ריאיון עם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: מבחינתנו לפתוח את הכיתות הירוקות כבר אתמול
(צילום: שחר גולדשטיין)

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לקדם את קיצור בידודי התלמידים ביישובים הירוקים כדי להקל על ההורים, ובמשרד הבריאות בוחנים זאת בחיוב - אף שמבהירים כי "מבחינה אידיאלית, היינו מעדיפים להמתין לתוצאות הפיילוט".
"אנחנו נמצאים במצב שהתחלואה יורדת וגם כמות החולים הקשים", אמר הערב (יום ד') בכיר במשרד הבריאות והבהיר למעשה כי מתחילת השבוע הבא, כל כיתה ביישוב ירוק תוכל לקבל פטור מבידוד. "בתוך היישובים הירוקים, כיוון שהתחלואה נמוכה, אנחנו כן בוחנים אם יש אפשרות בשביל לאפשר פחות בידודים ולאפשר לתת לאנשים לצאת לעבודה, לעשות את הכיתה הירוקה".
אלו הערים הירוקות, נכון לעכשיו: גבעתיים, גבעת שמואל, נשר, מודיעין-מכבים-רעות, הוד השרון, רמת השרון, קריית אונו, כפר סבא, רמת גן, קריית ביאליק, קריית מוצקין, כרמיאל, הרצליה, קריית ים, נהריה, אור עקיבא, קריית שמונה, ראשון לציון, תל אביב, חדרה, אריאל, חיפה, קריית גת, נס ציונה, אילת, נתניה, פתח תקווה, רחובות, יבנה, רעננה, כפר יונה, אשדוד, נוף הגליל, טירת כרמל, אשקלון ולוד. בנוסף לכך כוללת הרשימה עוד עשרות יישובים ירוקים ברחבי הארץ.
לדברי הבכיר, "הפיילוט יסוכם בעוד כעשרה ימים. בכל מקרה אני לא אשאיר את הכיתות בלי בקרה ובלי שום בדיקות ובלי שום פיקוח. ביום ראשון, אם יהיה ילד חולה וככל שההורים יסכימו, אני אשאיר את הילדים בכיתה ואעשה להם בדיקות יומיות בדומה למתווה הכיתה הירוקה".
הבכיר ציין כי "מבחינה אידאלית, אם היינו יכולים היינו ממתינים לתוצאות הפיילוט - אבל אני לא חושב שבכל דבר אנחנו יכולים להיות אנשי מקצוע אידאליים. אני לא רואה בגישת ראש הממשלה דבר פסול. אני חושב שיש בה היגיון ונכון שאני כאיש מקצוע אבחן אם אני יכול לתת לה מענה".

עוד ירידה במספר החולים קשה

במקביל נמשכת מגמת השיפור בתחלואה. מנתוני משרד הבריאות המעודכנים עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 699 חולי קורונה. מספר החולים קשה ירד ל-472 ומתוכם נזקקים לתמיכה נשימתית 193 חולים. מחצות אובחנו 1,605 נדבקים חדשים בקורונה ביותר מ-58 אלף בדיקות (2.5%). מפרוץ המגפה נפטרו 7,862 חולים מסיבוכי המחלה.
בישראל יש נכון לעכשיו 33,808 חולים פעילים בקורונה. ירושלים ממשיכה להוביל את שיעור המאומתים עם 2,986 חולים פעילים, אחריה תל אביב-יפו עם 1,083 חולים. בגזרת החיסונים - 15,846 ישראלים קיבלו היום את מנת הדחף נגד הנגיף ובכך עלה מספר המקבלים את החיסון השלישי ל-3,654,650.