תיעוד: נשים שרות באוטובוס לבני ברק, נוסעים חרדים מכסים את האוזניים

נשים מארגון מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" תועדו אתמול (יום ד') שרות באוטובוס שנסע לבני ברק. בסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות, נראים נוסעים חרדים מכסים בתגובה את אוזניהם וזזים בחוסר נוחות. הסרטון שותף פעמים רבות וספג ביקורת אדירה בזמן קצר.
1 צפייה בגלריה
 נשים בארגון אחים לנשק שרות בקולי קולות באוטובוס יחד עם חרדים,  ובתגובה החרדים מכסים את אוזניהם
 נשים בארגון אחים לנשק שרות בקולי קולות באוטובוס יחד עם חרדים,  ובתגובה החרדים מכסים את אוזניהם
הנשים שרות, החרדים מכסים את האוזניים
המקרה התרחש בסביבות השעה 17:00 בקו 350 שנסע מאשדוד לבני ברק. אנשי ארגון המחאה עלו על האוטובוס, לדבריהם במטרה לקיים שיח בנושא חשיבות הגיוס לצה"ל - על רקע חוק הפטור מגיוס. בסרטון אחר מאותו מקרה נשמעים גברים שרים שיר חסידי, אך לא ידוע מי שרים. בהמשך, החלו גם הנשים לשיר.
יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ (הליכוד) התייחס למקרה הבוקר בריאיון ל-ynet Live ואמר כי הוא "מזעזע". לדבריו, "לא האמנתי שיש רוע כזה ושנאה כזו בעם היהודי", כשהוא מתייחס לנשים ששרו. כץ התייחס גם למקרים האחרונים של הדרת נשים, ואמר כי "אני מגנה את זה וזה לא אמור להיות ואישה צריכה לשבת איפה שהיא רוצה באוטובוס ולהתלבש איך שהיא רוצה", אך הוסיף כי "מה שעשו לחרדים, זה לא מעשה נוראי? זה לא מעשה רע? זה לא אכזריות?".
ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר: "פרויקט 'אחים לנסיעה' יצא לדרך במטרה לייצר שיח כנה ואמיתי עם אחינו ואחיותינו החרדים בעת שבה נראה שהפערים בינינו גדולים מתמיד. לצערנו, גם בישראל של היום ישנה לגיטימציה להדרת נשים מהתחבורה הציבורית. אפליה פסולה שהייתה צריכה לעבור מן העולם, והובילה להתלהטות הרוחות אמש.
"פעילינו מנהלים שיח מכבד עם אלפי חרדים במיומנות ובמסירות, ולצד זאת אנו מתנצלים בפני הנוסעים שנפגעו. המחאה שלנו היא לא מול אחינו החרדים אלא במנהיגים מפלגים שמובילים את ישראל לדיקטטורה, וקוראים גם בעת הזו לשיח מכיל ובונה המבוסס כבוד הדדי בין אזרחי ישראל".