הלחימה בזירה הצפונית נמשכת בעוצמה גבוהה. מתחילת המערכה נוהג חיזבאללה לפרסם הודעות שבהן הוא לוקח אחריות על תקיפות נגד ישראל, ובמקביל לפרסם סרטונים ערוכים של תקיפות לצורך תעמולה והצגת העשייה, במטרה להראות את חשיבות מעורבותו כחזית נוספת במלחמה "לצד עזה".
היו ימים במהלך המלחמה שבהם פרסם הארגון גם יותר מעשר הודעות לקיחת אחריות על תקיפות לעבר שטח ישראל. כל לקיחת אחריות של ארגון הטרור נשלחת עם מפה מדויקת שבה מסומן אזור התקיפה, ובסוף כל יום מפרסם חיזבאללה "סיכום תקיפות יומי".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה נאום
חסן נסראללה נאום
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. מוסיף כלים למערכה
אתמול, לדוגמה, פורסמו שבע הודעות של לקיחת אחריות. הארגון אמנם לא העלה בשבוע האחרון את רף לקיחות האחריות, אך כן ניתן היה לראות כי חיזבאללה לוקח צעד קדימה בכל מה שקשור לנשק שבו הוא טוען שהוא תוקף את ישראל.
ביום חמישי האחרון פרסם ארגון הטרור לקיחת אחריות על ירי לעבר "אחד מאתרי מערכת ההגנה האווירית ופלטפורמות של כיפת ברזל ליד כפר בלום", וכתב כי נצפתה פגיעה. יממה לאחר מכן, ביום שישי, פרסם חיזבאללה סרטון של סיור אווירי, כביכול, שביצע הארגון באזור שקדם לתקיפה. לטענת חיזבאללה, הסיור האווירי בוצע ב-24 בינואר והתקיפה ב-25 בינואר. גם בסרטון הזה ניסה חיזבאללה להפגין את הידע שלו באתרים השונים של צה"ל, באמצעות צירוף פרטים על אודות האתרים שניתן לזהות מהאוויר.

התיעוד החריג של חיזבאללה

זו לא הייתה לקיחת האחריות היחידה ביום חמישי. בשעות הבוקר טען הארגון כי ירה למוצב ישראלי, ובשעות הלילה בחמישי פרסם את הסרטון של הירי שלטענתו פגע ב"ציוד ריגול" בשטח ישראל. חיזבאללה טען כי הסרטון מראה את מסלול הטיל עד הפגיעה. זו הייתה הפעם הראשונה שחיזבאללה פרסם סרטון מסוג זה. דובר צה"ל התייחס לאירוע ואמר כי חיזבאללה משקר, כפי שהוא עושה מתחילת המלחמה, וכי הסרטון ערוך ולא הייתה פגיעה במתקן.
דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אף פרסם תמונה של המתקן שחיזבאללה טען שפגע בו, כשהוא נראה שלם לגמרי.
עם זאת, עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, טען בהתייחס לאירוע כי בירי נעשה שימוש בטיל נ"ט מונחה (ATGM) שנחשף לראשונה, זאת על אף שהוא נמצא ברשות חיזבאללה כבר תקופה ארוכה. העיתון כתב כי היתרון של הטיל הוא היכולת שלו לטוס במסלול קשתי ולהגיע למטרות שלא ניתן לראות מלבנון, תוך כדי שהוא משדר תמונות למפעיליו. "אל-אחבאר" אף פרסם בסוף השבוע כי חיזבאללה משתמש מתחילת המלחמה ב"סוגי נשק שישראל לא ידעה על קיומם". נכתב כי ההכרזות של חיזבאללה על הנשקים החדשים משמשות את הארגון לצרכים אסטרטגיים ולצורכי הרתעה.
יש לציין כי לא בכל לקיחות האחריות כותב הארגון באיזה נשק השתמש - פעמים רבות מדווח כי נעשה שימוש "בנשק המתאים", אולי כדי לשמור על עמימות.
אינפו פלק 1
ביום שישי לקח לראשונה חיזבאללה אחריות על ירי טילי "פלק 1" לשטח ישראל. לפי פרסומים ערביים, זו הייתה הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בטיל מסוג זה במלחמה הנוכחית. חיזבאללה טען כי ירה ל"מעלה גולן" וצירף מפה של המקום. מדובר בטיל בעל טווח של עד 10 ק"מ, מתוצרת איראנית. הוא פותח בשנות ה-90 ונושא ראש קרב במשקל 50 ק"ג. אורכו 1.32 וקוטר הגוף שלו 240 מ"מ. קיימת גרסה מתקדמת יותר שלו, "פלק 2".
בשבת בערב פרסם הארגון סרטון שבו הציג, לטענתו, את התקיפה שאירעה בשישי. עוד קודם לכן בשבת פורסמה לקיחת אחריות נוספת על ירי טיל "פלק 1" לעבר "מוצב סודי" בהר דב, כך על פי הגדרת חיזבאללה. בשישי ובשבת פרסם הארגון גם לקיחות אחריות על ירי "בורקאן" לעבר מוצבים בשטח ישראל. "בורקאן" הוא הטיל האחרון שנחשף על ידי חיזבאללה שנכנס לשימוש במערכה מול ישראל.
2 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: תיעוד חיזבאללה משיגור טילי בורקאן לעבר שטח ישראל
לפי דיווחים פלסטינים: תיעוד חיזבאללה משיגור טילי בורקאן לעבר שטח ישראל
תיעוד של חיזבאללה משיגור טילי בורקאן לעבר שטח ישראל
לפי כתבה שפורסמה באלג'זירה בנובמבר האחרון, לחיזבאללה יש ארסנל שגודלו המדויק לא ידוע, אך הוא מתפתח ומתרחב. ב"ציר ההתנגדות", לפי אל-ג'זירה, חיזבאללה נחשב לארגון המנוסה, המאורגן והחמוש ביותר, ורוב הכספים והנשק שלו מגיעים מאיראן. גם לפני המלחמה הכריז הארגון מעת לעת על הכנסת ציוד חדש לשימוש.
לפי אלג'זירה, באוגוסט 2023 הציג חיזבאללה את מערכת הנ"ט "ת'אר אללה" שהייתה בפיתוח מאז 2015. מדובר במערכת נגד שריון שיש לה שתי פלטפורמות שיגור שמיועדות לירי קורנט. בטילים כאלה משתמש הארגון במלחמה כעת. רוב הארנסל של חיזבאללה, לפי פרסומים, מורכב מטילי קרקע-קרקע לא מונחים, סוגים שונים של קטיושות עם טווחים שונים, רקטות "פג'ר 3" ו-"פג'ר 5" בעלות טווח של 75-43 ק"מ וטילי "רעד" עם טווח של בין 60 ל-70 קילומטרים.
עם טילי הקרקע-קרקע הנוספים שנמצאים בידי חיזבאללה, לפי אלג'זירה, נמנים גם דגמים נוספים של משפחת טילי ה"פג'ר", טילי ה"פלק" מהסוגים השונים, שאחד מהם ראינו כאמור בשבוע האחרון, טיל "שאהין 1", "תאיב 81", "חיבר 1", סוגי טילי ה"זלזאל" השונים 1 ו-2, "פאתח 110" וטילי סקאד שונים. לפי פרסומים ויכולות שראינו במהלך המלחמה הנוכחית, ברשות חיזבאללה נמצאים גם רחפנים מסוגים שונים, טילי נ"ט שונים כמו RPG29 וקונקורס, טילים נגד ספינות וטילים נגד מטוסים.