלב זה החליט אברמוביץ לרדת מהאוטובוס, וצילם את האירוע בעזרת מכשיר הנייד שלו. לדבריו, אחד השוטרים לא אהב את העובדה שהוא מצולם, והחליט לעצור את הנהג. "פתאום הוא התחיל לומר 'אתה מתנגד למעצר', הפיל אותי על הכיסא, הכניס לי ברך לחזה ושם לי אזיקים", סיפר אברמוביץ. כל זאת, הדגיש, התרחש אל מול עיני נוסעי האוטובוס ההמומים.
רק לאחר דקות ארוכות שוחרר אברמוביץ, לא לפני שהשוטרים הודיעו לו שיקבל קנס של 5,000 שקלים בדואר על צפירה שלא לצורך. "הם עשו את העבירה של להחנות בתחנה, ואני מקבל דו"ח?", שאל. "במקום לעזור לנו הוא עוצר אותי, מה אני פושע? זה שימוש לא פרופורציונלי בכוח. שמים אזיקים על פושע, לא על נהג. הם עשו פרובוקציה כדי שאעשה עבירה ואצפור במקום ציבורי, ואז תהיה להם עילה לעצור אותי".
נבהיר כי פעמים רבות נהגי רכב פרטי ש"עוצרים בצד" חוסמים תחנות אוטובוס, ובכך מונעים מהנהגים להיצמד למדרכה. ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, תם פרומוביץ, מסר כי "מפרצי חניית האוטובוסים הפכו להפקר. נהגים לא יכולים להוריד נוסעים בבטחה כנדרש בחוק, כל שכן נוסע נכה, והמדינה לא עושה דבר. מסתבר שאפילו גרוע מכך - נהג שרוצה למלא את תפקידו כנדרש, נעצר על-ידי שוטר ואף מותקף על-ידו. לא מדובר באירוע נקודתי אלא בתפישה משובשת. במקום לעבוד יחד עם הנהגים כעובדי ציבור, המשטרה רואה בהם אויבם. נאבק ולא נתפשר עד שנחזיק את הכבוד לנהגי האוטובוסים".
מהמשטרה נמסר: "נהג האוטובוס נעצר לאחר שסירב להזדהות בפני השוטרים, למרות בקשות חוזרות ונשנות, וכן סירב להוראת עיכוב לצורך זיהויו וזאת למרות שהזדהו בפניו כנדרש. לאחר שהנהג החשוד הזדהה בפני השוטרים והושגה תכלית המעצר, הוא שוחרר במקום ונרשם נגדו קנס בגין שימוש בצופר שלא לצורך מניעת סכנה. צר לנו שנהג רכב ציבורי בחר להתנהג באופן בוטה ומזלזל כלפי השוטרים מול אוטובוס מלא באזרחים, כשהוא לא נשמע להוראותיהם ואף טרק את חלון הרכב בפניו של השוטר - למרות שהזדהה מולו תוך הצגת תעודת שוטר".