פחות משבועיים אחרי שהוגש נגד הגינקולוג וכוכב הרשת גיא רופא כתב אישום בגין עבירות מין, הוא פתח מרפאה חדשה. בהודעת תפוצה ששלח ללקוחות העבר שלו הוא כתב: "מטופלות יקרות. המרפאה שלי ברמת החייל נפתחת מחדש. אחרי שנתיים לא פשוטות החלטתי (סוף סוף) לחזור לפעילות קלינית. אני יודע שהשארתי אתכן ללא מענה באופן פתאומי בשל נסיבות שלא בחרתי בהן ואני מתנצל על כך. אשמח אם תחזרו להיות תחת טיפולי, המרפאה פרטית ועלות ביקור 500 שקל. בברכה, ד"ר גיא רופא".
3 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
אחת הנשים שהייתה מטופלת של ד"ר רופא וקיבלה את ההודעה, אמרה ל-ynet ולידיעות אחרונות: "הקלות שבה נשים מופקרות לגורלן ליפול טרף לעבריין מין שמנצל את תפקידו כרופא היא בלתי נסלחת. לא מתקבל על הדעת כיצד רופא שלא רק שפגע במטופלות אלא ממשיך להטריד ולחפש את הקורבנות הבאים שלו באין מפריע יכול לקבל מטופלות בתחום הכי רגיש ופגיע, ואילו נשים נשארות ללא הגנה".
אחרי שהפרשה נחשפה, נאסר על ד"ר רופא לעסוק ברפואה במשך כמה חודשים, אך המשטרה לא האריכה את איסור העסקתו. ב-30 ביוני הפרקליטות מתכוונת להגיש בקשה לבית המשפט להעביר את כתב האישום למשרד הבריאות להליך משמעתי, ורק אז משרד הבריאות יוכל לפעול להשעיית/ביטול רישיונו. למעשה, ד"ר רופא יכול על פי חוק לעסוק ברפואה.
3 צפייה בגלריה
ההודעה ששלח גיא רופא למטופלות
ההודעה ששלח גיא רופא למטופלות
ההודעה ששלח גיא רופא למטופלות
הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בתחקיר מקיף על פעולותיו של רופא כלפי כמה מטופלות, והוא אף נעצר בתחילת 2022. אחת המתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, מתלוננת נוספת העידה שהניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים", וצעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, הן העידו שהוא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שהוגש נגד ד"ר רופא היא זו של אריאל נעים.
בדצמבר החליטה הפרקליטות להגיש נגד ד"ר רופא כתב אישום בכפוף לשימוע. במקביל הגישה נגדו נעים תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקל בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל.
3 צפייה בגלריה
אריאל נעים
אריאל נעים
תלונתה הביאה לאישום. אריאל נעים
לפני כחצי שנה חזר רופא לתפעל את עמוד האינסטגרם שלו. הוא מעלה תכנים הקשורים לתחום עיסוקו ומעניק ייעוץ לנשים שפונות אליו. הגינקולוג הגיב באינסטגרם על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום: "לצערי הרב הוגש נגדי בימים אלה כתב אישום המייחס לי עבירת מין מלפני שנים רבות כלפי מתלוננת מסוימת. אין בכוונתי להתעמת איתה או לנהל את המאבק המשפטי לטיהור שמי מעל דפי העיתונות או ברשתות החברתיות. אני אעשה כל מה שניתן במסגרת החוק להוכיח את חפותי בתוככי אולם בית המשפט, זאת מתוך הכבוד שאני רוחש כלפי מערכת המשפט. עם כל הסבל הרב, עוגמת הנפש והצער שמלווים את משפחתי ואותי יום יום ובמשך תקופה ארוכה, עודני מאמין באמונה שלמה כי בית המשפט יוציא את האמת לאור".
עורכות הדין של נעים, איריס פנחס ועדי רחמים, מסרו: "לא ברור כיצד ייתכן מצב שד"ר רופא ממשיך ועוסק ברפואה חרף כתב אישום שעומד נגדו. נדגיש כי כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, ועל כן מדובר באישומים בעבירות חמורות. בימים אלו הוגשה בקשה מטעמנו למשרד הבריאות לפעול ללא דיחוי להתליית רישיונו של גיא רופא עד לגזר הדין בעניינו על פי סמכותו מכוח סעיף 44(א) לפקודת הרופאים".