פחות מיממה אחרי האסון הכבד בשג'אעיה, קרובים ומכרים של שלושת החטופים - סאמר, אלון ויותם - שנורו בשוגג על ידי כוח צה"ל ונהרגו מתקשים להיפרד. עמודי הפייסבוק של איריס, תובל ונויה חיים, אמו ואחיו של יותם, התמלאו בהספדים כואבים על מותו של הבן, צעיר בן 28, ששרד 70 ימים בשבי - ונהרג דווקא כשהיה כל כך קרוב ל"מקום מבטחים".
4 צפייה בגלריה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים, אלון שמירז, סאמר טלאלקה
יובל, חברתו של יותם, סיפרה כי רק לפני שבוע קיבלה הודעה - ולפיה התקבל "סימן חיים" ממנו. "ושוב הנפש מתרסקת, עוד תקווה שמתמוססת. יותם כבר לא יחזור, יותם נפל גיבור. את יותם אני מכירה מגיל ממש קטן, עברנו יחד לא מעט שלבים בחיים, בקיבוץ, בכיתה, במושב, קצת בעבודה, חברות בין ההורים ובגדול קשרים טובים לאורך החיים".
"תמיד שמחתי לפגוש אותך, גם מפגש קצר היה הופך לשיחת נפש על הדרך, משהו בקשר שלנו תמיד היה פתוח, היינו יכולים לא להפגש המון זמן אבל כשנפגשים כאילו היינו הכי קלילים וישר משלימים פערים. היית בן אדם מיוחד, כן ואמיתי. רק לפני שבוע קיבלתי הודעה שיש ממך סימן חיים, שאתה חיי ובמצב טוב! הבשורה הזו כל כך ריגשה אותי נתנה לי פתאום בוסט של אנרגיה. נתנה לי תקווה גדולה שאזכה לראות אותך כאן, אבל אתמול הגיע הבשורה ובשנייה הלכה התקווה. הנשמה שוב פעם התרסקה הלב השבור כבר שורף ומדמם".
ההודעה של דובר צה"ל, אמש
(צילום: דובר צה"ל)

מירב, חברת המשפחה, כתבה לאיריס אמו של יותם: "הלב נשבר, כואב. קיוויתי והתפללתי לסוף אחר, לא לזה". אדווה, חברה נוספת, כתבו: "אוף, כמה עצוב. נשבר הלב. יותם היקר נוח על משכבך בשלום ושלווה. משתתפת בצערכם הגדול משפחה יקרה". נורית הוסיפה: "נשבר הלב, באמת האמנת שיחזור".

"לא חשבנו על תסריט כזה"

עידו שמריז, אחיו של אלון שמריז (26) שנהרג גם הוא באסון הכבד, כתב בטוויטר: "הנה האור בקצה, ופתאום זה חושך. אלון אח שלי הגיבור והאמיץ 💔".
4 צפייה בגלריה
אלון לולו שמריז ויותם חיים ז"ל שחקני נבחרת כדורסל כפר עזה שנרצחו ע"י מחבלי החמאס
אלון לולו שמריז ויותם חיים ז"ל שחקני נבחרת כדורסל כפר עזה שנרצחו ע"י מחבלי החמאס
( צילום: איגוד הכדורסל )
לירן, קרוב משפחתו של אלון, כתב: "הוא היה קרוב שלי. בן של בן דוד. הם משפחה נפלאה, אנשים נהדרים, מלח הארץ. אין מילים". יונית, קרובת משפחה נוספת של משפחת שמריז, סיפרה על התחושות הקשות: "70 יום שרד אלון אצל מחבלי החמאס, גיבור ישראל. אף אחד לא חשב שזה יהיה התסריט. אסון. שבר גדול".
"מחבקת את הבת דודה הלביאה שלי. אמא אדמה של שבט שימריז. את אבי, שמהיום השני החזיק את חמ"ל קיבוץ כפר עזה יחד עם מנהלת הקהילה ואחרים שהתראיין תחת כל עץ רענן בעברית, באנגלית, בפרסית ורק שב ממשלחת לפלורידה ואת האחים הנפלאים יונתן, עידו ורוני שלא השאירו אבן אחת שלא הפכו".
היא ציינה כי כל בני המשפחה לחמו כמו אריות כדי להשיב את אלון מעזה. גם במועדון הכדורגל של מכבי תל אביב, שאותו הוא אהד, נפרדו: "קיווינו. רצינו לראות אותך שוב בשער 11 עם שני אחייך. רק השבוע אמא דקלה הדליקה איתנו נרות חנוכה והתפללנו יחד לשובך עם כל החטופים. היא ביקשה שננצח בחמישי גם בשבילך. ניצחנו. עכשיו נותרנו כאובים וחסרים. אלון שמריז. יהיה זכרך ברוך".
קרוביו נחטפו לעזה, חברו אלון נהרג באסון: "המדינה צריכה להתעורר"
(צילום: שמוליק דודפור)

מתן, בן דודם של גלי וזיו ברמן שנחטפו מכפר עזה, וחברו של אלון שמריז, אמר ל-ynet בכיכר החטופים: "זאת תחושה שקשה להסביר, הם היו כל כך קרובים למי שהיה אמור להושיע אותם. זה עצוב להגיד אבל זה אות החיים הראשון שקיבלנו למעשה על אלון. ככה קרוב, ככה רחוק".
מתן הוסיף: "אנחנו יודעים שהצבא עושה הכול, אבל צריך להיות גם משהו מדיני. המדינה צריכה להתעורר ולעזור לנו להחזיר את המשפחה שלי הביתה. כל זמן שצריך אני אשאר אופטימי, וגם אם אני לא אופטימי יש פה את המשפחה שלי והחברים שמשאירים אותנו אופטימיים. אנחנו באמת מאמינים שהם חיים".

קרוביו של סאמר דורשים עסקה "דחופה" בצל האסון

סאמר טלאלקה מחורה, שנחטף מניר עם ב-7 באוקטובר, מובא למנוחות בבית העלמין הסמוך לחורה. ליד הקבר התקיימה תפילה המונית ולמרות שצה"ל נטל אחריות על האירוע והגדיר אותו כאסון, לא הייתה בהלוויה נוכחות רשמית של המדינה או הצבא.
חבר של משפחת טלאלקה סיפר על סאמר: "הוא היה בן אדם טוב. אדם נורמטיבי, עניינו אותו עבודה, פרנסה ולחזור הביתה. התחביב שלו היה אופנועים. המשפחה עברה אסון מאז שהודיעו שהוא נחטף. לא מספיק שהחברה הבדואית מופקרת בכל תקופת המלחמה, עכשיו בנוסף לזה הם עוברים אסון. אפילו בית הקברות הזה נחשב לשטח פתוח מבחינת כיפת ברזל".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של סאמר טאללקה ז"ל שנורה בשוגג על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה
הלוויתו של סאמר טאללקה ז"ל שנורה בשוגג על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה
הלוויתו של סאמר טלאלקה ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
באסם אלטלאלקה, קרוב משפחה: "אבא של סאמר עובד כבר שנים בלול שממנו בנו נחטף. סאמר היה מחליף את אבא שלו בעיקר בשישי ושבת. אמא שלו לא מרגישה טוב מאז שהודיעו שהוא חטוף. כשהעובדים התאילנדים שעבדו איתו בניר עם שוחררו מהשבי, הם סיפרו שהם ראו אותו חי. כשהתבשר לאימו שהוא חי, מצבה החל להשתפר. הייתה לה תקווה. אבל אתמול כשהודיעו שהוא מת היא התמוטטה, ופינו אותה לסורוקה.
קרוב משפחתה נוסף ששוחח עם ynet נפרד ממנו בעצב. "זאת בשורה קשה מאוד, שעד עכשיו קשה לנו לעכל אותה", אמר, "חיכינו לקבל אותו בחיים, לחבק אותו. חודשיים וחצי חיינו הפכו לקשים ומזעזעים. חיכינו לשיחה, בשורה משמחת. כשהגיעו אלינו חיילים חשבנו שהם רוצים לעדכן אותנו על עסקה".
צעדה בתל אביב, אחרי האסון בשג'אעיה: "עסקה עכשיו!"
(צילום: שמוליק דודפור, ברק דור )

4 צפייה בגלריה
פואד סאמר אל-טלאלקה
פואד סאמר אל-טלאלקה
יובא למנוחות בצהריים. סאמר
(צילום: Hostages and Missing Families Forum/Handout via REUTERS)
הוא המשיך: "הופתענו מאוד ששמענו שהם נהרגו בטעות על ידי לוחמים. איבדנו אדם מהטובים ביותר ביישוב, הוא אהב לעזור ותמיד היה עם חיוך יפה. הוא תמיד דיבר על מיגור האלימות (בחברה הערבית - ח"ש) ועל החלומות שלו. אני בטוח שהוא עבר תקופה לא פשוטה בעזה.
קרוב המשפחה קרא לממשלה לעשות הכול בעקבות האסון כדי לקדם עסקה בדחיפות. "זה הזמן שהממשלה תעשה את הכול במטרה להחזיר את כל החטופים למשפחות. רק דרך עסקה דחופה. אל תשאירו את המשפחות תלויים באוויר, ללא שום תקשורת".
פורסם לראשונה: 12:07, 16.12.23