ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, המשמש גם כיועץ עבורו, שיבח את חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כ"יום הכי משמעותי במזרח התיכון מאז פריצת הדרך של הסכמי אברהם".
2 צפייה בגלריה
איוונקה וג'ראד קושנר
איוונקה וג'ראד קושנר
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר
(צילום: Paul Sancya, AP)
"ביליתי שעות בחקר חיזבאללה, ואין מומחה בעולם שחשב ש'עריפת הראש' וההשפלה שישראל עשתה להם היו אפשריות. זה משמעותי בגלל שעכשיו איראן חשופה לחלוטין. הסיבה לכך שמתקני הגרעין שלהם לא הושמדו, למרות מערכות הגנה אווירית חלשות, היא בגלל שחיזבאללה היה אקדח טעון שכוון לעבר ישראל. איראן בנתה את יכולת ההרתעה הזו במשך 40 השנים האחרונות.
"הנשיא טראמפ היה אומר לעיתים קרובות ש'איראן מעולם לא ניצחה מלחמה אבל אף פעם לא הפסידה במשא ומתן'. השלטון ברפובליקה האיסלאמית הרבה יותר קשוח כשהוא מסכן את חיי חמאס, חיזבאללה, הסורים והחות'ים מאשר כשהוא מסכן את חייו". קושנר האשים את איראן בניסיון להתנקש במועמד הרפובליקני בבחירות 2024, ותקף כי "המאמצים שלהם להתנקש בטראמפ ולפרוץ לקמפיין הבחירות שלו מדיפים ריח של ייאוש, וגורמים להתגבשות קואליציה נגדם".
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר
אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר
קושנר בסיור בכפר עזה עם יו"ר הכנסת אוחנה
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
קושנר אמר עוד כי "המנהיגות האיראנית תקועה במזרח התיכון הישן, בעוד ששכנותיה במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ מתקדמות לעבר העתיד על-ידי השקעה באוכלוסייתן ובתשתיות שלהן. הן הופכות למגנטים לכישרונות והשקעות, בעוד איראן מפגרת מאחור. בעת ששלוחיה של איראן והאיומים דועכים, ביטחון האזור והשגשוג יפרח עבור נוצרים, מוסלמים ויהודים".
יועצו של טראמפ הדגיש כי ישראל מוצאת את עצמה כעת עם חמאס בעזה "מנוטרל ברובו" ועם ההזדמנות לנטרל את חיזבאללה בצפון, ואמר כי "הדרך שבה הגענו למצב הזה מצערת, אבל אולי יכולה להיות כאן נקודת אור בסופו של דבר". הוא הדגיש כי "כל מי שקורא להפסקת אש בצפון טועה. אין לישראל אפשרות לסגת. הם לא יכולים להרשות לעצמם לא לסיים את העבודה ולפרק את הארסנל שכוון אליהם. הם לא יקבלו הזדמנות נוספת".