1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
ארכיון. החשוד בבית המשפט. "לא זירה רגילה"
(צילום: יריב כץ )
בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (א') בפעם הרביעית את מעצרו של תושב רמת גן החשוד ברצח בת זוגו לפני כשבועיים בדירתו. הוא יישאר במעצר לפחות עד יום חמישי. נציג המשטרה בדיון ציין כי ישנו ממצא אחד שטרם נחקר, והשופט אור ממון הודיע כי אם החקירה לא תתקדם כראוי – החשוד ישוחרר בפעם הבאה למעצר בית. בית המשפט עדיין לא התיר לפרסם את זהותו.
במהלך הדיון התברר כי אף שגופת המנוחה נותחה כבר בשבוע שעבר, הדו"ח הטוקסיקולוגי טרם הגיע לידי המשטרה. החוקרים לא שוללים מוות כתוצאה מתאונה או התאבדות, אך לדבריהם הממצאים שבידיהם "מעלים חשד ברף הגבוה למוות שאינו טבעי. מדובר בחשדות חמורים והתיק לווה על ידי הפרקליטות".
החשוד, גרוש ואב לילדה בת 4, אינו מוכר למשטרה ואין לו עבר פלילי. המנוחה התגוררה בביתו בשבועות האחרונים לחייה ולדבריו היא בעלת עבר רפואי ונוטלת תרופות. לטענתו הוא זה שהזמין אותה להתגורר אצלו לאחר שאיבדה את קורת הגג שלה. לדבריו הוא מצא אותה ללא רוח חיים בחדר האמבטיה והיה זה שקרא לכוחות ההצלה.
בידי צוות החקירה התכתבויות בין החשוד למנוחה, בין המנוחה לחברותיה ובין החשוד לחברו, שמציפים מתח שקדם למותה. בטלפון של המנוחה טרם בוצע חיפוש מלא בשל קשיים שלא פורטו.
ראיון עם שכנה של החשוד
(צילום: שחר גולדשטיין, נויל האריס)

הזירה ברמת גן
(צילום: שחר גולדשטיין, רועי רובינשטיין)

במהלך הדיון עלתה שוב הסברה שלפיה הסיבה למתח בין החשוד למנוחה הייתה סוגיית המגורים המשותפים. המשטרה בודקת אם העובדה שלא עזבה את הדירה היא הסיבה שבגינה לכאורה פגע בה. הסנגורים טענו כי ביום מותה היא ניסתה לשכור דירה באמצעות airbnb, אך במשטרה טוענים שלא ידוע להם על כך. "ככל הידוע לנו לא עולה שהיה למנוחה מקום לעזוב אליו", נמסר בדיון.
לשאלת הסנגורים אישר החוקר המשטרתי שהחשוד טרם עומת עם טענות לסימני מאבק או סימני אלימות: "מה שהוטח בו זה שהזירה אינה זירה רגילה, זה מעלה חשד למוות לא טבעי". הוא אישר שלא נמצאו סימני מאבק על גופו של החשוד.
השופט ממון מתח ביקורת על המשטרה והדגיש שהוא חייב לראות התקדמות בחקירה: "גרסת החשוד לא מתמודדת עם הסיבה הראשונית למוות כפי שהוצגה בדו"ח הזמני. עדויות שהתקבלו מחומרי מחשב והתכתבויות העידו על קושי של בני הזוג ורצונו של החשוד לסיים את מערכת היחסים. אולם מדובר בראייה נסיבתית בלבד בשלב זה.
"החשד לא התחזק באופן משמעותי אך הוא נותר מספק. נשאלת השאלה אם החשוד צריך להישאר במעצר עד שגופים שונים יסיימו את פעולות החקירה שלהם. לטעמי התשובה לכך שלילית, ולכן היעדר התקדמות באפיקים אלו עד לדיון הבא יובילו אותי לבחון שחרור של החשוד למעצר בית".
הסנגורים יניב פרץ ואיתן כביריאן אמרו ל-ynet: "התמונה שמצטיירת היא טרגית ורצופת נסיבות מצערות שהובילו למותה של המנוחה. ניכר שהראיות נחלשו בשבוע האחרון. כמה כיווני חקירה שעמדו בתחילת הפרשה הוזזו הצידה וניתן להם הסבר משכנע על ידי החשוד. אנו מאמינים שבדיון הבא הוא ישוחרר לחלופת מעצר".