השיח עם השוטרים שעיכבו את אלון סגל לתחנת הרצליה

אלון סגל, שכנו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) בהרצליה פיתוח, עוכב אמש (יום ו') לתחנת המשטרה בעיר אחרי שערך בביתו הפגנה קטנה נגד המהפכה המשפטית - הפגנה שאותה מכנים הפעילים "מסיבת דמוקרטיה" ושאותה הוא עורך מדי יום שישי. הוא שוחרר לאחר כשעתיים וטען כי מדובר ב"טקטיקות של הפחדה", כחלק ממה שתיאר כ"משטרת המחשבות".
השוטרים שהגיעו אמש לביתו טענו בפניו כי אדלשטיין התלונן על "הטרדה", ולקחו אותו לתחנה בסביבות השעה 19:00 – רגע לפני כניסת השבת. מול התחנה התאספו במהרה כ-200 פעילים שמחו נגד העיכוב ודרשו לשחררו, ובסופו של דבר הוא אכן שוחרר. במשטרה לא התייחסו לסיבת העיכוב, ומסרו בהודעה קצרצרה: "בעקבות תלונה שהוגשה נפתחה חקירה במסגרתה עוכב חשוד ששוחרר עם סיום חקירתו".
ההפגנה מחוץ לתחנה, ודבריו של סגל אחרי השחרור
(צילום: משה שיף, זאב ינאי)

2 צפייה בגלריה
אדלשטיין ושכנו סגל
אדלשטיין ושכנו סגל
אדלשטיין ושכנו סגל
(צילום: שלו שלום, זאב ינאי)
לאחר שחרורו מהתחנה התקבל בצהלות על ידי המפגינים בחוץ, וסיפר כי מדי שישי הוא עורך אירוע בחצר ביתו שבו הוא מארח שכנים, וחברים ומביא בפניהם נואמים שונים שמדברים על המהפכה המשפטית, וכי בין המשתתפים אתמול היה אדם שכיהן בעבר כסגן מפקד 8200, ואשר הודיע על אי-התייצבות לשירות התנדבותי.
"האירוע שנערך אצלי בבית עורר כנראה את משטרת המחשבות והטריד את מנוחתו של שכננו", סיפר סגל מחוץ לתחנת המשטרה. "אכן רצינו שישמע ויאזין לנו. אבל פנינו אליו בשפה שיתופית, הכול מתועד. אנחנו מזמינים אותו מזה שבועות שיבוא וידבר איתנו וישמע את הכאב לב של כולנו על מה שעושים למדינה הזאת. ובמקום זאת אני מוצא את עצמי מעוכב לחקירה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול תחנת משטרת גלילות
הפגנה מול תחנת משטרת גלילות
הבפגנה מול תחנת משטרת גלילות
(צילום: זאב ינאי)
הוא הודה למפגינים הרבים שהתאספו כדי לתמוך בו, והוסיף: "אני גאה להיות פה הערב, אני לא מפחד מטקטיקות ההפחדה האלה. ואני חושב שחובתו המוסרית של כל אחד ואחת מאיתנו – כי אין לנו מדינה אחרת – זה לשמור עליה בכל צורה שהיא, בטח ובטח שאנחנו עומדים פה לפני החורבן של תשעה בכאב, שלא נגיע שוב לחורבן הבית בגלל ההרפתקה המטורפת שהממשלה ההזויה הזו לוקחת אותנו".
עורך הדין דניאל חקלאי, שמייצג את אלון סגל, מסר: "שלילת חירותו של אדם בליל שבת בשל קיום מסיבות למען הדמוקרטיה בביתו, רק מפני ששכנו הוא חבר כנסת מפורסם, היא מעשה חמור. משטרת ישראל מחויבת לשמור על זכויות האדם והאזרח ולא ליישר קו עם תפיסתו הפשיסטית של השר המופקד עליה. אנו, עורכי הדין שמייצגים את המוחים נגד ההפיכה המשטרית, עומדים על כך בתוקף".
פורסם לראשונה: 22:14, 21.07.23