מעצר בן ה-18 על ידי מפקד יס"מ ת"א - שייחקר במח"ש
(צילום: נטע סידי)

במשך 65 שנה עברו השוטרים והקצינים את ההדרכות, ההכשרות והלימודים בבית הספר הארצי לשוטרים בקריית אתא על שם רנ"צ אהרן סלע. אתמול (שני) פנו בני משפחתו של סלע, המפכ"ל הרביעי של המשטרה, ודרשו ששמו יוסר מהמרכז ללימודי משטרה, שמשמש כיום כמתקן משטרתי שבו שוכנות כמה יחידות.
במכתבם למפכ"ל, שהעבירו גם ל-ynet, כתבו שעשו זאת עקב האלימות המשטרתית נגד המפגינים. המכתב נשלח ביום שבו מפקד יס"מ תל אביב, סגן ניצב יאיר חנונה, זומן ביחד עם ארבעה שוטרים אחרים למחלקה לחקירות שוטרים, בעקבות התלונות נגדם על אלימות בהפגנות.
3 צפייה בגלריה
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
רנ"צ אהרן סלע ז"ל ותקיפת המפגין בן ה-18 על ידי השוטרים
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
המרכז ללימודי משטרה. נקרא על שם אהרן סלע
המרכז ללימודי משטרה. נקרא על שם אהרן סלע
המרכז ללימודי משטרה. נקרא על שם אהרן סלע
(צילום: אבישי טייכר, מתוך ויקיפדיה)
"אבינו, אהרן סלע ז"ל, היה ממייסדי שירות המודיעין של ההגנה וממקימי המשטרה", כתבו למפכ"ל בנותיו זיוה ותמר. "הוא שירת כמפקד מחוז צפון, ראש אגף כוח אדם, ראש אגף חקירות והיה המפכ"ל הרביעי של המשטרה. אבינו נפטר זמן קצר לאחר מינויו למפכ"ל והמרכז ללימודי משטרה, שנקרא בעבר 'בית הספר לשוטרים', קרוי על שמו".
סלע מונה למפכ"ל באוגוסט 1972 ונפטר מהתקף לב פחות מחודשיים אחר כך. במכתבן לרנ"צ קובי שבתאי, כתבו בנותיו של סלע, שאחיהן נהרג במלחמת לבנון הראשונה, כי "לכל אורך שירותו היה אבינו שוחר צדק, וזכויות האדם והאזרח היו נר לרגליו. אין לנו ספק כי אבינו היה נחרד לנוכח תפקוד המשטרה בדיכוי המחאה הדמוקרטית נגד ההפיכה המשטרית".
3 צפייה בגלריה
שר המשטרה שלמה הלל מעניק לאהרון סלע את דגל המשטרה עם מינויו למפכ"ל
שר המשטרה שלמה הלל מעניק לאהרון סלע את דגל המשטרה עם מינויו למפכ"ל
סלע מקבל את דגל המשטרה מהשר שלמה הלל עם מינויו למפכ"ל. נפטר פחות מחודשיים לאחר מכן
(באדיבות המשפחה )
"הוא היה נחרד מכך ששוטרים מרביצים למפגינים, מכך שזורקים רימון הלם לתוך קהל מפגינים, מכך שפרשי משטרה מצליפים באלימות במפגינים שעוברים שלידם, מהשימוש באמצעים כמו 'צעקה' ו'בואש' לצורך פיזור הפגנות לא אלימות. כיום אבינו היה מתבייש במשטרה ובעומדים בראשה", כתבו בנותיו ודרשו, "גם בשם כל נכדיו וניניו, להסיר את שמו מהמרכז. אין לא ולמורשתו דבר וחצי דבר עם משטרה שמשרתת את השלטון ולא את האזרח".
בשיחה עם ynet סיפר הנכד אורי בן דוד כי "בחודשים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים, הזדעזענו מהאלימות המשטרתית בהפגנות, ואנחנו היינו בחלקן. אמא שלי ודודה שלי, בצעד לא פשוט מבחינתן, החליטו לכתוב את המכתב. סבא שלי הגיע להגנה ולמשטרה מתוך שליחות, כשהמטרה היא להגן על מדינת ישראל ברוח מגילת העצמאות. אין לי ספק שהוא מתהפך בקבר שלו כשהוא רואה משטרה שנותנת לשר תומך טרור להכתיב את המדיניות שלה. זה דבר שהמשפחה לא יכולה להשלים איתו".
"לאמא שלי ולדודה שלי זה לא קל בכלל", הוסיף. "אני יכול להגיד שיש לצעד הזה תמיכה טוטאלית בקרב הנכדים. לא כולנו חושבים אותו הדבר, אבל תראו לאן הגיע מצב המדינה". הנכד התייחס גם לתלונות נגד סנ"צ חנונה, שזומן כאמור למח"ש, ואמר: "אצל סבא שלי שוטר שנותן אגרופים לילד בן 18 ואומר לו שיאנוס את אמא שלו לא היה נשאר יום במשטרה".
פורסם לראשונה: 23:33, 31.07.23